Toon posts:

Ssd of ram?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil een upgrade doen voor mijn laptop alleen ik weet niet wat het handigst is;
Een 32 GB ssd of wat extra ram.
Ik game vooral op mijn laptop en ik heb ook een youtube kanaal (ik record mijn scherm dus)(ook laat ik een vriendenservertje lopen voor minecraft)

Als ik 32 Gb ssd neem zou ik daar natuurlijk windows op instaleren!

Als ik het ram zou upgraden weet ik niet hoeveel ik erbij zou doen. Momenteel heb ik 6Gb ram (ik denk 4+2). Volgens mij stond er op de site dat de max voor mijn laptop 8gb. Als het kan zou ik 12GB in zetten.

Nu heb ik nog een vraag wat zijn de kosten ongeveer?

- met een 32GB ssd
- als ik 4gb erbij doe (omdat 4+2+2 niet kan) (4+4)
- als ik 8GB erbij (4+8)

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 20:57 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:31

Thomg

Aww yiss

Ik heb er gewoon een 128GB SSD ingezet.
6GB RAM is over het algemeen zat voor laptopgebruik

Tenzij je zwaar gemodde minecraft draait ( kuch ) is 6GB voldoende.

32GB SSD is wel erg karig trouwens.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:32

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zal geen van beiden nemen. En tevens geef je niet veel informatie, wat is het voor laptop, wat voor specificaties heb je nu? Misschien is er wel meer te upgraden.

Ik vraag me af of je zelfs nog 32gb SSD's kan krijgen, maar als je zo weinig neemt, zal ik ook niet het geheugen opwaarderen want je wilt dan alsnog gaan swappen op de harddisk, en 6GB is nou ook weer niet zo slecht als je minecraft op een 64-bit JRE draait met aangepaste chunk distance en textures, e.d...

Anyhoo, ik zal het geheugen laten voor wat het is (wat voor geheugen is het?), en een 128GB (liever 250+) SSD is >ALTIJD< de grootste upgrade die je zal kunnen nemen. 32GB is gewoon te weinig, en bij SSD's geld altijd: je hebt goeien, en slechten... lees de blogposts van C!pher maar eens door...

Uiteraard is dit natte vinger werk, wie weet heb je een pentium 4 laptopje met een Intel IGP en klaag je over de framerate. Daar gaat niks iets aan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Okee!
Mijn server heeft niet heel veel plugins hoor!
Ik dacht dat 32GB wel genoeg zou zijn!

De specificatie's van mijn laptop zijn:
Intel core i7-3632QM 2.2 ghz
6GB ram
Nvidia geforce 710M 2GB
500GB hdd
15,6 inch

Mijn laptop is: acer v3-571G (dat stond op de sticker)

Ik weet dat mijn systeem specs niet slecht zijn. Maar de pc is vooral sloom als ik dingen opstart (pc opstarten/afsluiten, programma's starten, uit de slaapstand halen enz.)

Hopelijk jullie hiermee genoeg te hebben geinformeerd!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
Umbrah schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:02:
Anyhoo, ik zal het geheugen laten voor wat het is (wat voor geheugen is het?), en een 128GB (liever 250+) SSD is >ALTIJD< de grootste upgrade die je zal kunnen nemen. 32GB is gewoon te weinig, en bij SSD's geld altijd: je hebt goeien, en slechten... lees de blogposts van C!pher maar eens door...
^Dat. Ik heb zelf mijn DVD drive vervangen voor een 2e HDD caddy met SSD. Op die manier heb ik nog steeds heelveel opslagruimte voor documenten, foto's en andere zooi, en kunnen alle programmaatjes+OS op de SSD zodat 't toch prettig snel loopt. De dingen die jij omschrijft (lange laadtijden, lang wachten) zullen echt enorm verbeteren als je dr een SSD in stopt. geheugen ga je niets van merken.

Voor jouw laptop zou zoiets wellicht geschikt zijn

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:17:
Okee!

De specificatie's van mijn laptop zijn:
Intel core i7-3632QM 2.2 ghz
6GB ram
Nvidia geforce 710M 2GB
500GB hdd
15,6 inch

Ik weet dat mijn systeem specs niet slecht zijn. Maar de pc is vooral sloom als ik dingen opstart (pc opstarten/afsluiten, programma's starten, uit de slaapstand halen enz.)

Hopelijk jullie hiermee genoeg te hebben geinformeerd!
Een upgrade naar SSD is dan alléén interessant als je ook een losse schijf bij de laptop er in kan doen, anders is het niet verstandig.

Verwijderd

Topicstarter
Een upgrade naar SSD is dan alléén interessant als je ook een losse schijf bij de laptop er in kan doen, anders is het niet verstandig.
Ooh ja dat is ook nog een probleem dat er waarschijnlijk maar een hardeschijf ruimte is! De dvd drive zou er opzich wel uit kunnen want ik heb nog een USB dvd drive want mijn oude laptop had er geen! Maar dan zijn wel de kosten direct hoger!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult inderdaad NIKS hebben aan een 32gb drive. Koop een 128 versie MINIMAAL of liever nog 256gb, soms 2x sneller dan de 128gb versie en 128 kan vaak al krap zijn. Zet die in je "main" drive bay, en verplaats de bestaande 500gb disk dmv. een Caddy naar de DVD bay.

De videokaart stelt niks voor en is eigenlijk soms trager dan de Intel chip in je CPU, maar verder is het een heel nette laptop. Ik zal echter niks aan het geheugen doen. Een SSD zal de grootste upgrade zijn, echter, nogmaals, doe NIKS maar dan ook NIKS met een 32GB versie. En DUBBEL niks als je NIET de harddisk verplaatst naar een caddy. Waar wou je anders de SSD inbouwen? Je hebt maar een disk bay.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:17:

je zegt dat je er vooral op gamed. vervolgens noem je dat het een server is. wat is het nu? ik gok dat je gewoon win7 op de laptop draait en er een spelletje op speelt.

let wel dat welke van beide je ook upgrade je game prestaties niet echt beter worden. hooguit dat ze sneller laden.

als je gamed en het zijn wat recente games en je doet nog wat andere dingen dat je al snel de 60GB aan schijfruimte voorbij bent. als je het geheugen upgrade ga dan voor 2 gelijke groote modules, het liefst hetzelfde merk en type. 2x4GB dus. dat is ruimvoldoende bij normaal gebruik. je hebt dan dual channel 8) dit maakt je geheugen bandbreedt 2 maal zo snel. ik heb dit laatst ook bij mijn laptop gedaan (alleen 4x4GB _/-\o_ ) en het voelt allemaal net wat soepeller.

de grootste winst bij dagelijks gebruik zit hem in een SSD het feit dat dit doet de wachttijden enorm verbeteren. neem in dat geval de crucial m500, intel s3500 of seagate omdat deze een extra highcapacity condensator hebben die je data beschermen bij uitval van de machine welke bij een laptop groter is ivm lege accu. als je al een ssd erin stopt zorg dan dat je nu minimaal een 120gb (partitioneer bij nieuwe install niet meer als 100GB ivm overpoisning) of meer neemt. daar heb je gewoon langer plezier van. 8)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:58
Wat is je budget?

Als je dat verteld kunnen de meesten wel zeggen of je moet upgraden en wat je dan moet upgraden. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 12-02-2014 21:40 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja ik noem het altijd gamen. Maar eigenlijk speel ik alleen minecraft en battlefield play4free & 3. Over die server: je kunt via je internet en je laptop met bepaalde software een minecraft server hosten! Oh en dat stukje over die plugins was omdat iemand zei dat je veel ram nodig had als je een hele zware server hebt. Nu ik het zo nalees snap ik de verwarring! Sorry!

Maar zoals ik zei mijn in game fps ed. Is gewoon goed! Maar het zit hem vooral in dingen opstarten!

Ik heb eigenlijk niet echt een budget! Omdat ik eigenlijk geen idee heb wat de kosten zijn!

Maar de conclusie is dus eigenlijk:
geen van beide is echt nodig. Maar als je dan toch iets doet! Koop dan een 128GB of 256GB ssd zet die op de plek van de hdd. En verplaats de hdd naar de plek van de DVD reader met behulp van een caddy!

Mvg,

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 22:01 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Prima :)

In orde van grote upgrades voor je laptop zal ik het zo zeggen:
* Videokaart (alleen niet mogelijk)
* Monitor (ik las dat een beter resolutie scherm een upgrade was, 1366*768 standaard. Dat is echt te weinig)
* HDD naar SSD
* Geheugen

De reden dat ik zeg: ga voor groot is dit:

Windows, apps, 1 game, paging = eenvoudig 60GB, en je wilt er bij voorkeur nog wat meer mee, en misschien wat overprovisioning gebruiken om de SSD snel te houden. Als je voor 250+ gaat kan er NOG een game op, misschien een scratch file voor werkdocumenten, een hibernate file (niet dat dat nodig is met een SSD), en wat meer comfort/gemak met "C-drive werken"...

Verwijderd

Topicstarter
Prima! Dan had ik nog een vraag: wat zijn precies de kosten van een goede ssd en hoeveel kost het overplaatsen en het kopen van een caddy. En kan ik dit bij de meeste winkels gewoon doen?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rail Away!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:51

auto660

1991 240 GL Brick

Als je naar een ssd gaat kijken dan moet je voor een crucial m500 of een samsung 840 evo gaan, deze ssd's zijn betrouwbaar niet de duur. Je kunt ze opzoeken in de pricewatch van tweakers.

Een hdd caddy kun je op hddcaddy.nl kopen of gewoon van ebay halen, het is maar net hoe makkelijk/moeilijk je het wilt maken. Al bespaar je wel geld als je hem van ebay koopt.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
Hmm das wel vervelend omdat ik et eigenlijk vanwege de garantie ed. Via de winkel wil laten doen. Maar ik zal daar ook even informeren!
Moet ik trouwens nog een speciale ssd hebben voor een laptop?
Pagina: 1