Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp: Telefoon aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Beste Tweakers,

Ik wil mijn huistelefoon aansluiten op mijn computer, zodat ik met behulp van een software programma + headset kan bellen vanaf mijn computer via de telefoonlijn. Is dit mogelijk?

Ik ben mijzelf ervan bewust dat het ook mogelijk is om VOIP te gebruiken maar dat is even uitgesloten. Ik kan niks vinden over telefoneren vanaf mijn pc via de telefoonlijn..

bedankt alvast.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, dit is mogelijk en deden we meer dan 15 jaar geleden gewoon met een analoog modem en dialer.exe (ingebouwd in Windows)

Haal dus ergens nog een analoog modem vandaan (fax/modem pci kaart of extern modem via USB/seriële poort)

Maar je bent volgens mij 10x sneller klaar door een beetje beltegoed bij te kopen op een voip applicatie waarmee je ook kunt bellen naar gewone telefoonnummers (Skype bijvoorbeeld)

[ Voor 58% gewijzigd door akimosan op 15-02-2014 15:33 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je geen internet dat voip is uitgesloten?

Anders zul je denk ik op zoek moeten naar een analoog modempje wat niet mee zal vallen. Of je koopt een telefoon waar je een headset op aan kan sluiten. Gaat dan niet via je computer, maar als het vooral om het bellen met een headset gaat is het wel een oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 15-02-2014 15:37 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.