ISDN mysterie: 4 monteurs en geen stap verder

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Onderstaand bizar verhaal speelt inmiddels al ruim een week en ik ben nog steeds niet uit de problemen :( Misschien dat een echte kenner iets te binnen schiet waar ik en 4 monteurs nog niet aan gedacht hebben....

-laat ik maar bij het begin beginnen-

Op een dag is ineens mijn lijn dood (zowel op de NT1 als de quatrovox) Ik bel KPN om de storing te melden en er gaat een monteur naar het aansluitpunt om de storing te verhelpen. Ik heb weer een lijn op de NT1 en ik kan weer bellen. Probleem opgelost zou je denken....niet dus...

Nu komt het: sinds deze storing is het onmogelijk om mijn computer in combinatie met de quatrovox te gebruiken. Alleen internetten via een ISDN kaart (asus) gaat prima en alleen bellen ook. Druk ik de kabel van de ISDN kaart in de NT1 als 2e digitale lijn dan gaat de quatrovox dus knipperen en kan ik niet bellen/gebeldworden. Los doet alles het wel. De NT1 is inmiddels vervangen, er is opnieuw in het aansluitpunt gekeken, andere bekabeling >>>> NIKS HELPT!

Het wazigste van dit verhaaal is dat voor die tijd alles prima op deze manier werkte en ik alles precies zo heb zitten als het zat. Zodra ik mijn ISDN kabel vanuit de PC als 2e lijn aansluit op de Quatrovox gaat deze dus op hol. KPN zegt nu dat het in mijn kaart zit, maar hier geloof ik niet zo in omdat ik na het verwijderen van de isdnkabel van de quatrovox via 1 lijn binnen 3 seconden onnline ben...... De spannig van de PC afhalen helpt ook niet als ik hem dus zonder spanning aansluit gebeurt exact hetelfde :'(

Wie weet waaraaan dit kan liggen. Wat voor signaal kan mijn PC nu via de ISDN kabel dooorgeven als hij niet eens aanstaat |:(

(ik wordt er een beetje radeloos van, zeker als 1 zo'n malloot ook nog een rekening uit wil gaan staan schrijven omdat het "in de kaart" zit....oplichters)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Wat het zou kunnen zijn volgens mij is dat de lijnafsluiting (afsluitweerstandje) niet goed is of niet is aangesloten. Dat zou kunnen verklaren waarom het gewerkt heeft met oude NT1 en met de nieuwe niet...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Waar woon je ergens?

Wij hebben ook isdn en wij hebben er ook ontzettend last van. Niet kunnen bellen en gebeld worden. Ze hebben ondertussen alle hardware tussen ons huis en de centrale vervangen. Maar niets helpt.

Ze denken nu zelf dat het aan de kabel ligt.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb heel vaak gezeik gehad met het gebruiken van alletwee de poorten van de NT1.

(In meerdere installaties, verschillend gezeik, vaak niet werken, soms wel, allerlei verschillende locaties door heel nederland...)

Toen ben ik overgestapt op het gebruik van het rechtse poortje van de NT1, met daaraan een splitterblokje. En _NOOIT_ meer problemen gehad.

Het schijnt dat er in die NT1's met gebruik van het linkse poortje wel eens iets mis wil gaan met het afsluitweerstandje, dat dan wel of niet juist werkt.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Je gebruikt beide poorten van de NT1 waarvan 1 voor de qvox binnen 10 meter neem ik aan).
Wat is de lengte van de NT1 naar de pc, langer dan 10 meter dan afsluitweerstand gebruiken bij de pc.

Beter is het om ee poort te gebruiken van de NT1 en daarna een splitsblokje.

Dat de pc kaart de boel in de war kan brengen is geen nonsens daar ik het zelf ook mee heb gemaakt. NA het bij prikken van het modem op de SO bus viel de gehele lijnsync weg en begon de qvox te knipperen( wat inhoud dat de qvox geen ISDNlijn waarneemt).

Zitter er geen draaiingen in de so bus??

• under-world
Op vrijdag 08 juni 2001 16:17 schreef CheS het volgende:

Beter is het om een poort te gebruiken van de NT1 en daarna een splitsblokje.

Dat de pc kaart de boel in de war kan brengen is geen nonsens daar ik het zelf ook mee heb gemaakt. NA het bij prikken van het modem op de SO bus viel de gehele lijnsync weg en begon de qvox te knipperen( wat inhoud dat de qvox geen ISDNlijn waarneemt).

Zitter er geen draaiingen in de so bus??
Thanks iedereen voor de replys...

Het bovengenoemde [b] is precies mijn probleem wat ineens is ontstaan...
Het gekke is dat het altijd zo gewerkt heeft (en dan praat ik over een tijdsbestek van 2 jaar....)In de bekabeling zit het ook niet.

Ik ga dat met die splitters op 1 poort even checken. Kan ik dan nog wel internetten en bellen tegelijk ?

Aan mijn kaart mankeert volgens mij geen hol !

• under-world
Op vrijdag 08 juni 2001 16:05 schreef Hazzz-E het volgende:
Waar woon je ergens?

Wij hebben ook isdn en wij hebben er ook ontzettend last van. Niet kunnen bellen en gebeld worden. Ze hebben ondertussen alle hardware tussen ons huis en de centrale vervangen. Maar niets helpt.

Ze denken nu zelf dat het aan de kabel ligt.
Kampen

• under-world
P.S. Zou het iets met een voltageverandering te maken kunnen hebben ??

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Met een splitsblokje kun je alles wat je eerst ook al kon, dus dat verandert niets aan de werking van ISDN.

Voltage op ISDN moet 95V zijn, misschien ff het signaal wat uit de NT1 komt meten.

Aannames zijn fataal.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Op vrijdag 08 juni 2001 18:08 schreef GaMeOvEr het volgende:
Met een splitsblokje kun je alles wat je eerst ook al kon, dus dat verandert niets aan de werking van ISDN.

Voltage op ISDN moet 95V zijn, misschien ff het signaal wat uit de NT1 komt meten.
Voltage naar het NT1 kastje vanuit de centrale is zo'n 95 Volt, vanaf NT1 naar apperatuur (S0 bus) is 40 Volt

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Zoiets soortgelijks heb ik dus ook gehad, in mijn geval was de CAI kabel de boosdoener.

Het volgende was er aan de hand:
ISDN(NT1) -> ISDN adapter -> PC -> TV kaart -> CAI aansluiting.
De aarding van de laatste bleek op zijn zachtst gezegd niet zo fijn.
Na het vervangen van de aansluitdoos (de hoofdaansluiting in huis nogwel) heb ik hier nooit meer problemen mee gehad.

Ofwel: koppel eens alles los van de computer m.u.v. de isdnadapter en kijk of het werkt.
Verder zal je met een andere adapter moeten testen of dit wel/niet werkt.
Als het namelijk nog niet werkt heb je het bewijs dat het niet de adapter is.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Pagina: 1