Toon posts:

Raspberry PI I/O icm Audio fragmenten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tijd terug de vraag gekregen of ik doormiddel van bijv. de raspberry pi (welke mij het meest geschikt leek) een leerbord kon maken met daarop 15 knoppen en 15 lampjes (die zich in de knoppen bevinden.

nu is de bedoeling dat wanneer iemand op bijvoorbeeld knop 1 duwt. de lamp bij die knop gaat branden en er een audio fragment over een set speakers te horen is welke aan een externe versterker hangen. zodra dit fragment is afgelopen moet de audio stoppen en het lampje aan gaan tot er weer op een andere knop wordt gedrukt. hierdoor is voor alle 15 drukknoppen een eigen audio fragment vooraf aangewezen.

in het kort:
15 Inputs
15 Outputs
15 Audio fragmenten
1 Line out.

is dit mogelijk met een raspberry pi of is dit onmogelijk??

hopelijk kunnen jullie mij helpen met dit probleem

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kan beter met een Arduino aan de slag denk ik

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Topicstarter
hier had ik over na gedacht maar je zit met audio fragmenten welke je via een tulp aansluiting of jackplug moet aanbieden aan de versterker. mij is verteld dat een arduino problemen zou geven bij de .mp3 files afspelen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:34:
hier had ik over na gedacht maar je zit met audio fragmenten welke je via een tulp aansluiting of jackplug moet aanbieden aan de versterker. mij is verteld dat een arduino problemen zou geven bij de .mp3 files afspelen.
Nee hoor, er is gewoon een board die je op de Arduino kan prikken daarvoor :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor de tip. dan zal ik hier eens wat verder induiken.

(enigste probleem zou de software kunnen zijn waar ik niet echt in thuis ben)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Met een Raspberry Pi kan het overigens ook prima. 't kreng heeft genoeg GPIO en anders SPI/I2C-bussen om de benodigde hoeveelheid LEDs/knoppen aan te sturen.

Maareuh, wat heb je zelf al geprobeerd/opgezocht? Uiteindelijk moet jij namelijk het ding inelkaar gaan fietsen en we gaan je hier geen schema's/code voorkauwen.

[ Voor 34% gewijzigd door Sprite_tm op 13-02-2014 23:33 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 11:40

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Sparkfun heeft een mp3 afspeelbordje dat geluiden afspeelt als je een knop indrukt.

Als je voor de raspberry pi gaat: voor 15 inputs zou je ook een toetsenbord kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zelf ben puur op zoek naar welk apparaat ik het beste kan gebruiken voor de aansturing hiervan.

ik had het probleem ook bij n vriend voor gelegd en deze wees mij op het forum hier om het hier eens te vragen omdat hij ook niet zeker wist of het mogelijk is.
Pagina: 1