KPN Experiabox

Pagina: 1
Acties:

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 09:53
Al een tijdje ondervind ik problemen met de kpn experiabox. Ik wist van te voren al dat ik het geen geweldig apparaat was maar dacht 'ach we proberen het gewoon'.
Het betreft inmiddels een redelijk groot netwerk. Achter de xperiabox staat een switch van 28 of 32 poorten(durf het uit mijn hoofd niet te zeggen).

Ik heb nog een WNDR3700 liggen die qua DHCP toewijzen etc. toch echt een stuk beter presteerde. De experiabox deelt na herstart namelijk gewoon weer dezelfde ip's uit zelfs wanneer deze nog in gebruik zijn door apparaten binnen het netwerk.

Ik dacht dus ik vervang de experiabox. Maar overal waar ik kijk op internet lees ik verhalen over VLAN's instellen. Op de site van een medetweaker :netwerkje.com staat wel wat beknopte uitleg.

Ben bereid hier in te duiken maar overal zie ik dat je de vlans van telefonie tv en internet moet gaan scheiden. Maar moet ik dit ook doen als ik enkel internet gebruik via de experiabox? telefonie heb ik namelijk een 2e lijn voor en tv kijken gebeurd via satelliet schotels.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft wat wel en wat niet nodig is in dit geval.

Always look on the bright side of life.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:08
Als je router het ondersteund kun je de WAN aansluiting op het juiste VLAN zetten en daarmee de internet verbinding opzetten. Dit kan bijv met DD-WRT

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 09:53
Nice dan ga ik dat maar eens proberen!
Zal hoogstwaarschijnlijk wel lukken dan. Als het goed is kan de router dat wel als ik mag geloven wat ik her en der gelezen heb.

Always look on the bright side of life.