Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Online browser game met ingame chat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het uitwerken van een idee om een eigen game te maken (zoals er al zovelen zijn). Echter kan ik niet een geschikt voorbeeld vinden voor een ingame chat. Welke realtime werkt en ook nog eens een beetje makkelijk aan te passen is (kleuren, verschillende chats e.d.).

Ik heb een aantal dingen onderzocht en gemerkt dat er vele talen gebruikt kunnen worden.
Enige vereiste is dat het werkt met een PHP website. MySql database is aanwezig.

Iemand een idee in welke taal dit het beste te maken is en of er voorbeelden zijn?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Zoeken op chatbox ajax script.

Of misschien is een shoutbox meer wat je zoekt.

[ Voor 45% gewijzigd door RedHat op 12-02-2014 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken het is echt bedoeld als een ingame chat (shoutbox) maar er moeten announcements in door kunnen komen .. aparte kleur voor clan chat etc.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kijk eens bij soulsplit (runescape private server). Zijn vooral nederlanders die dat runnen. Misschien heb je er wat aan

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Bedoeling is dat er mod tags / admin functies als /mute /ban etc in komen, dus weet niet zeker of een shoutbox de oplossing is.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Misschien een stomme vraag, maar waarom gebruik je niet gewoon IRC/Mibbit?

Met PHP/MySQL kom je een heel eind, maar je moet de taal natuurlijk wel kundig zijn. Kant en klare oplossingen zijn er wel, maar niet op zeker dat specifieke zaken erin verwerkt zitten.

[ Voor 56% gewijzigd door RedHat op 12-02-2014 20:38 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
PHP/Mysql is niet geschikt voor een realtime chat. Als je iets realtime wil hebben moet je kijken naar bijv. NodeJS met SockJS en Redis. In je bestaande site hoef je daarvoor alleen javascript te includen en de chatapp zelf draait op z'n eigen webserver (of een compleet andere server natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
RedHat schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:37:
Misschien een stomme vraag, maar waarom gebruik je niet gewoon IRC/Mibbit?

Met PHP/MySQL kom je een heel eind, maar je moet de taal natuurlijk wel kundig zijn. Kant en klare oplossingen zijn er wel, maar niet op zeker dat specifieke zaken erin verwerkt zitten.
Bedoeling is om een game te maken zoals b.v. www.thelostrunes.nl of www.Lyrania.co.uk. Daarvoor heb ik dus een soort van chat nodig die in game is en niet via irc gaat.

Ik beheers de talen wel, en kan ook wel een simpel chat iets maken maar dat vergt nogal een load en zorgt vaak voor vertraging, iets met sockets zou b.v. een oplossing kunnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 20:53 ]

• Cartman!
  • Niet online
Aan alleen de homepage kun je niet zien wat voor soort game het is, ik ga er niet voor registreren dus iets meer info is wenselijk ;)

offtopic:
Het is .com bij de eerste ipv. .nl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Cartman! schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:42:
PHP/Mysql is niet geschikt voor een realtime chat. Als je iets realtime wil hebben moet je kijken naar bijv. NodeJS met SockJS en Redis. In je bestaande site hoef je daarvoor alleen javascript te includen en de chatapp zelf draait op z'n eigen webserver (of een compleet andere server natuurlijk).
En als je liever .Net doet: SignalR :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:42:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2rrmfs1.png

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 21:05 ]

• Cartman!
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:14:
[...]

Wat moeten we daar aan zien?
Dit is een voorbeeld van een chat zoals ik bedoel.

Het gaat om een "chat" in een "frame" van een php website waar iedereen die ingelogd is kan chatten met elkaar en waar de server zelf announcements kan plaatsen.

• Cartman!
  • Niet online
Het plaatje is een beetje klein om iets zinnigs op te kunnen zien

De mogelijkheden zijn denk ik genoemd: NodeJS of SignalR zijn goede kandidaten om dit te maken.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor game is het ook? Wil je echt webcomponenten in een game gaan verwerken? Webframe/webkit object in een OpenGL game?

Zeg ook eens wat over de game! Misschien kun je rechtstreeks via een socket inhaken in de gamechat zoals bij bijvoorbeeld een blizzard game. Waarom zoek je perse webtech? Voor een game is het vaak zwaar, complex, en onnodig: zoek iets lichter, of, implementeer IRC... peer to peer sockets lijken me wel makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:29:
Wat voor game is het ook? Wil je echt webcomponenten in een game gaan verwerken? Webframe/webkit object in een OpenGL game?

Zeg ook eens wat over de game! Misschien kun je rechtstreeks via een socket inhaken in de gamechat zoals bij bijvoorbeeld een blizzard game. Waarom zoek je perse webtech? Voor een game is het vaak zwaar, complex, en onnodig: zoek iets lichter, of, implementeer IRC... peer to peer sockets lijken me wel makkelijk.
Bedoeling is om niet grafisch te gaan werken, maar text based. een soort van MMORPG alleen dan in tekst en niets grafisch.

• Cartman!
  • Niet online
Waar bouw je de game zelf in of speelt de game zich af in de chat zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bouw de game zelf in PHP. en heb gezien dat ook via php socketing gebruikt kan worden. Maar aangezien ik alles host op mijn NAS moet ik even kijken hoe ik een socket server aanzet daar :)

Verwijderd

Dat het kan wil niet zeggen dat het goed werkt. Luister eens gewoon naar mensen met vele jaren ervaring. Je stelt een vraag. Als je zelf de antwoorden wilt geven is dat een beetje raar.

PHP is ruk qua geheugengebruik. Het is ruk om iets in PHP te programmeren dat continu moet blijven draaien. Iedereen die iets anders beweert heeft geen ervaring met talen die veel meer geschikt zijn.

• Cartman!
  • Niet online
Als php-developer kan ik dat niet anders dan het daar volledig mee eens zijn. Je kan veel dingen goed maken met php aar bijv. een snelle chat hoort daar niet bij. De garbage collection van php is dramatisch namelijk.

Een website draaien op een NAS, ik mag hopen dat het ding van enterprise niveau is of dat je maar een paar bezoekers verwacht anders kom je snel van een koude kermis thuis denk ik.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:20:
PHP is ruk qua geheugengebruik. Het is ruk om iets in PHP te programmeren dat continu moet blijven draaien. Iedereen die iets anders beweert heeft geen ervaring met talen die veel meer geschikt zijn.
Er is echter geen enkele reden om een text-based game continu te laten draaien tenzij je echt alles realtime nodig hebt. Een cronnetje dat elke minuut een script aanroept dat de wereld updatet is voor de gemiddelde online game meer dan voldoende. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Je kan prima een NodeJS/Redis chat in een PHP webbased game integreren. Moet met wat tutorials op internet relatief makkelijk in elkaar te zetten zijn.

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Met faye en node.js zou dat moeten lukken. Ik heb dit ook al eens gebruikt en dat werkte eigenlijk vlekkeloos.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Node.js + Socket.IO heeft als primair codevoorbeeld een chat implementatie. Compleet triviaal. Sowieso zou je eens moeten kijken of je niet je hele game op Node.js wil baseren. Kwa integratie is backend / frontend dan een stuk eenvoudiger en daarnaast ben ik zelf wel een fan van Node.js.

[ Voor 50% gewijzigd door Hydra op 13-02-2014 14:46 ]

https://niels.nu

Pagina: 1