Mobiel internet wordt steeds duurder

Pagina: 1
Acties:
  • 1.478 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 16:53
Wie aangewezen is op draadloos internet en veel data verstookt betaald zich arm aan zijn draadloze internet verbinding. Het goedkoopste internet op dit moment is de Internet Altijd bundel 10 GB van T-Mobile.

Je Krijg een 10Gb databundel "dit was 2012 nog 15GB" als dit op is kun je voor €10,- de teller laten reseten en kun je weer 10GB aan data verbruiken.

Ik download regelmatig en kijk YouTube en kijk TV streaming's als uitzending gemist dus die 10GB is er bij mij binnen enkele dagen door heen. Dan is het weer bijkopen, Ik heb wel maanden gehad dat ik 4 keer heb bijgekocht.

Sinds november hebben ze de snelheid verdubbeld "nog sneller door de datalimiet heen.

Kortom draadloos internet kan nog aardig in de papieren gaan lopen. Vorig jaar was er even hoop. Met de veiling van de frequenties zouden er nieuwe concurrenten bijkomen maar dit was ijdele hoop. De echte concurrentie is er niet gekomen en zal er ook wel niet komen.

Het blijven de drie grote jongens T-Mobile, KPN en Vodafone. daar zullen we het mee moeten doen.

Toen ik 2007 pas bij T-Mobile zat was het nog echt onbeperkt wel is waar 3.6 MB/s maar geen gezeur met datalimieten.

In de omringende landen zijn de prijzen goedkoper bovendien bestaat er ook nog eens echt onbeperkt internet.

Kortom mensen die aangewezen zijn op draadloodsinternet zijn over gelaten aan ontwikkelingen in de markt en dat ligt stil.

Op dit moment zijn er geen alternatieven geen nieuwe aanbieders. Geen alternatief internet systemen dan 3G/4GLTE. Daar loop ik behoorlijk van te balen.

Mocht u meer weten dan ik en er wel alternatieven bestaan dan hoor ik het graag.

Lex

Kortom UMTS en anders niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je alleen maar loopt te blaten en je situatie niet uitlegt kun we wel random alternatieven naar je toegooien waarvan jij zegt "nee, dat kan niet want ...."

Dus leg eerst maar eens uit welke alternatieven jij kent en waarom ze niet werken. En in welke situatie je zit.

en HEBJENIETDOORDATDATVERVELENDISOMZOTESCHREEUWEN !!!!

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

'aangewezen' waarom precies? Sataliet, kabel, wifi van de buren, koper/kabel, kan allemaal niet?

En sorry, zulke 'thuisgebruikers' van 3G/4G netwerken 'die ook nog downloaden', daar heb ik serieus maar dan ook absoluut geen medelijden mee.

[ Voor 43% gewijzigd door SinergyX op 12-02-2014 17:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 10:40
Ik heb in ieder geval even de titel aangepast... Ik hoop dat de inhoud ook nog de goede kant op gaat anders gaat het topic dicht.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 08:10
Toch handig z'on app die bijhoudt wat je dataverbruik is en waarop jezelf bepaald of je over de maandelijkse bundel wilt gaan. En tegenwoordig is er toch overal WiFi beschikbaar? Ik overweeg zelfs om mijn databundel eruit te gooien om deze rede.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 10:39
Wat wil de TS nu eigenlijk? UMTS en anders niets en de realiteit dat de afname hiervan duurder is geworden :?

We kunnen het niet leuker maken zo simpel is het. Wellicht dat je gebruik kan maken van een FON punt of soort gelijk wifi spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tja, moet je maar niet in een of andere uithoek wonen waar geen kabel of ADSL/VDSL beschikbaar is.

Waar ze eerder verdienden aan belminuten en SMS-jes, zien ze het gebruik daarvan schrikbarend teruglopen door zaken als Whatsapp e.d.. En om omzet te kunnen blijven draaien, wordt het dataverbruik (waar de nadruk nou eenmaal op ligt tegenwoordig) duurder.

1 + 1 = 2.

Dat 't voor jou niet uitkomt, ligt meer aan jezelf/je situatie dan aan de providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik mag nu 2x zo hard op mijn brommer en nu is mijn benzine 2x zo snel op.... :(

Heeft iemand een alternatief ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

fish schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:21:
Ik mag nu 2x zo hard op mijn brommer en nu is mijn benzine 2x zo snel op.... :(

Heeft iemand een alternatief ?
:D

Voor mobiel internet heb ik nu een bundel van 200 MB. Is ruim voldoende voor onderweg en thuis en op mijn werk heb ik wifi.

[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 12-02-2014 18:40 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:37
LEX63 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:45:

Ik download regelmatig en kijk YouTube en kijk TV streaming's als uitzending gemist dus die 10GB is er bij mij binnen enkele dagen door heen. Dan is het weer bijkopen, Ik heb wel maanden gehad dat ik 4 keer heb bijgekocht.
Downloaden via 3G/4G en dan huilie huilie doen over de rekening... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Bedankt voor jullie reacties,

Sommige mensen wonen niet in een rijtjeshuis maar op een boot, camper, camping, tuinhuis.
daar ben ik er een van.

Hier is geen internet voorhanden. Ik ben aangewezen op draadloos internet 3/4G voor internet. omdat er volgens mij geen betaalbaar alternatief is. De tijd dat je met een richtantenne een open wifi signaal kon oppikken is ook al lang voorbij. Bijna alles routers zitten tegenwoordig op slot.

Internet via een satellietschotel daar had ik nog niet aan gedacht bedankt voor de tip ik ga zo eens googelen ik vrees alleen dat dit ook niet goedkoop zal zijn.

Het moraal van dit topic is toch wel dat draadloos internet steeds duurder word en je er steeds minder voor terug krijgt. Ik had in begin onbeperkt internet toen werd het 15GB en sinds 3 jaar is het 10GB.

Een tegenstrijdige ontwikkeling er is juist behoefte aan steeds meer data en niet aan minder.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:37

Kettrick

Rantmeister!

LEX63 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:01:
De tijd dat je met een richtantenne een open wifi signaal kon oppikken is ook al lang voorbij. Bijna alles routers zitten tegenwoordig op slot.
Ah, er is dus wel wifi in de buurt. Misschien eens aanbellen bij de buren, misschien kan je wifi delen ?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ja met ziggo mobiel mag je gebruik maken van de hotspots toch ? zit je in een ziggo gebied ?

(moet je wel ff de richtantenne afstoffen)

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 13-02-2014 00:40 ]

Iperf

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een tegenstrijdige ontwikkeling er is juist behoefte aan steeds meer data en niet aan minder.
Helemaal niet tegenstrijdig.

Zoals ik eerder al zei: bellen en SMS-en is niet meer het main verdien-model, omdat mensen dat amper meer doen. Daar zit de nadruk tegenwoordig niet meer op. Dus het is logisch dat ook de kosten richting data verschuiven.

Toen er nog amper data gebruikt werd, hóefden ze dit ook niet te "berekenen".. Nu verbruikt het een steeds groter aandeel van de capaciteit, dus moet er ook voor betaald worden.

Sim-pel.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Probeer gewoon wat af te spreken met buurtgenoten dat je hun wifi kan gebruiken of ga mee doen met Fon (KPN/Belgacom klanten zijn de hotspots)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daarom is vaste internet in een krappe 15 jaar van net 512Kbit naar 100+Mbit gegaan, daar zit de ontwikkeling in.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• LEX63
Hoi bedankt voor jullie reactie, Nee er zijn geen buren waar ik een kabeltje kan in prikken of van het WIFI netwerk gebruik kan maken. Bovendien ben ik niet altijd op dezelfde plek.

Nu bestaan er wel programma's om in te breken in wifi netwerken maar dat is strafbaar.

Internet via de satelliet daarin ben ik me nu aan het verdiepen. Ik vond een website €69,- per maand 20mb snelheid en een data bundel 50GB dat klinkt heel interesant.

Alleen de apparatuur die daar bij aangeschaft moet worden loopt aardig in de papieren. Ik wil een automatische satellietschotel die zichzelf op de satelliet richt en houd.

Ik heb net mijn abonnement bij T mobile verlengd denk wel dat ik ga overstappen op internet via de satelliet.

Nogmaals dank voor de tip.

[ Voor 32% gewijzigd door LEX63 op 13-02-2014 10:46 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Woon je in een camper ofzo dat je sateliet internet met je mee verhuist en steeds opnieuw gericht moet worden?

Gebruik maken van Fon is geen hacken. Je kan lid worden door of lid te worden van een aangesloten provider of door zelf een Fonrouter te kopen. Hier in Belgie is bijna overal wel een accespoint omdat er overal wel Belgacomklanten zitten. In Nederland zijn het KPN en Ziggoklanten die hotspots zijn. Ik maak er veel gebruik van en heb niet eens meer mobiel internet omdat er altijd wel een hotspot is (kan ook inloggen op die van Telenet omdat ik daar klant ben, die zijn niet aangesloten bij Fon)

http://www.consumentenbon...rs/fon/fon-wifi-hotspots/

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 13-02-2014 11:25 ]

/▌

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mobiel internet hoort in TP, dus daar move ik je topic even heen.

Verder wil ik je vragen om duidelijker aan te geven waar je precies over wilt discussiëren. Wat de prijzen zijn voor mobiel internet kan iedereen zelf wel zien en ik kan uit je topicstart niet halen wat je nou precies wilt bereiken.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Het wordt wel enigszins debiel als satellietinternet goedkoper is dan vast internet :+

Maareh, Tele2 komt er binnenkort wel bij als nieuwe aanbieder. Ik weet niet waar je woont, maar als je bijv. met een circus meereist en vooral op/rond grote plaatsen bent is er kans op goeie dekking.

Alleen even hopen dat Tele2 wel met een mooi aanbod komt:
https://www.tele2.nl/4G/

Overigens vind ik 10 euro voor 10 GB helemaal niet zo duur bij T-Mobile hoor? Hoeveel verstook je per maand als ik vragen mag?

[ Voor 14% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-02-2014 11:32 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:25
Je internet abbo kost €40,- ( give or take ) en je hebt wel eens 4x moeten resetten ( a €40,- ). Dus internetkosten die maand waren €80,-.
Keer 2-3 maanden ( want je gaf aan dat dat wel eens vaker gebeurde ) zit je rond de € 240,- voor een kwartaal.

Dan vind ik
Alleen de apparatuur die daar bij aangeschaft moet worden loopt aardig in de papieren
nog wel meevallen eigenlijk.

Het is sowieso een luxeprobleem.
TV en downloaden is gewoon luxe... hell, zelfs internet kan luxe zijn.
Zo ook een automatische richter.
Misschien is het gewoon even je prioriteiten opnieuw stellen.

@boven
het resetten kost enkel €10,-.
En sommige maanden verstookt TS 50GB pm.

[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-02-2014 11:38 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier is geen internet voorhanden. Ik ben aangewezen op draadloos internet 3/4G voor internet. omdat er volgens mij geen betaalbaar alternatief is.
Tja, dikke pech denk ik dan.

Volgens mij is het verkrijgen van een snelle internet verbinding verder geen recht. We hebben in ons land enorm veel verschillende mobiele aanbieders, uiteindelijk is het gewoon marktwerking, vraag/aanbod.
Als je het er niet mee eens bent dan kan je gewoon je abonnement opzeggen :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Misschien moet je accepteren dat als een vaste aansluiting geen optie is, videostreaming ook gewoon geen optie is? Voor email en nieuws is 10GB echt wel meer dan voldoende per maand.

Voorheen werd data zonder winst toegevoegd aan de abo bundel, omdat de winst uit belminuten en smsjes kwamen. Nu zal men toch op data winst moeten maken.

Er zijn toch ook alternatieve aanbieders zoals Robin? Is dat niet wat?

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij moet je met satelliet internet nog wel een upload lijntje hebben, al is dat natuurlijk een fractie van die 10GB per keer die je nu verstookt.

Maar als we iets concreter weten in welke situatie jij zit, kunnen we misschien wat praktischer meedenken :)

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 13-02-2014 11:39 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

SingergyX: er zijn ook 2weg-systemen waarbij dat niet nodig is. Alleen zijn die meestal redelijk prijzig zover ik weet. Even goed opletten bij de oplossing waar je voor kiest...

€ 80 p/mnd voor 50 GB mobiel vind ik niet overdreven duur. Wellicht kan Tele2 straks nog een iets scherper tarief bieden, maar da's even afwachten.

Blijf wel benieuwd waar je nou woont dan. Ben je binnenvaartschipper ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Je noemt een aantal situaties waarin een vaste aansluiting niet mogelijk zou zijn... meeste van je genoemde situaties zijn echter juist WEL mogelijk.

Woonboot -> bijna overal gewoon een vaste aansluiting mogelijk
Camping -> Ik ken er best veel met wifi of KPN mogelijkheden
Tuinhuis-> in een tuin? gewoon kabel trekken naar het huis??
Boot-> leg hem in een normale haven -> alles voorhanden.

Ik vraag me daarom nog steeds een beetje af watvoor bijzondere situatie voor jou van toepassing is waardoor je geen aansluiting kunt hebben. Heb je ook geen water/gas/electra en riool?

Bel KPN en vraag naar de mogelijkheden voor een vaste lijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:23
Ik zou eerder eens kijken hoe je die 50GB p/maand omlaag krijgt. Je geeft aan dat je een deel ook verbruikt voor TV-streaming, binnen Nederland zou ik dan voor Digitenne gaan voor tv. NL1, 2 en 3 + regionale zender zijn free-to-air en voor 12,50 p/maand krijg je bijna dezelfde kanalen als de meeste vaste tv-aansluitingen.

Bliep is ook wel interessant, voor 50 cent p/dag kun je onbeperkt online, wel sloom 384Kbps. Voor 1 euro p/dag heb je 3,6Mbps - wel gebonden aan fair use policy. In Ervaringen met *bliep zijn genoeg ervaringen te vinden over die FUP.

Zou zou je max € 42,50 kwijt zijn, als je Bliep sloom en snel half-om-half gebruikt ben je voor ongeveer € 27,50 p/maand klaar.
Voor het gemak gerekend met 30 dagen in een maand.

Robin Mobile is ook al genoemd, € 29,95 p/maand voor 2Mbps en € 49,95 voor 8Mbps.

Genoeg opties in mijn ogen en voor 10 euro p/maand onbeperkt 3,6Mbps ga je niet meer vinden. Het was mooi toen het er was, maar de operators moesten ons natuurlijk overtuigen van nut en noodzaak van mobiel internet :P

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

driedees schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:18:
Ik zou eerder eens kijken hoe je die 50GB p/maand omlaag krijgt. Je geeft aan dat je een deel ook verbruikt voor TV-streaming, binnen Nederland zou ik dan voor Digitenne gaan voor tv. NL1, 2 en 3 + regionale zender zijn free-to-air en voor 12,50 p/maand krijg je bijna dezelfde kanalen als de meeste vaste tv-aansluitingen.
Aangezien hij ook aan satelietinternet gaat zou ik dan eerder denken aan Canal Digital. Kost hetzelfde, maar meer zenders in een hogere kwaliteit.
Bliep is ook wel interessant, voor 50 cent p/dag kun je onbeperkt online, wel sloom 384Kbps. Voor 1 euro p/dag heb je 3,6Mbps - wel gebonden aan fair use policy. In Ervaringen met *bliep zijn genoeg ervaringen te vinden over die FUP.

Zou zou je max € 42,50 kwijt zijn, als je Bliep sloom en snel half-om-half gebruikt ben je voor ongeveer € 27,50 p/maand klaar.
Voor het gemak gerekend met 30 dagen in een maand.

Robin Mobile is ook al genoemd, € 29,95 p/maand voor 2Mbps en € 49,95 voor 8Mbps.

Genoeg opties in mijn ogen en voor 10 euro p/maand onbeperkt 3,6Mbps ga je niet meer vinden. Het was mooi toen het er was, maar de operators moesten ons natuurlijk overtuigen van nut en noodzaak van mobiel internet :P
Dat ze onbeperkt niet meer doen is op zich logisch, maar dat de prijs per MB alleen maar stijgt de laatste jaren is toch zeker wel merkwaardig. Het is wachten op een nieuwe speler die de kartelafspraken verbreekt voordat hier iets aan kan gebeuren.

Het werd toen 10 euro voor 1 GB en een normale ontwikkeling zou zijn dat je voor die 10 euro nu meer GB's zou krijgen ipv dat het verminderd wordt naar 500 MB, 200 MB etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 14-02-2014 11:29 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Gewoon WiFi gebruiken waar mogelijk.

Thuis heb je WiFi, op je werk of hogeschool/universiteit heb je WiFi. In de meeste treinen heb je WiFi, maar tegenwoordig ook in veel restaurants/cafe's. Kortom, alleen voor alles daartussen in heb je data abbo nodig.

Je kan je WiFi netwerk nog vergroten door Ziggo hotspots te gebruiken.

/me Gebruikt alleen WiFi op z'n smartphone, scheelt een hoop geld en is ook nog eens veel sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 20:24
Heb je het topic ook gelezen Bartjuh?

Verder denk ik inderdaad dat je door je manier van wonen jezelf iig afsluit van snel internet. Het kan wel, maar is zoals gezegd vrij prijzig. Als je alleen mailt en surft is 10GB volgens mij ook ruim voldoende. Je moet geen films gaan binnen hengelen, maar dat kun je ook niet verwachten van de providers lijkte me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:23
@ Marzman: het is jammer dat mobiel internet steeds duurder lijkt te worden, maar "vroegah" waren die belminuten en sms'jes het meest gewild en daarom het duurst. Nu is het 180 graden gedraaid en betaal je voor de data.

Er zijn echter genoeg mogelijkheden voor TS, tv via satelliet is inderdaad beter dan Digitenne. Is wel iets duurder (17,95 vs 12,50) en voor Digitenne hoef je geen schotel te kopen. Op wisselende locaties in buitengebieden wonen beperkt je nou eenmaal in je keuze.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Bedankt voor de reacties.

Viper zei donderdag 13 februari 2014 11:37

We hebben in ons land enorm veel verschillende mobiele aanbieders, uiteindelijk is het gewoon marktwerking, vraag/aanbod.

Dat valt zwaar tegen er zijn drie grote spelers KPN, T-Mobile en Vodafone. Alle overige aanbieders van mobile diensten maken gebruik van een van deze drie providers.

Op de mobile telefonie markt daar is veel te kiezen en kan gerust gesteld worden dat de concurrentie groot is.

Bij Mobiele internet diensten is het juist het tegenovergestelde weinig aanbieders en dus ook weinig concurrentie. Het riekt zelfs naar onderlingen afspraken. Tot dus kan de Opta niets bewijzen.

Zodra mijn huidig contract is afgelopen stap ik over naar satelliet internet veel interessantere voorwaarden bovendien geen enkel probleem als de je grens over gaat "geen roaming kosten".

Bovendien kan ik bij dezelfde aanbieder ook Telefoon en televisie nemen. Totaal pakket onbeperkt internet, telefonie en honderden TV en radio kanalen voor €100,- per maand.

Moraal van dit geheel is Mobiel 3G/4G internet is te duur door het ontbreken aan concurrentie.

Lex.

[ Voor 9% gewijzigd door LEX63 op 14-02-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Irritant dat er verder geen reactie komt vanuit TS over gestelde vragen van de exacte leef/woon/reissituatie waardoor er gewoon geen goed advies kan worden gegeven. Zie bijv. de vragen van Gadgeteer.

Satellietinternet is niet enorm snel, hou daar rekening mee. Alleen bij dure abonnementen is dat zo. De hele set incl. zelf-uitlijnende apparatuur is ook niet goedkoop en verdien je pas na een hele tijd terug.

[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 14-02-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ondanks mijn eerdere vraag om enige verduidelijking te verschaffen over het discussiepunt in dit topic, blijft reactie uit. Omdat ik hier niet meer in zie dan de melding dat mobiel internet duur is, doe ik dit topic op slot.

Mocht er behoefte zijn om het prijsniveau van mobiel internet te bespreken, dan kan dat, maar open dan een topic met een duidelijk discussiepunt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.