Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik allereerst zeggen dat ik weet dat dit forum geen plek is om advies te vragen over welke tablet ik zou moeten kopen. Omdat ik echter zeer specifieke vragen heb voor een niet bepaald alledaags project hoop ik dat ik wat nuttige informatie en ervaringen kan verkrijgen.

Het project waar ik aan werk voorziet kinderen in 3de wereld landen van tablets voor educatieve doeleinden. We hebben een budget van maximaal US$ 55 per tablet, wat, gezien de gewenste specs (die ik hieronder zal vermelden) ruim voldoende is, zeker aangezien het zal gaan om een volume van minimaal 100.000 tablets.

Het probleem is niet zozeer de prijs of de specs, maar de kwaliteit. De aard van dit project maakt het zeer moeilijk om op locatie defecte tablets te vervangen of andere problemen die veel voorkomen bij Chinese tablets op te lossen. Vandaar dat het uiteraard ideaal zou zijn om tablets van een gerenomeerd merk te kopen, maar dat is gezien het budget dan weer niet mogelijk.

Mijn vraag is dus of iemand mij in de richting van een Chinese fabrikant kan sturen die binnen ons budget redelijke kwaliteit kan leveren. Alle informatie is welkom. Mijn collega zal over enkele weken naar China afreizen om daar bij enkele fabrikanten op bezoek te gaan voor een kwaliteitscheck, maar het zou voor ons nuttig zijn om voor die tijd de wirwar van fabrikanten wat te kunnen voorsorteren op basis van jullie ervaringen.

De gewenste specs:
  • 7 inch widescreen of 8 inch 4:3
  • bij voorkeur hogere resolutie dan de standaard 800*480 of 800*600
  • bij voorkeur dualcore CPU
  • 1GB ram
  • 8GB flash
  • Wifi, bij voorkeur ook Bluetooth
  • G-sensor
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ik denk niet dat je moet kijken naar een al 100% bestaand model, gezien je 100.000 van die dingen wilt hebben, zal er vast wel een fabriekje zijn die een wat stevigere behuizing wilt maken om daarin al een bestaande hardwarecombinatie in te hangen.

Er zijn wel dingen als een soort "outdoor" tablets, die dingen zijn al een stuk steviger, overigens moet je bij zo'n budget natuurlijk geen kogelvrije supersnelle tablet verwachten met een prachtscherm.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn gaat het ook niet om fysieke stevigheid, het apparaat mag best kapot gaan als het van een meter hoog op de grond valt. De tablets worden voornamelijk gebruikt in scholen, het hoeft niet rugged te zijn. Het gaat voornamelijk om uitval, waarbij ik uit ervaring weet dat dat soms met Chinese tablets erg hoog kan zijn (als in 10% in de eerste paar maand). Een stevige behuizing kan elke fabrikant maken, maar een kwalitatieve printplaat, accu die niet snel gaat lekken, random reboots, stabiele firmware etc zijn een andere zaak. En zoals gezegd, het budget per tablet is best hoog genoeg om daar een paar dollar per apparaat extra voor te betalen (ik zie hier en daar tablets met die specs incl gratis verzending voor ~ US$ 50).

Bij aantallen zo groot als die wij nodig hebben zal het inderdaad een custom made device worden, maar toch willen we niet de tablets sourcen bij een fabrikant die met z'n huidige producten niet bewijst kwaliteit te kunnen leveren.

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Als ik zo vrij mag zijn vindt ik het een beetje een vreemd verhaal.....

A - je hebt een budget van $550.0000 = €402.1158,61 om een aanbesteding te doen voor scholen?

Volgens mij heb je daar gewoon experts voor die aanbestedingsnormen voor moeten hanteren in een organisatie, zeker voor overheidsinstellingen.

B - Tegen de tijd dat je een 'partij' in China hebt gevonden (wat niet slim is) zijn je specs al zo verouderd dat je weer opnieuw kan beginnen.

C - Als je zorgen maakt over uitval, dan zeker moet je een leverancier hebben die zich heeft bewezen in dit soort projecten...... en dan is een pré dat deze dicht in de buurt zit. (Lees minimaal Benelux)

Ik zie dat je net een account hebt gemaakt voor deze vraag en ik zou als ik jou was, eerst eens bij je eigen organisatie te raden gaan hoe dit soort aanbestedingen het beste kunnen worden gedaan.

Verder moet je ook rekening houden met de setup van je project en de kosten hiervan (budget) - 100.000 stuks even gebruiksklaar maken kost geld en tijd, mankracht....

GetaGrip is net een mens.......

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic even naar MAA omdat het een aankoopvraag betreft :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

Topicstarter
@GetaGrip: ik denk dat je in de drie punten die je noemt vergeet dat het hier gaat om deals met overheidsinstellingen in 3de wereld landen; daar werken dit soort processen iets anders dan in de westerse wereld.

Wat betreft punt A: dit soort aanbestedingsnormen liggen in de landen waar wij actief gaan zijn op een heel ander niveau.

Punt B: Specs zijn ondergeschikt aan kwaliteit. De tablets worden gebruikt voor simpele educatieve doeleinden. De specs die ik noemde zijn meer dan nodig op dit moment, maar zijn puur gekozen om iets beter op de toekomst voorbereid te zijn. Verouderde specs zijn geen probleem. Overigens is het vinden van een fabrikant geen probleem, dat kan ik in een half uurtje doen. Het probleem is dat ik dan geen referentiepunt heb voor de kwaliteit van hun producten. Vandaar dat ik naar ervaringen vraag.

Punt C: Omdat deze tablets in meer exotische oorden worden gebruikt is dat dus een probleem. Overigens zijn wij vanuit het oogpunt van de educatieve instellingen aldaar de leverancier, dus wij dienen de continuiteit te leveren. Vandaar dat ik graag wil weten welke fabrikanten in China relatief kwalitatieve goederen leveren, juist omdat ik moet weten met wat voor uitval ik rekening moet houden, en hoeveel technisch personeel we aldaar moeten gaan inhuren. En uiteraard is er rekening gehouden met het gebruiksklaar maken, de US$ 55 per tablet is puur voor aankoop van de hardware.

Overigens is mijn account zo'n 2.5 jaar oud...
Pagina: 1