Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een Android spel als Flappy Bird

Pagina: 1
Acties:
  • 564 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hoe is de spel Flappy Bird ontwerpen op Android gebied? Met welke programmeer taal is deze gemaakt?
Ik heb wat research gedaan, maar krijg geen duidelijke antwoord.

Is een spel als Flappy Bird eenvoudig te maken? Zo ja, hoe en waar kan ik dat beoefenen?

Dank jullie wel alvast

Gr,
(Een toekomstige-miljonair) :9~

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom zou je een kopie willen maken van een kopie [Copter bestaat al eeuwen] die al duizend keer gekopieerd [kijk maar in de store] is? Wellicht een leuke oefening, maar poen verdienen kun je wel op je buik schrijven.

People as things, that’s where it starts.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11

Cyphax

Moderator LNX
VasZaitsev schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:55:
Waarom zou je een kopie willen maken van een kopie [Copter bestaat al eeuwen] die al duizend keer gekopieerd [kijk maar in de store] is? Wellicht een leuke oefening, maar poen verdienen kun je wel op je buik schrijven.
Uhuh, en ondertussen harkte de maker van diezelfde kopie van een kopie die jij noemt zo'n $50.000 per dag binnen. Je argument is met het onderwerp van dit topic al van tafel. :+

Dat de kans klein is dat je er rijk van wordt lijkt me wel een gegeven. :P

Verder is de vraag "hoe begin ik met Android-development" vaker gesteld, zoals hier: https://stackoverflow.com...android-development#10259
Denk dat je daar een goed aanknopingspunt hebt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 13-02-2014 10:00 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toevallig kwam ik dit tegen op twitter:

https://www.makegameswith...rd-with-spritebuilder-and

Wel heb je een mac voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie's mensen. Ik ga iets simpels ontwikkelen, geef het een goeie naam..
En kom jullie bedanken over 2 a 3 jaar!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Obligatory comment: Rijk worden van games is nagenoeg onmogelijk, van heel veel programmeurs is het een verlangen ooit een game te bouwen, en er worden ook al ontzettend veel games gemaakt. AppStores zijn dan ook nog gruwelijk, als je er een game opzet moet je net geluk hebben dat iemand hem vind, er staan miljoenen applicaties op en als je uit "nieuw" gevallen bent, ben je weg. Daarnaast worden games massaal gepirate, hoewel flappy bird natuurlijk gratis was, goede reviews is niet meteen meer sales, er gaan goede (nieuwe) gamestudio's op hun gezicht door pirating.

Daarnaast is de "community" vrij hard, als je app x of y niet doet krijg je 0 sterren, boze emails en dreigtweets, ik kan me best voorstellen dat de dev van Flappy Bird dat niet meer aan kon..

Games maken, goed idee, leuk. Maar geld verdienen aan simpele (al reeds bestaande) gameconcepten komt voor een groot deel neer op geluk.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dan wachten we een jaartje of 2,3.. Dit topic ga ik toch sluiten aangezien het met PRG nog vrij weinig te maken heeft. Er zijn ladingen met tutorials voor Android, ook hoe je een "simpele" game kan starten. Die moet je met wat google werk toch vrij snel zelf kunnen vinden. Hier op Tweakers gaan we er dan ook vanuit dat je dat eerst zelf doet en dat je begint met inlezen zodat je hier eventueel een wat concretere vraag kan stellen. Dat lijk je nu niet eens gedaan te hebben (of dat heb je simpelweg niet vermeld), en dat is nu juist niet de bedoeling hier.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.