Advies nodig voor upgrade van huidige systeem.

Pagina: 1
Acties:

• tweaknerd
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05-2025
Hallo mensen,

Ik ben al dagen lang opzoek naar een aantal components om mijn PC wat te upgraden om zoals BF4 op ultra te kunnen spelen met zeker wel 60+ FPS als t zou kunnen?

mijn huidige setup is:

i5-2400
ATI Radeon 7770 v2 OC
8GB DDR3 1600MHZ
Z68X-UD3H-B3
en als t goed is een 600W voeding...heb niet een door kijkbaren chassis.

heb zelf al een Processor op oog de i5-4670 en ik weet niet of mijn RAM / Voeding wel goed genoeg is
Maar in ieder geval ik ben ben momenteel opzoek naar een goeie videokaart en een moederbord...aangezien er zoveel keus is dacht ik laat me ar een topic openen.

Weet niet of iemand van jullie wat suggesties hebben, Mijn prijs range valt tussen de 500-1000€
Had net al wat samen gevoegd kwam uit op 1004€ (moederbord,Videokaart,CPU,CPU Koeler,En een Beeldscherm)

pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed
pricewatch: Sapphire R9 270X 4GB GDDR5 OC DUAL-X Boost
pricewatch: Noctua NH-D14
pricewatch: Asus VG248QE Zwart

een Moederbord heb ik geen idee, Zie namelijk haast overal OC neem aan dat het staat voor Overclocking.... ik hoef mijn PC niet te overclocken, Ben wel opzoek naar een 1150 Socket.

Let me know... Thanks :X

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De i5 2400 is nog wel voldoende voor alle huidige games op ultra settings, ik zou alleen kijken naar de voeding (welke is het precies?) en een nieuwe videokaart.
Voor 500 euro kun je echt een highend videokaart halen zoals een 290 of 780 en nog een goede voeding erbij (indien dat nodig is).

• tweaknerd
Ik heb net ff snel me kast opengebeukt, Zo te zien heb ik een "Cool-Master GX Bronze - 650W"
en de "Crosair Vengeance 4GB x2 1600GHZ" sticks, En ik heb een Sapphire ipv een ATI videokaart lol...
Wat ik ook bemerkte waar ik me eigenlijk helemaal niet mee bezig hield is dat ik gewoon een f*king stock CPU cooler heb. :x Daarom dat mijn PC soms zo moeilijk doet als ik aan t gamen ben neem ik aan...?

Oke maar dus alleen de videokaart? Ja 500 euro voor alleen een videokaart...welke raad je persoonlijk aan dan? En welke goedkopere variant komt dicht bij die 2 die je noemde?

Als je me dat kan adviseren kan ik vanavond al eventueel de videokaart en een nieuwe monitor bestellen, Gebruik nu momenteel me LCD 48"inch Televisi...

PS: Ik zou ook graag Cry engine games goed willen spelen, Zoals Upcoming game "Evolve"
Zou mijn CPU dat ook trekken?

[ Voor 10% gewijzigd door tweaknerd op 13-02-2014 16:58 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:24

Tazzios

..

Videokaart:
R9 280X met 3GB geheugen
vergelijking http://www.hwcompare.com/...d-7770-vs-radeon-r9-280x/

Mocht dat niet helpen kun je de rest aanpakken.

CPU:
Als je niet gaat overklokken kun je ook de non K versie nemen
pricewatch: Intel Core i5 4670 Boxed
vergelijking http://www.cpu-world.com/...ntel_Core_i5_i5-4670.html

Moederbord:
Hangt van je wensen af, ik zou zeggen bordje voor rond de 70 bijvoorbeeld.
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5

geheugen en voedng:
zou ik zo laten.

[ Voor 10% gewijzigd door Tazzios op 13-02-2014 17:10 ]

• tweaknerd
Tazzios schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:07:
Videokaart:
R9 280X met 3GB geheugen
vergelijking http://www.hwcompare.com/...d-7770-vs-radeon-r9-280x/

Mocht dat niet helpen kun je de rest aanpakken.

CPU:
Als je niet gaat overklokken kun je ook de non K versie nemen
pricewatch: Intel Core i5 4670 Boxed
vergelijking http://www.cpu-world.com/...ntel_Core_i5_i5-4670.html

Moederbord:
Hangt van je wensen af, ik zou zeggen bordje voor rond de 70 bijvoorbeeld.
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5

geheugen en voedng:
zou ik zo laten.
Oke dankje wel, Maar welke van de R9 series? Fabrikant MSI,Sapphire?

pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC
pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3G

Ja er is prijs verschil maar vind het niet erg om 30€ er bij te leggen, De rest die ik zie zijn OC
Zelfde geldt voor de moederbord, Vindt het ook niet erg om er wat geld bij te leggen voor eventueel een betere.

Maar ik neem aan dat als ik die moederbord neem t zowiezo wel wijzer is?

Als je eventueel wat beters heb voor maar een paar euro duurder link t effe (moederbord/vid-kaart)

Dit is hoe t er nu uitziet in mijn huidige wenslijst.

Processors
Intel Core i5 4670 Boxed
€ 179,99

Moederborden
Gigabyte G1.Sniper B5
€ 69,90

Videokaarten
MSI Radeon R9 280X GAMING 3G
€ 269,99

Monitoren
Asus VG248QE Zwart
€ 299,87

Processorkoeling
Noctua NH-D14
€ 65,03

Totaal:€ 884,78

[ Voor 28% gewijzigd door tweaknerd op 13-02-2014 20:55 ]

• mitsumark
  • Nu online
Nogmaals, een nieuwe processor is nog niet nodig, je huidige kan nog wel een paar jaar mee.
Je kunt hem desnoods nog iets overklokken (400-500MHz).
De 4670 is in het allerbeste geval 20% sneller maar in 90% van de games is de 2400 de bottleneck toch niet, wil je daar echt 250 euro aan uitgeven?

Het scherm (144Hz) is wat overdreven als je een videokaart neemt die op high+ settings nog niet eens de helft haalt.

De koeler is ook overdreven als je niet gaat overklokken, neem dan bv een tranquillo.

• Pataar
  • Laatst online: 16-01 12:04
Ik denk dat je zelfs een r9 290 toxic kan kopen dat is ~350
nog een mooie processor koeling is €40
en je voeding ~€80.
dan ben je future ready cpu, ram en moederbord is nog goed genoeg.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• tweaknerd
mitsumark schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:00:
Nogmaals, een nieuwe processor is nog niet nodig, je huidige kan nog wel een paar jaar mee.
Je kunt hem desnoods nog iets overklokken (400-500MHz).
De 4670 is in het allerbeste geval 20% sneller maar in 90% van de games is de 2400 de bottleneck toch niet, wil je daar echt 250 euro aan uitgeven?

Het scherm (144Hz) is wat overdreven als je een videokaart neemt die op high+ settings nog niet eens de helft haalt.

De koeler is ook overdreven als je niet gaat overklokken, neem dan bv een tranquillo.
De reden waarom ik dat scherm wou is omdat ik in mijn vorige post zei dat ik een 48 inch LCD scherm gebruik wat veelste groot is en de response tijd is echt stront.

Overclocken wil ik persoonlijk niet maar je hebt vast gelijk over de koeler heb net een plaatje gezien / review er van en dat ding is belachelijk groot...

ik wil gewoon een beetje een high end computer hebben voor komende games.

en over de R9 280X Toxic had ik wat klachten gezien?
Iemand daar bekend mee?

Maar bedankt voor de reacties.

Verwijderd

pricewatch: LG IPS237L Zwart is denk ik wel een mooie upgrade tov een tv. Enige klachten die ik over de Toxic heb gehoord, zijn artifacts door de hoge factory overclock. En als je een stille 280X wilt, zou ik pricewatch: Asus R9280X-DC2-3GD5 aanraden. Die heeft wel een hele lange levertijd.

Let ook op hoeveel ruimte er is voor een videokaart (en processorkoeler), want het is jammer als die niet past.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 23:30 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De Club3D en MSI 280x'jes zijn ook prima, mss een stukje luider dan de ASUS, maar tenminste leverbaar voor weinig.

Je CPU komt nog prima mee.

Als beeldscherm is die LG leuk, al zou ik voor games als BF4 liever een AMVA hebben vanwege het contrast. pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart is een lief [want goedkoop] klein [22"] AMVA schermpje, prima ding. Wil je wat groter, kun je flink wat tientjes meer neerleggen [stuk of 5-6] en dan de GW2460HM nemen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Ik zou de MSI niet nemen, want die heeft last van lekkende fans. Veel miners hebben dat, maar het zou ook bij normaal gebruik kunnen optreden.

• tweaknerd
VasZaitsev schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 23:31:
De Club3D en MSI 280x'jes zijn ook prima, mss een stukje luider dan de ASUS, maar tenminste leverbaar voor weinig.

Je CPU komt nog prima mee.

Als beeldscherm is die LG leuk, al zou ik voor games als BF4 liever een AMVA hebben vanwege het contrast. pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart is een lief [want goedkoop] klein [22"] AMVA schermpje, prima ding. Wil je wat groter, kun je flink wat tientjes meer neerleggen [stuk of 5-6] en dan de GW2460HM nemen.
oke dankjewel voor de suggesties, ik zat echter te kijke naar dit scherm... Weet niet of iemand bekend is met het merk? maar aangezien de reactie tijd van het scherm & de prijs er van leek het me wel goed..?

pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 23:25:
pricewatch: LG IPS237L Zwart is denk ik wel een mooie upgrade tov een tv. Enige klachten die ik over de Toxic heb gehoord, zijn artifacts door de hoge factory overclock. En als je een stille 280X wilt, zou ik pricewatch: Asus R9280X-DC2-3GD5 aanraden. Die heeft wel een hele lange levertijd.

Let ook op hoeveel ruimte er is voor een videokaart (en processorkoeler), want het is jammer als die niet past.
ja pfoe 10 dagen haha, Maar is dit mijn geld waar?
Zit echt aan de twijfel want ik wil wel mijn geld aan iets goeds besteden... tis zowiezo wel beter dan mijn videokaart niet daar van 8)7

Dit zie ik net in een review, Zowiezo wel iets van 800-1000W nodig dan? een nieuwe PSU*

" Opmerkingen: "
Deze kaart heeft minimaal een voeding van 700W nodig.

Maar dan allemaal in het kort samen gevat, Beste is dus om alleen Voeding, Videokaart, Monitor en een CPU Koeler te bestellen? Aangezien mijn Huidige CPU & moederbord nog goed zijn volgens jullie...

[ Voor 7% gewijzigd door tweaknerd op 14-02-2014 04:05 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:24

Tazzios

..

Ik zou alleen een videokaart en monitor nemen.
De voeding die ze aanbevelen is meestal wat ruim om problemen met slechte voedingen die alleen het piek vermogen noemen en omdat ze niet weten wat je verder allemaal in het systeem hebt zitten.
Je huidige voeding lijkt me voldoende:
Output Capacity 650W
Max. Output Capacity 780W
Alleen even kijken hoe het met de stekkers/verloopstekker zit.

Waarom zou je een andere CPU koeler zou willen is me niet helemaal duidelijk. Een nieuwe koeler is alleen nodig indien je huidige teveel lawaai maakt of je CPU te heet wordt sneller wordt je pc er niet van.

• tweaknerd
Tazzios schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:50:
Ik zou alleen een videokaart en monitor nemen.
De voeding die ze aanbevelen is meestal wat ruim om problemen met slechte voedingen die alleen het piek vermogen noemen en omdat ze niet weten wat je verder allemaal in het systeem hebt zitten.
Je huidige voeding lijkt me voldoende:
Output Capacity 650W
Max. Output Capacity 780W
Alleen even kijken hoe het met de stekkers/verloopstekker zit.

Waarom zou je een andere CPU koeler zou willen is me niet helemaal duidelijk. Een nieuwe koeler is alleen nodig indien je huidige teveel lawaai maakt of je CPU te heet wordt sneller wordt je pc er niet van.
Oké ja ik dacht door me stock CPU koeler dat ik daarom soms uit t niets lag heb in games, zover ik weet werd me CPU 54 grade... Leek mij te heet?

Ik ben nog niet uit over de monitor...
Weet 1 van jullie toevallig een goed scherm?
24inch. Liefst 2-5ms

Voor de videokaart heb ik die R9 X280 in gedachte

Maar bedankt voor jullie reacties!

Zal toch dan maar enkel voor de monitor en videokaart gaan en in de toekomst voor enige andere upgrades

Verwijderd

tweaknerd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:32:
[...]

Oké ja ik dacht door me stock CPU koeler dat ik daarom soms uit t niets lag heb in games, zover ik weet werd me CPU 54 grade... Leek mij te heet?

Ik ben nog niet uit over de monitor...
Weet 1 van jullie toevallig een goed scherm?
24inch. Liefst 2-5ms

Voor de videokaart heb ik die R9 X280 in gedachte

Maar bedankt voor jullie reacties!

Zal toch dan maar enkel voor de monitor en videokaart gaan en in de toekomst voor enige andere upgrades
54 graden is niet heel heet.

pricewatch: LG IPS237L Zwart is een goed scherm. Als je van veel contrast houdt, kan je een A-MVA scherm nemen : pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart.

Als je BF4 op ultra op zo'n 70 fps wilt kunnen spelen, kan je pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X nemen. Zorg er wel voor dat je 30,5cm ruimte hebt voor de videokaart. Met een 280X haal je volgens mij net aan 60 fps. Als je 280X neemt, is de Asus er voor 295 euro. http://www.sicomputers.nl...3072-mb-ddr5-dp-hdmi.html, maar ik zou wachten op de niet Top versie. De Top versie schijnt last te hebben van artifacts. Je kan ook pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalQueen nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 00:21 ]

• tweaknerd
Artifacts? hehe...

Ja ik zocht een 24inch met snelle response tijd heb echt geen verstand er meer van...
Blacklight,ghosting etc...hele gedoe, wil gewoon lekker kunne gamen zonder lag input of ghosting
alles moet gewoon soepel lopen...
.
Dit is momenteel mijn chassis pricewatch: MS-Tech CA-0300 Hornet

pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

lijkt me echt eeen beeste kaart!
denke jullie dat hij zou passen? of zou ik een 280x moete nemen lol die wat kleiner is

al om al ik gewoon een mooie setup, Bedoel momenteel met Payday2 bijvoorbeeld Ik kan die niet op high/ultra spelen vanwege lag FPS problemen. :'(

[ Voor 41% gewijzigd door tweaknerd op 15-02-2014 10:44 ]

• mitsumark
  • Nu online
Heb je al op de website van de kast en de kaart gekeken of het past?

• tweaknerd
ja,heb net in me kast zelf gekeken het lijkt net net te kunnen passen...

Zelf weet ik niet of t wel wijs is een kaart van 400€ te halen... desnoods gewoon 1 van 200-300
en een beeld scherm.

[ Voor 45% gewijzigd door tweaknerd op 15-02-2014 11:24 ]

Verwijderd

Een 280X is al een hele grote upgrade tov een 7770. Je zou pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD-GA kunnen nemen. Die heeft niet een hele lange levertijd en je krijgt BF4 erbij.

• mitsumark
  • Nu online
tweaknerd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:17:
ja,heb net in me kast zelf gekeken het lijkt net net te kunnen passen...

Zelf weet ik niet of t wel wijs is een kaart van 400€ te halen... desnoods gewoon 1 van 200-300
en een beeld scherm.
Wijs of niet moet je zelf bepalen, maar als je eis BF4 op ultra met 60+ fps is dan voldoet alles onder de 290 niet.
http://www.techpowerup.co...e/R9_290X_Tri-X_OC/9.html
http://www.tomshardware.c...iew-benchmark,3659-6.html
(al kom je met de 280X wel dichtbij, waarschijnlijk red je 60+ als je de AA iets omlaag gooit)

• tweaknerd
mitsumark schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:16:
[...]

Wijs of niet moet je zelf bepalen, maar als je eis BF4 op ultra met 60+ fps is dan voldoet alles onder de 290 niet.
http://www.techpowerup.co...e/R9_290X_Tri-X_OC/9.html
http://www.tomshardware.c...iew-benchmark,3659-6.html
(al kom je met de 280X wel dichtbij, waarschijnlijk red je 60+ als je de AA iets omlaag gooit)
Ja ik zat al te denken aan die om hem gewoon te halen... fuck it :P

Ben momenteel even opzoek naar een leuk beeldschermpje 24 inch... kijken hier en daar

Dus vind net deze:
pricewatch: Asus VS248H Zwart
pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart

is er iemand bekend met BenQ?

Thanks for the link mitsumark! :9

[ Voor 17% gewijzigd door tweaknerd op 16-02-2014 02:59 ]

• tweaknerd
heb net al de monitor besteld heb toch gekozen voor pricewatch: Asus VS248H Zwart

bedankt iedereen :)
Pagina: 1