wifi > ethernet > Marantz M-CR603 verbinden lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-11 11:42
Beste mede tweakers,

ik ben al een tijd bezig om een Marantz M-CR603 netwerk receiver op een bestaande WiFi signaal van de buren te krijgen, maar helaas zonder resultaat. Voor de duidelijkheid buren hebben de wachtwoord aan me gegeven, dus niets illegaals aan.

Ik ben nu al aan mijn 4e netwerk apparaat bezig, maar krijg wederom geen verbinding op de Marantz.

De eerste apparaat was een http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-WR702N
2e: Netgear WNCE2001, maar deze liep in de installatie menu vast, denk dat het een foutief product was.
3e: Sitecom repeate (dacht ik) maar wilde niet werken, zeurde telkens om een code maar die was niet te vinden op of bij het product. Heb deze wederom teruggebracht naar winkel.

Nu ben ik bezig met de TL-WA890EA : http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-WA890EA
Wederom zonder resultaat, ik volg de handleidingen nauwlettend maar bied geen soelaas.

Verbinden via WPS knop is voor mij geen optie dus ik verbind de netwerk apparatuur via de bekende url balk.
In apparaat en Printers wordt de Marantz ook niet weergegeven. Wel als ik een UTP cabel direct aansluit. Dan kan ik muziek doorsturen naar de Marantz vanaf laptop.

Wanneer ik kijk op internet zie ik dat het wel mogelijk moet zijn om je stereo aan het wifi netwerk te kunnen koppelen. Maar langzamerhand begin ik de moed te verliezen.
Mijn vraag aan jullie is dan ook wat zou ik mogelijk verkeerd kunnen doen of welk apparaat bevelen jullie me aan?

Er is trouwens geen officiële dongle van Marantz op de markt voor dit apparaat.

Kennis begint met informatie vergaren.

Verwijderd

Laten de buren wel nieuwe apparaten toe op hun netwerk of filteren ze misschien op MAC-adres (zonder hier aan gedacht te hebben toen ze jou het wachtwoord gaven)?

• aliberto
Bij mijn weten wel, want GSM en laptop wordt wel geaccepteerd.

Bij nader inzien heb ik vandaag de Marantz M-CR603 retour gestuurd en mogelijk bestellen we vanavond een M-CR510 met WiFi ondersteuning. Ik moet nog door de winkel terug gebeld worden. Hopelijk gaat alles dan wel vlekkeloos werken.

Nog bedankt voor je reactie trouwens.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hebben je buren een KPN Expirabox? Die vinden het niet leuk als er zich een tweede apparaat meld via een ander draadloos apparaat. Mijn ervaring is dat ze aan dat tweede apparaat geen IP adres verlenen totdat het MAC adres een keer direct verbinding heeft gemaakt. Maar dat kan natuurlijk alleen maar met een wifi adapter.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• aliberto
Bij mijn weten hebben de buren een Fritz!box FON WLAN 9390. Of dit aan KPN gerelateerd is weet ik niet.

Toekomst zal uitwijzen wanneer er een nieuwe Marantz M-CR510 komt (de M-cr603 is gisteren geretourneerd) of deze wel direct kan verbinden met de buren. Standaard zit er in de Marantz M-CR510 Wi-Fi ingebouwd.

Ik weet wel dat een GSM of laptop altijd probleemloos verbinding maakt wanneer de WPA2 wachtwoord is ingevoerd.

[ Voor 7% gewijzigd door aliberto op 14-02-2014 18:28 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Hallo,

Ik had een zelfde situatie, wat ik heb gedaan:

1 ethernet bridge ingesteld (ddwrt op een wrt54g), dat signaal getest op een computer en dat werkte prima

vervolgens heb ik een router aangeschaft (goedkoop tplink) en heb de kabel vanaf de bridge in de wan gestopt van de nieuwe router.

daarmee creeer je je eigen netwerk die wel verbonden is met de buren. werkte hier perfect
heb er ook mee gestreamd en wat voip dingen mee gedaan en ging als een tierelier

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• aliberto
shure-fan schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:25:
Hallo,

Ik had een zelfde situatie, wat ik heb gedaan:

1 ethernet bridge ingesteld (ddwrt op een wrt54g), dat signaal getest op een computer en dat werkte prima

vervolgens heb ik een router aangeschaft (goedkoop tplink) en heb de kabel vanaf de bridge in de wan gestopt van de nieuwe router.

daarmee creeer je je eigen netwerk die wel verbonden is met de buren. werkte hier perfect
heb er ook mee gestreamd en wat voip dingen mee gedaan en ging als een tierelier
Bedankt voor deze informatie, als het met de nieuwe aankoop niet zal lukken dan zal ik dit zeker in overweging nemen.

Pagina: 1