Meerdere videokaarten aansluiten werkt niet/geeft fouten.

Pagina: 1
Acties:

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Goedenavond mede-tweakers !

Ben er al een paar dagen mee bezig maar kom er zelf helemaal niet meer uit..:

Heb voor een bedrijf (vriend van me) een miningsysteem aangeschaft met de volgende specs:

- Asrock H61 Pro BTC
- Intel celeron G1620
- 4X AMD R9 290
- 1000W en 860W voeding

Alles ingebouwd en Windows geïnstalleerd. Tot zover gaat het goed op een fout na-
Soms bij het opstarten geeft hij heel vaag beeld zoals dit: https://www.dropbox.com/sh/et9gv6gqxd5yb6l/xzni118zus

Bij het opstarten van Windows de officiële drivers geïnstalleerd voor de videokaarten op de amd site.
Na het opnieuw opstarten krijg ik meerdere problemen te verwerken :(:

De ene keer blijft het windows logo staan en de andere keer springt hij na het Windows logo op zwart beeld en krijgt hij een BSOD..

Als ik alleen videokaart 1 erop heb start Windows gewoon normaal op en is er niks aan de hand.. zodra ik er een 2e of meer erin stop geeft hij de fouten aan.

Voor de rest zijn alle producten nieuw dus lijkt me dat dat het probleem niet mag wezen..

Oja misschien wel handig erbij te vermelden de videokaarten zijn aangesloten door middel van X1-X16 risers..

Hoor het wel !

[ Voor 3% gewijzigd door MrTuinstra op 14-02-2014 00:13 ]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Probeer ze eens om de beurt te testen. Misschien is een van de kaarten niet goed.

En gebruik je powered pci-E risers (met losse molex connectors). Kan het me goed voorstellem dat je moederbord over zijn nek gaat als hij meerdere gpu's moet voeden

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
timberleek schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:45:
Probeer ze eens om de beurt te testen. Misschien is een van de kaarten niet goed.

En gebruik je powered pci-E risers (met losse molex connectors). Kan het me goed voorstellem dat je moederbord over zijn nek gaat als hij meerdere gpu's moet voeden
Heb onboard graphics aangezet in bios en pc start nu wel normaal op. Ook detecteerd hij alle 4 de kaarten.. alleen als ik miner opstart geeft hij aan 'no GPU usable'... En bij een stressprogramms zoals kombuster geeft hij aan: 'OpenGL 2 Window creation failed'..

De risers zijn inderdaad powered en de molexen zijn aangesloten. Ook zitten er twee extra molex kabels op het moederbord en die zijn tevens aangesloten..