Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe PC speaker set, 'mainstream' of onbekendere merk?

Pagina: 1
Acties:

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-11 20:06
Beste Tweakers,

Na 4 jaar trouwe dienst van mijn Logitech X-530 ben ik op zoek naar iets nieuws. Ik ben op zoek naar iets wat eigenlijk harder kan en op hoge volume ook nog goed klinkt.

Ik luister bijna altijd naar Hip-hop muziek dus een goede bass is belangrijk. Verder maakt het niet echt uit of het een 5.1 setje is of een 2.1 setje ook al denk ik dat een 2.1 setje in mijn situatie beter zou zijn.

Mijn budget is ongeveer 200 euro (hoe goedkoper hoe beter).

Een paar setjes die mij aantrekkelijk leken:

Edifier S530D (35 euro boven budget)
Logitech Z906 (65! euro boven budget)
Logitech Z623

Maar ik twijfel nu of ik voor de meer 'mainstream' pc set merken moet gaan zoals Logitech/Trust of voor de minder bekende zoals Edifier of Teufel? En of ik beter een 'gewone' pc set kan kopen of een setje studiospeakers + versterker?

Im notorious

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11

nimmer

hai :O

Geef AudioEngine ook een kans, bijv. Audioengine 2 Deze staat op mijn eigen wensen lijstje, 'helaas' doen mijn oude speakers het nog. Heeft misschien niet de beste bass omdat het geen subwoofer heeft, maar vindt een subwoofer toch meer voor games & movies.

• Thenotorious
Hmmm ik zou toch een subwoofer prefereren aangezien ik veel hiphop luister

Im notorious

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je ruimte hebt:

Koop een oude versterker op marktplaats, kun je al voor 20 euro vinden. Ik heb een Kenwood set uit '94 overgenomen voor 20 euro, werkt prima.

Sneup wat leuke boxen op, die ook goed zijn in laag in jouw geval. Kun je zo duur maken als je wilt, maar als je geluk hebt, heb je al iets leuks voor een paar tientjes.

En knallen maar.

Kan goed hard, klinkt vaak op hoge volumes ook een stuk helderder, mijn ervaring namelijk is dat gamesetjes wel leuk zijn, maar het zeker als het hard en laag moet, het afleggen tegen mijn "systeem".

People as things, that’s where it starts.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik sluit me aan bij VasZaitsev. Je kan wel weer een pc speaker setje kopen en dan zoek naar harder en meer bas maar het blijven net-niet oplossingen met een beperkte geluidskwaliteit. Scoor gezien het beperkte set een 2e hands geluidsinstallatie van Marktplaats en dat zal tig keer beter zijn dan het spul dat je nu noemt.

Verwijderd

En de Corsair SP2500? Die schijnt in tegenstelling tot de andere "gaming" en "computer" audio behoorlijk goed te zijn. Maar de oplossing van Vaszaitsev is waarschijnlijk wel het beste. Logitech vind ik sowieso crap voor geluid, maar dat ben ik. Te "floppende" subwoofers, te veel hoog en laag en te weinig midden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 07:35 ]

• Thenotorious
Ik vind de looks van studiospeakers ook vele malen mooier dan een standaard pc setje idd maar...

Ten eerste; heb ik geen idee hoe het werkt met aansluitingen versterker -> speakers naar pc, misschien heeft iemand een linkje waar het uitgelegd staat of kan iemand het uitleggen?

Ten tweede; Weet ik ook niet welke speakers of versterkers goed zijn voor mijn prijsklasse, heb toevallig wel een oude versterker liggen op zolder van Akai (geen idee of dat een goed merk is etc). Is (ik noem maar wat), Klipsch bijvoorbeeld goed, of Jamo?

En ik twijfel nog of een speakerset + versterker iets voor mij is aangezien die versterkers zo ver ik weet aardig groot zijn en veel ruimte in beslag nemen..

[ Voor 4% gewijzigd door Thenotorious op 13-02-2014 14:44 ]

Im notorious

• Thenotorious
Hmm jammer dat niemand meer reageert...

Im notorious

Pagina: 1