Front panel USB hub: is dit een goed idee? (4x 3.0 4x 2.0)

Pagina: 1
Acties:

• STV
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-02 15:17
Nu heb ik op mijn PC een danig tekort aan USB poorten. Externe hubs ervaar ik problemen mee, ik vermoed dat dit komt door het tekort aan voeding. Zelfs als ik alleen mijn muis en toetsenbord (beide met verlichting) aan een hub sluit valt het signaal al weg.

De ideale oplossing lijkt een extra kaart te zijn met USB slots (ik heb alleen 1 PCIE open) waarbij ik ze het liefst aan de voorkant heb. Nu vond ik op ebay het volgende: Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTg1WDU4NQ==/z/xpkAAOxyFrNRzkAr/$(KGrHqF,!rMFGk66twjFBRzk!qzen!~~60_12.JPG

Nu ga ik geen 8 poorten tegelijk gebruiken, maar een stuk of 6 is realistisch. Ik vraag mij af of ze elkaar sterk in de weg gaan zitten qua kanaal en voedinggebruik? De gekoppelde apparaten zijn: smartphone (ook opladen!), draadloze koptelefoon (opladen!), muis/toetsenbord+verlichting, 1x usb stick en eventueel een uSD adapter. In de toekomst komt daar misschien een tablet of e-reader bij maar die hoeven niet aan de voorkant te worden gekoppeld, al zou dat wel fijn zijn.

Vooral het opladen gaat misschien te veel worden. Maar ik weet weinig van hardware. Kan iemand hier mij adviseren? Zou een dergelijke 8 poort hub in staat zijn om zo veel apparaten te dragen?

• STV
PS mijn mobo is een Asrock B75 Pro3-M.

Verwijderd

Op het moederbord zit:
- 2 x USB 2.0 headers (support 4 USB 2.0 ports)
- 1 x USB 3.0 header (supports 2 USB 3.0 ports)
Je hebt dus in elk geval voldoende snelheid voor 6 apparaten :). Zoiets als dit heeft 1 poort voor het opladen van een USB apparaat: pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-867 Je hebt daarvoor extra stroom nodig lijkt me dus daar moet de hub geschikt voor zijn. Je kunt natuurlijk altijd opladen maar je hebt ook van die moederbord waarbij je extra snel kunt opladen via USB. Wel een duur ding vind ik hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 19:10 ]

• STV
Die Icy box maar 1 usb 3.0 zie ik, de rest is 2.0. Voor de meeste dingen maakt dat niet zo veel uit, maar het is toch leuk als er wat meer zijn. Dat verkleint de kans dat ik hem op kort termijn moet gaan vervangen voor iets nieuwers.

EDIT: ah, nee de box gaat niet via sata. Ik weet niet waarom ik dat dacht :/

[ Voor 32% gewijzigd door STV op 17-02-2014 09:40 ]

• STV
Niemand? Wat ik dus afvraag is of het geloofwaardig is dat zo'n hub 6 apparaten aankan via een PCIE 1x. Want ik kan van buiten niet zien wat er in zit, en het is merkloos Chinees spul. Maar als mensen denken dat dat makkelijk kan voor die prijs, dan vertrouw ik het wel.

[ Voor 62% gewijzigd door STV op 17-02-2014 09:39 ]