De laatste tijd game ik meer en meer en zou ik terug een PC in huis willen. Ik heb momenteel nog een relatief krachtige iMac waar ik voornamelijk beeldbewerking op uitoefen. De PC wordt dus uitsluitend om te gamen. Al de rest zal op de Mac gebeuren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem wat ik geconfigureerd heb komt op een dikke 1200 EUR uit. Hier mee kan ik leven. Moest ik ergens een domme keuze maken qua prijs / kwaliteit, dan hoor ik dat graag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem in principe niets mee naar het nieuwe systeem. Een toetsenbord, muis en scherm moet niet mee in de berekening opgenomen worden. Een Windows 7 licentie heb ik ook nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik vooral niet nodig heb is een traditionele harde schijf. Zoals eerder aangehaald werk ik voornamelijk op m'n iMac. Qua dataopslag heb ik ook nog plaats genoeg op m'n NAS. Ik heb momenteel een SSD geselecteerd van 500Gb. 256Gb lijkt mij wat nipt voor een aantal games en Windows.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Met Intel, Asus en Sapphire heb ik positieve ervaringen. Met Samsung iets minder, maar deze zou wel één van de snellere SSD's zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Graag een stil systeem. Mijn bureau staat op de overloop naast de slaapkamer, ik gun mijn partner haar nachtrust.
Ga je overklokken?
Nee, nooit gedaan en is hier ook niet de bedoeling.
Bijkomstige vragen
Alleszins hartelijk bedankt voor feedback!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem wat ik geconfigureerd heb komt op een dikke 1200 EUR uit. Hier mee kan ik leven. Moest ik ergens een domme keuze maken qua prijs / kwaliteit, dan hoor ik dat graag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem in principe niets mee naar het nieuwe systeem. Een toetsenbord, muis en scherm moet niet mee in de berekening opgenomen worden. Een Windows 7 licentie heb ik ook nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik vooral niet nodig heb is een traditionele harde schijf. Zoals eerder aangehaald werk ik voornamelijk op m'n iMac. Qua dataopslag heb ik ook nog plaats genoeg op m'n NAS. Ik heb momenteel een SSD geselecteerd van 500Gb. 256Gb lijkt mij wat nipt voor een aantal games en Windows.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Met Intel, Asus en Sapphire heb ik positieve ervaringen. Met Samsung iets minder, maar deze zou wel één van de snellere SSD's zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Graag een stil systeem. Mijn bureau staat op de overloop naast de slaapkamer, ik gun mijn partner haar nachtrust.
Ga je overklokken?
Nee, nooit gedaan en is hier ook niet de bedoeling.
Bijkomstige vragen
- Is de voeding voldoende?
- Misschien een domme vraag; past de videokaart in de case?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 198,50 | € 198,50 |
| 1 | Asus Z87-C | € 89,99 | € 89,99 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 394,99 | € 394,99 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,30 | € 36,30 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,89 | € 65,89 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 77,94 | € 77,94 |
| 1 | Samsung 840 EVO 500GB | € 264,87 | € 264,87 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.212,52 | |
Alleszins hartelijk bedankt voor feedback!