Verwijderd

Topicstarter
Heho Tweakers,

Sinds kort ben ik beginnend Mac-gebruiker (MBPr late 2013) en loop, denk ik, nog tegen enkele overstapsmoeizaamheden aan. Op dit moment heb ik twee problemen.

1. Safari laadt/speelt geen enkele youtube video meer af, Firefox overigens wel!
(Heb het al geprobeerd op te lossen door flash player te updaten en de firewall uit te schakelen, maar geen verbetering)
2. Wilde Chrome browser van de officiële website downloaden, maar lukte niet. melding:

Waarschuwing

De volgende schijfkopieën kunnen niet worden geopend:

Schijfkopie:
googlechrome.dmg

Oorzaak:
schijfkopiegegevens beschadigd

Wie wil mij helpen?

Bij voorbaat dank :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 13:42 ]

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Heb je de dmg al eens verwijderd en opnieuw gedownload? (prullenbak ook even leeggooien)

Youtube loopt overigens prima op Safari normaal gesproken, heb je de html5 variant al eens geprobeerd?
YouTube: YouTube

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:43
Voor het euvel met Chrome:

Waarschijnlijk heb je ingeschakeld staan dat je alleen apps mag installeren vanuit de Appstore. Ga naar Systeem instellingen > security > Tabje algemeen. Onderop staan drie radio buttons, zorg ervoor dat deze op de onderste staat. Dan kan je ook applicaties installeren die je niet vanuit de Appstore hebt gedownload.

Verwijderd

Topicstarter
@Brm-G:
Ik heb al je instructies opgevolgd zonder succes helaas.

@thundermo:
die instelling stond al op 'elke willekeurige bron' Dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Heeft safari het wel gedaan toen je de MacBook net had?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
heb je recent nog instellingen aangepast voor safari?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Heb je iets per ongelijk verwijderd?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:39

Coffee

Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:41:
Waarschuwing

De volgende schijfkopieën kunnen niet worden geopend:

Schijfkopie:
googlechrome.dmg

Oorzaak:
schijfkopiegegevens beschadigd

Wie wil mij helpen?

Bij voorbaat dank :)
Dit kan gevolg zijn van twee zaken: Er is iets mis gegaan bij het downloaden (probeer het dus opnieuw), of je hebt tijdens het openen op skip geklikt tijdens het verifiëren van het image bestand.

Daarnaast zou er iets mis kunnen zijn met Finder (het mounten van het dmg bestand).
Probeer je permissies te repareren, dit kan op 2 manieren;

Door in terminal dit in the voeren: "diskutil repairPermissions /", maar als je als nieuwe gebruiker bang bent terminal te gebruiken (wat begrijpelijk is) kan je het ook doen dmv Disk Utility (typ in spotlight disk, en waarschijnlijk staat het boven aan).
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/5rjg7i99z/Tiny_Grab_Screen_Shot_14_02_14_16_02_06.png

Als het process klaar is, even opnieuw opstarten, en opnieuw proberen.

[ Voor 40% gewijzigd door Coffee op 14-02-2014 16:18 ]

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Wat ook wel eens wil gebeuren, is dat Safari plugins zoals Flash stopt om stroom te besparen. Je kan deze functie uitzetten door naar Safari -> Voorkeuren -> Geavanceerd te gaan, en het vinkje weg te halen bij 'Stop plugins om stroom te besparen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Als er een Apple winkel in de buurt zit even binnenlopen, die kunnen er meestal ter plekke meteen naar kijken. In geval oplossing simpel is zullen ze je meteen helpen!

[ Voor 0% gewijzigd door Yosecret op 16-02-2014 00:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:39

Coffee

Coffee

merauder schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 23:21:
Wat ook wel eens wil gebeuren, is dat Safari plugins zoals Flash stopt om stroom te besparen. Je kan deze functie uitzetten door naar Safari -> Voorkeuren -> Geavanceerd te gaan, en het vinkje weg te halen bij 'Stop plugins om stroom te besparen'.
Het klopt dat safari dit doet, maar alleen indien safari het nodig acht te zijn. Het zal bijvoorbeeld grote flash/gecentreerde objecten niet blokkeren (aangezien het dat verwacht dat het de bedoeling dat deze draait), maar zal de andere (kleinere) flash/plugin objecten (die aanwezig zijn voor tracking oid) stoppen tot je er op klikt. Deze functie bestond al eerder als plugin, genoemd ClickToFlash.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Misschien maar even wachten tot de TS zelf weer eens reageert. Zijn nu een aantal vragen gesteld en opties gegeven.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

Wow! Had niet meer op zo veel reacties gerekend...THX allemaal
Om te beginnen, deed Safari het altijd en heb ik bij mijn weten nooit iets gewist of aangepast.

Op miraculeuze wijze deed Youtube het ineens weer na drie dagen (zonder iets te hebben veranderd.)
Voor wat betreft Chrome: ik ga nu rustig even jullie Tips proberen te ontcijferen en door te voeren.
I shall keep you posted;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Wellicht niet aan de orde, maar check je intern geheugen even met een tooltje. Zomaar corrupte bestanden en leesfouten doen mij daar aan denken...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Pagina: 1