Toon posts:

systeem crasht na installeren geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk probleem lijkt me zo.

Ik heb een schone windows 98 second edition installatie en moet vervolgens voor de eerste keer opstarten. Bij het opstarten hing het systeem al. Ik heb nu dus opgestart in veilige modus. Omdat ik niet wist welke driver het probleem was heb ik ze allemaal maar uitgeschakeld en 1 voor 1 geprobeerd. Dit bleek dus de geluidskaart te zijn.

de geluidskaart is een awe64, maar het maakt niet uit welke geluidskaart ik in het systeem hang, na het installeren van de drivers en het opnieuw opstarten van het systeem hangt het systeem. Ook het switchen naar een ander slot heeft ook geen zijn.

Ik heb al alle settings in de bios gecheckd en kan het probleem niet vinden. Ook heb ik alle interrupts gecheckd en dergelijke van de driver zelf en ook hier lijkt mij geen enkel probleem aan de orde.

Het wil echter dat ik een identiek systeem heb staan waar deze installatie wel op draait. Het enige verschil is een nieuwere versie van de bios in het systeem dat crasht en dat de processor een 233mmx van intel is i.p.v. een cyrix 6x86 200Mhz. Degene met de cyrix proc. werkt wel :?

Het systeem heeft alleen ISA en bestaat uit drie sloten die alledrie gevuld zijn.

Volledige systeemspecifiekaties zijn:

Intel Pentium 233Mhz MMX
16 Mb edo RAM (32 maakt ook niet uit)
SIS videokaart van 2 Mb
8gieg seagate HD
ISA AWE64 geluidskaart
D-Link 220 10/100mbit netwerkkaart

Nog even ter zijde, een standaard windows 98 installatie (dus geen Second Edition) crasht al standaard zonder geluidskaart (15 blauwe schermen en 3 witte, waarna het systeem toch echt helemaal vast zit)

Hoop dat iemand me kan helpen, want een beetje audio is toch erg lekker.

Greetz,

Tim