Freenas Sabnzbd

Pagina: 1
Acties:

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10-2025
Ik heb een probleem.

Ik het een Freenas 9.2.0 server gebouwd.

Ik heb daarbij deze storage

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/126450o.jpg

Onder die Zpool1 heb ik ook nog mappen. Gewone mappen. Alleen als ik Sabnzbd draai kan ik niet opslaan in een map rechtstreeks onder de Zpool1. Hij slaat het nu op in de jail van Sabnzbd. Dat is vervelend want ik als ik iets download ongeacht wat wil het daarna in mappen verplaatsen onder de Zpool1. Ik kan dat door middel van mv commando doen met ssh maar dat duur heel lang voor hij verplaatst is omdat hij van dataset jails naar een gewone map gaat kopiëren recht onder de Zpool1. Hoe kan ik zorgen dat ik rechtstreeks in de Zpool kan downloaden? In bijv. de map Downloads

Dus dat je dan hebt: /mnt/Zpool1_3.63TB_3x2TB/Download map
Inplaats van: /mnt/Zpool1_3.63TB_3x2TB/jails/sabnzbd_01/media/downloads

Verwijderd

code:
1
/mnt/Zpool1_3.63TB_3x2TB/Downloads /mnt/Zpool1_3.63TB_3x2TB/jails/sabnzbd_01/media/Downloads nullfs rw 0 0

In de Fstab plaatsen

http://www.freebsd.org/do...ndbook/mount-unmount.html

• Beerkiller
Ik plaats dit in mijn fstab maar als ik dan weer reboot dan is dat weer leeg. Hoe kan dat?

Dit is denk ook niet echt wat ik bedoel. Volgens mij maak je nu een snel koppeling van de map downloads in de jails map naar /mnt/Zpool1_3.63TB_3x2TB/Download map.

Maar ik wil eigenlijk hebben dat Sabnzbd rechtstreeks in de map /mnt/Zpool1_3.63TB_3x2TB/Download map
kan downloaden. Hoe doe ik dat? Heb al wat gezocht maar heb nog geen oplossing gevonden.

[ Voor 67% gewijzigd door Beerkiller op 13-02-2014 19:56 ]

• Beerkiller
Het is gelukt heb het gewoon in de jail ingesteld. In de storage gedeelte. Is volgens mij het zelfde idee. Alleen dan in de gui

• smid1980
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Kun je ook uitleggen hoe je het precies gedaan hebt?

Ik loop tegen het zelfde probleem aan.
Ik heb de storage van de jail/plugin als volgt geconfigureerd:

Source: /mnt/vzfs/Media/SABNZBD (een map welke ik heb aangemaakt in mijn volume media)
Destination: /media (map media in de jail van SABNZBD)

Wanneer ik de webgui van SABNZBD open en via "mappen" -> "Map voor verwerkte downloads" een verwijzing wil maken naar /mnt/vzfs/Media/SABNZBD lukt dit niet.

Ik kan alleen maar een map selecteren binnen de jail.

iemand een idee?