• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:24
Ik heb een Club3D HD5770 waar ik drie schermen op wil aansluiten (niet om te gamen). Hierbij gaat het om twee keer de philips brilliance 190cw (1440x900) en een keer een samsung 21 inch (1680x1050), hierbij komt de samsung in het midden te staan en de twee kleinere ernaast.

Nu heeft deze kaart wel drie uitgangen: vga, dvi, hdmi. Waar ik dan op de volgende manier het erop aan zou willen sluiten:
1x philips op vga
1x philips op dvi (dvi>vga verloopje)
1x samsung op hdmi (hdmi dvi kabel)
Is dit mogelijk bij deze kaart?
Of moet ik het anders opzetten.

Alvast bedankt

• dutchmartin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 08:14
Naar mijn idee kan dit, aangezien je 3 outputs hebt en dit prima kan.
Het punt om ermee te gamen zal lastig worden, al neem ik aan dat je dat er niet tee gaat doen.

• ProAce
dutchmartin schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:07:
Naar mijn idee kan dit, aangezien je 3 outputs hebt en dit prima kan.
Het punt om ermee te gamen zal lastig worden, al neem ik aan dat je dat er niet tee gaat doen.
Het is niet om te gamen (gebeurt op het middelste scherm) maar om te multitasken met zeg maar van links naar rechts: chrome - game - word
En nog zoveel andere dingen :P

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:30
Bij nieuwe AMD videokaarten werkt dit niet zomaar, dan moet er een active DP adapter worden gebruikt (in ieder geval bij mijn 7870XT).

Lijkt mij dat in jouw geval het zelfde ongeveer zal zijn.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:15
Je moet inderdaad een actieve DP adaptar gebruiken,

• ProAce
kan ik niet gewoon op alle aansluitingen de kabel aansluiten? zou het toch ook moeten werken?
zoniet, wat kost zon adapter?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:48

D4NG3R

kiwi

:)

Je zult een actieve DP adapter moeten gebruiken.

pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

DVI-I > VGA
DVI-I > VGA
DP > DVI-D > HDMI

zo sluit je de boel dan aan.

Als de TS de gekoppelde kaart heeft werkt het wel, als de TS de kaart hieronder heeft kunnen er inderdaad 2 monitoren worden aangesloten.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 13-02-2014 12:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:00
Een DP adapter heb je sowieso niks aan, want je hebt geen DisplayPort.
De meeste kaarten hebben niet de mogelijkheid om meer dan 1 analoog scherm aan te sturen, je beide philips schermen hebben alleen een VGA aansluiting?

http://www.club-3d.com/in...oduct/radeon-hd-5770.html
Je DVI poort is wel een DVI-I, wat zou betekenen dat je analoge en digitale schermen hierop kunt aansluiten.
Ik weet alleen niet zeker of je tegelijkertijd ook nog de VGA output kunt gebruiken (staat nergens vermeld).

• mjfast16
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-04 20:20
dit zijn andere specs als van het product die hij gekozen heeft boven aan de topic.
de specs van de Club3D HD5770 OC Edition die ProACE heeft geselecteerd heeft
volgens tweakers
1 x DP
2 x DVI-I
1 x HDMI

welke spec zijn het nu?

• ProAce
D4NG3R schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:42:
Je zult een actieve DP adapter moeten gebruiken.

pricewatch: Sapphire Kabel ACTIVE mini DP-to-DVI

DVI-I > VGA
DVI-I > VGA
DP > DVI-D > HDMI

zo sluit je de boel dan aan.

Als de TS de gekoppelde kaart heeft werkt het wel, als de TS de kaart hieronder heeft kunnen er inderdaad 2 monitoren worden aangesloten.
mitsumark schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:43:
Een DP adapter heb je sowieso niks aan, want je hebt geen DisplayPort.
De meeste kaarten hebben niet de mogelijkheid om meer dan 1 analoog scherm aan te sturen, je beide philips schermen hebben alleen een VGA aansluiting?

http://www.club-3d.com/in...oduct/radeon-hd-5770.html
Je DVI poort is wel een DVI-I, wat zou betekenen dat je analoge en digitale schermen hierop kunt aansluiten.
Ik weet alleen niet zeker of je tegelijkertijd ook nog de VGA output kunt gebruiken (staat nergens vermeld).
mjfast16 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:52:
dit zijn andere specs als van het product die hij gekozen heeft boven aan de topic.
de specs van de Club3D HD5770 OC Edition die ProACE heeft geselecteerd heeft
volgens tweakers
1 x DP
2 x DVI-I
1 x HDMI

welke spec zijn het nu?
Stom van me, de verkeerde gelinkt. Het is inderdaad deze: http://www.club-3d.com/in...oduct/radeon-hd-5770.html

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan is het antwoord simpel: Nee, je kan slechts 2 displays aansluiten. Of je moet voor dure oplossingen gaan (Kan je beter een modern low-end kaartje halen)

• ProAce
:( dat is jammer, met het grote bureau wilde ik wat opvulling daarvan, dat gaat hiermee dus niet lukken :(
Wat zijn dan kaarten die dat wel kunnen, en waar je ook nog een beetje mee kan gamen? (Gamen op 1 scherm) dan kan ik dat overwegen, schermen blijven eel hetzelfde

[ Voor 42% gewijzigd door ProAce op 13-02-2014 13:02 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Een andere oplossing is om een goedkoop low-end kaartje bij te prikken en je HD5770 als gamekaart te blijven gebruiken. Bijv een HD6450.

• ProAce
https://h10025.www1.hp.co...&dlc=nl&docname=c01611311 ik heb dit mobo inclusief q6600 en 8 gb ram. Gaat dan niet passen lijkt me :P

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je kan een x16 kaart gewoon bijsnijden naar een x1 aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://www.invisiblerobot.com/pcie_x1/images/pcie_x1_video_back.jpg

Maar of je daar aan wilt beginnen :9 .

• ProAce
Dat lijkt me geen prettig idee bij een nieuwe kaart :S
Kunnen de nieuwere kaarten dit wel?
Hd 7770 enzovoorts?

[ Voor 35% gewijzigd door ProAce op 13-02-2014 13:35 ]

• TehHermit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-04 15:01
D4NG3R schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:28:
Je kan een x16 kaart gewoon bijsnijden naar een x1 aansluiting:
[afbeelding]

Maar of je daar aan wilt beginnen :9 .
Hmm dit is wel heel erg interessant, alleen probleem is als je iets te ver gaat doet hij ie het nooit meer haha

Is DVI niet een digitale signaal?
Als hij twee digitale en een analoge signaal pakt kan het toch?

Want in principe is het met een DVI verloop stekker twee digitale signalen.

[ Voor 17% gewijzigd door TehHermit op 13-02-2014 13:41 ]

• ProAce
TehHermit schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:37:
[...]

Hmm dit is wel heel erg interessant, alleen probleem is als je iets te ver gaat doet hij ie het nooit meer haha

Is DVI niet een digitale signaal?
Als hij twee digitale en een analoge signaal pakt kan het toch?

Want in principe is het met een DVI verloop stekker twee digitale signalen.
Vga> vga blijft analoog
Dvi> vga digitaal naar analoog
Hdmi > dvi blijft digitaal.
Dit dmv verloopjes. Zo had ik het in me hoofd om het aan te sluiten, maar dat bleek niet te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door ProAce op 13-02-2014 13:48 ]

• mitsumark
Je hebt dus eigenlijk vier opties.
- een dure adapter voor digitaal naar analoog:D4NG3R in "[Club3D HD5770] 3 Monitoren"
- een videokaart die 2 analoge schermen (en 1 digitaal) kan aansturen (schaars en moeilijk te vinden)
- een goedkoop kaartje erbij voor het 2e analoge scherm: pricewatch: Club3D Radeon HD 6450 1GB PCI Express x1 Noiseless
- een nieuw scherm met digitale ingang: http://tweakers.net/categ...__9C9m0AzzvR2EECxtOHxbazc

• ProAce
mitsumark schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:31:
Je hebt dus eigenlijk vier opties.
- een dure adapter voor digitaal naar analoog:D4NG3R in "[Club3D HD5770] 3 Monitoren"
- een videokaart die 2 analoge schermen (en 1 digitaal) kan aansturen (schaars en moeilijk te vinden)
- een goedkoop kaartje erbij voor het 2e analoge scherm: pricewatch: Club3D Radeon HD 6450 1GB PCI Express x1 Noiseless
- een nieuw scherm met digitale ingang: http://tweakers.net/categ...__9C9m0AzzvR2EECxtOHxbazc
Die kaart is geen dure optie, zal dat goed samenwerken met mijn hd5770? Kan ik de 5770 later ook gewoon vervangen en de 6450 blijven gebruiken? (Welke is de betere?)
Gaat mijn voeding deze twee kaarten halen? http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817153007
Over 2 jaar moet ivm mijn studie een nieuwe desktop, waar ik dan wel weer dezelfde drie schermen op wil. En als mogelijk dus dat kaartje dan overzetten naar het nieuwe systeem.

Heel erg bedankt tot nu toe!

• mitsumark
De 5770 is fors sneller dan de 6450 (wat in feite een 5450 is).
Een 6450 verbruikt zo goed als niks, als die er niet bij kan dan kon het zonder die extra kaart ook niet.
http://www.techpowerup.co...e/HD_6450_Passive/25.html

Volgens mij maken ze zo goed als geen kaarten meer met 2 analoge aansluitingen (of helemaal niet), dan zul je tegen die tijd alsnog een iets duurdere adapter kopen (waarschijnlijk niet 100+ euro) of een nieuw scherm, of inderdaad dit videokaartje weer.

[ Voor 39% gewijzigd door mitsumark op 13-02-2014 15:46 ]

• ProAce
Het systeem moet ik nog krijgen en in elkaar zetten, vandaar dat ik me afvroeg of het kon, de hd 5770 zit nu op een 250 watt voeding :P
Dus als ik het nieuwe systeem koop (+2 jaar) kan ik gewoon deze kaart nemen om alle schermen mee te nemen? :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ProAce schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:33:
Dat lijkt me geen prettig idee bij een nieuwe kaart :S
Kunnen de nieuwere kaarten dit wel?
Hd 7770 enzovoorts?
Een HD7770 is een goed idee, minder verbruik (aangezien je huidige voeding al bewezen heeft een HD5770 aan te kunnen) maar wel support voor 3 schermen.

Het probleem is echter dat je ook met een 7770 niet 2 analoge panelen kan aansturen.. Hebben je huidige schermen echt geen DVI-D aansluiting?

• ProAce
D4NG3R schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:06:
[...]

Een HD7770 is een goed idee, minder verbruik (aangezien je huidige voeding al bewezen heeft een HD5770 aan te kunnen) maar wel support voor 3 schermen.

Het probleem is echter dat je ook met een 7770 niet 2 analoge panelen kan aansturen.. Hebben je huidige schermen echt geen DVI-D aansluiting?
Even voor de duidelijkheid:
Ik heb het systeem nog -niet-, maar al wel toegestemd hem te kopen.
op het moment heb ik 1x de philips brilliance 190 cw en bij het te kopen systeem krijg ik dat samsung scherm erbij.
Ik ben ook nog opzoek naar een tweede 190 cw
Ik weet dus nog niet of mijn voeding het trekt, maar aangezien hij nu draait op een 250 watt acer voedinkje moet het lukken.

Verder hebben de 190's echt geen dvi-d alleen vga. dus lijkt me de hd 6450 erbij de beste oplossing, ook voor de build over +/- 2 jaar waar ik dan alleen 1 nieuwe videokaart hoef te kopen en dan wel mijn drie schermen kan gebruiken.

Op mijn voeding zit trouwens geen 6 pins aansluiting, maar dit is te verhelpen met verloopjes. Verder hoop ik dat de voeding genoeg power kan geven voor dit systeem, anders wordt het een duur grapje.

[ Voor 8% gewijzigd door ProAce op 13-02-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
Zit me net te bedenken, is het geen mogelijkheid om de igp te gebruiken? Scheelt weer de aankoop van die videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Nee, op de website van het moederbord staat dat de moederbord aansluiting niet te gebruiken is bij het gebruik van een discrete videokaart, had ik ook al aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
jammer, dan wordt het rond pasen de hd6450 bestellen, of 5450 als de eerste dan niet meer te koop is :P
heel erg bedankt allemaal
Pagina: 1