Draadloos accespoint instellen zonder gegevens modem?

Pagina: 1
Acties:

• elmoro20
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12 14:42
Ik heb een klein probleem met mijn netwerk. Het zit zo, woon tijdje een in een studio complex. Iedereen heeft een netwerk kabel in zijn studio. Ergens staat er een 'hoofdrouter' die het signaal naar alle aansluitingen verdeelt. Echter kunnen er maar 2 ip adressen worden uitgegeven per aansluiting. Heb deze op het moment aangesloten op een Linksys WRT54G. Deze werkt nu als draadloos accesspoint.

Het werkt prima, probleem zit hem alleen in het feit dat ik dus maar 2 apparaten kan aansluiten. Ga ik een 3de apparaat aansluiten dan krijg ik beperkt internet toegang. Zowel Woonbedrijf als Provider willen niets doen.

Ik heb nu DHCP uitgezet, en alleen LAN poorten gebruikt, geen WAN poort. Overigens de IP die ik krijg toegewezen van mijn 'kabel uit de muur' is meteen mijn externe IP. Is er een mogelijkheid om zonder toegang tot de 'hoofdrouter' om meerdere apparaten aan te sluiten op mijn netwerk? Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:37

Metalfreak

Hoije woh!

Als je dus wel de WAN poort gebruikt, dus niet met bridge functie zoals je dat nu hebt ingesteld, dan zou het eventueel kunnen werken aangezien je dan slechts één IP-adres krijgt vanuit de hoofdrouter. Nu kun je zelfs maar één apparaat gebruiken omdat je Linksys waarschijnlijk ook al een IP-adres in beslag neemt.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Wat Metalfreak zegt:

Je kan de WRT54G als router inzetten: let even op dat je aan de WAN kant in een ander netwerksegment zit als aan de LAN kant (bijvoorbeeld WAN: 192.168.0.1/255.255.255.0 dan LAN kant instellen met 192.168.100.1/255.255.255.0).

Grote kans dat het dan werkt, enig nadeel is dat je waarschijnlijk dubbele NAT hebt (maar daar hoef je geen last van te hebben).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:57

E-Vix

Nu met sneeuw!

Stel je WRT54G in op fabrieksinstellingen (oftewel als router),kabel uit de studio op de WAN poort aansluiten en het zou moeten werken.
Dubbele NAT heb je als het goed is niet aangezien het IP adres dat je krijgt op de kabel in de studio een publiek IP adres is. Het is aannemelijk dat daar dan geen NAT op toegepast wordt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• elmoro20
@ Metalfreak, lier en E-Vix

Bedankt voor de input. Had een vermoeden dat het de WAN poort moest zijn. In ieder geval ga ik het vanavond proberen en laat ik het weten

• elmoro20
@ Metalfreak, lier en E-Vix

Heel erg bedankt. It's up and running.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Top, goed dat je het nog even laat weten!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1