Toon posts:

Game PC ~900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, adobe, tweakers browsen
Wat mag het systeem gaan kosten?
900 euro ongeveer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm: pricewatch: Philips V-line 236V4LSB Zwart
Toetsenbord: pricewatch: Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard
Muis: pricewatch: Gigabyte M6900
Ga je overklokken?
Nee, ik hou liever de levensduur zo lang mogelijk :)

PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 179,99€ 179,99
1Gigabyte GA-H87-D3H€ 92,40€ 92,40
1Asus R9280X-DC2-3GD5€ 277,99€ 277,99
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,90€ 46,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,04€ 84,04
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 23,-€ 23,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,89€ 65,89
1Cooler Master VS V550S€ 77,94€ 77,94
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 908,05

Hebben jullie nog advies? Past alles? Moet ik nog extra dingen bestellen (fans, kabeltjes etc)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:03

Esumontere

Floep, banaan.

Je lijstje ziet er in principe goed uit. Het is wel handig als je ons precies vertelt wat je er allemaal mee wilt gaan doen? Dan kunnen we daarop ons advies baseren. 'Gamen' zegt niet zo veel; voor Minecraft heb je een minder lomp systeem nodig dan wanneer je BF4 op fullHD met 120fps op ultra wilt draaien :)

Een paar opmerkingen:
- Je moederbord kan goedkoper. Als je geen interesse hebt in RAID-opstellingen dan is een H87 moederbord onnodig. Een B85 plank is dan prima: pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate. Scheelt weer de nodige euro's.
- Je voeding is heel goed, maar ook heel duur. De pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W is een goed alternatief voor een stuk minder. Het Gold label van die CM voeding verdien je alleen terug als je pc 24/7 draait.

[ Voor 8% gewijzigd door Esumontere op 13-02-2014 13:11 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,
Systeem ziet er wel goed uit. Alleen als je het gaat bestellen ben je dus meer kwijt dan die 908 euro. Dan raak je alweer een aantal tientjes over je budget heen dus.

Ik zou op een aantal onderdelen zoiezo besparen. Omdat je geen prestatie verschil gaat merken en/of je bepaalde luxe niet nodig hebt.
Hierbij doel ik op:
-Moederbord
-CPU
-Behuizing
-voeding

Moederbord:
Als je geen masaal aantal schijven of dvd-spelers wilt aanschaffen redt je het met een B85 moederbord.
Ik weet niet of je een merk voorkeur hebt? Maar dit is een leuk bord bijvoorbeeld: pricewatch: ASRock B85M Pro4
Of anders deze: pricewatch: Asus B85M-E
Beide zal je geen spijt van krijgen. Al vind ik persoonlijk de Asrock bios wat beter. Heb dit ASUS moederbord al eens gehad. En de BIOS was naar mijn mening wat beperkt vergeleken met een (van de vorige generatie B75) moederbord van Asrock.
Ik zou zeggen ga op je gevoel af.

CPU
Simpel: pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed
Presteerd in de praktijk even goed. Verschil ga je niet merken. En hij is goedkoper. En eventueel een nog iets goedkopere: http://tweakers.net/product/327141/intel-core-i5-4570s/
Die -s variant is extra zuinig. En de kloksnelheid bij laag verbruik staat dan gewoon wat lager. Is grofweg bekeken voornamelijk een instelling. Dus je kan die in principe ook instellen als een gewone 4570. Mits je weet hoe je dat moet doen in de BIOS. Dus naar mijn mening is de goedkopere i5 4570s een betere optie. Goedkoper en stroom vriendelijker. En als je de standaard kloksnelheid wilt verhogen is dit mogelijk, om het zelfde niveau als de duurdere 4570 te bereiken.

Behuizing
Kast is wel top spul! Ik heb hem ook, hij is alleen erg groot. Past niet in normale PC kasten zegmaar. Er is een normale variant van: pricewatch: Fractal Design Define Mini
Ik zou die nemen. Daarbij moet je wel een mATX moederbord. Dit zijn degene die ik net al heb aangeraden.
Goedkoper. Is even stil en is normaal (klein) formaat.

Voeding
In verhouding met het systeem vrij duur. Het is wel een goede voeding, zal geen verkeerde keuze zijn. Maar dat is voornamelijk om de efficiëntie (gold efficiëntie). Op de stroomrekening zou dit niet echt veel schelen met een bronze voeding. Het is maar net hoeveel waarde je eraan hecht. Mocht je hier dus niet veel waarde aan hechten (die paar euro stroom dus). Dan zou ik voor deze voeding gaan: pricewatch: XFX Pro 550W
De seasonic M12 520W was altijd erg populair -> pricewatch: Seasonic M12II 520W Maar die is nogal in prijs gestegebn. Dus kan je beter voor de eerder genoemde XFX pro 550W voeding gaan.

Ik zou CPU, moederbord en behuizing zoiezo aanpassen. En qua voeding is het een eigen afweging.

Succes!

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:10:
(...)

Ik zou CPU, moederbord en behuizing zoiezo aanpassen. En qua voeding is het een eigen afweging.

Succes!
Bedankt voor je uitvoerige antwoord!
Zo'n mini-ITX systeem lijkt me toch minder airflow en ruimte te hebben, en ik heb niet echt behoefte aan een klein systeem ook al kost het wel een paar tientjes minder. Ook hoor ik altijd dat een moederbord vaak te weinig ruimte heeft voor 3rd party koeler of Crossfire dus ik heb liever een normaal ATX moederbord.
Ik heb gekozen voor dit moederbord omdat er een optische ingang in zit en ik deze nodig heb voor me headset. Ik heb alleen een vraagje of ik nog een extra fan pricewatch: Fractal Design Silent R2, 140mm erbij moet bestellen voor meer koeling

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-04 13:03

skoozie

SCSI

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:26:
[...]

Bedankt voor je uitvoerige antwoord!
Zo'n mini-ITX systeem lijkt me toch minder airflow en ruimte te hebben, en ik heb niet echt behoefte aan een klein systeem ook al kost het wel een paar tientjes minder. Ook hoor ik altijd dat een moederbord vaak te weinig ruimte heeft voor 3rd party koeler of Crossfire dus ik heb liever een normaal ATX moederbord.
Ik heb gekozen voor dit moederbord omdat er een optische ingang in zit en ik deze nodig heb voor me headset. Ik heb alleen een vraagje of ik nog een extra fan pricewatch: Fractal Design Silent R2, 140mm erbij moet bestellen voor meer koeling
Een mATX (244mmx244mm) is nog geen mini-ITX (170mmx170mm), daar zit nog wat verschil in.
een mATX is een iets kortere ATX (305mmx244mm)

[ Voor 6% gewijzigd door skoozie op 14-02-2014 14:44 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z