Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nvidia driver] Brightness veranderd door content

Pagina: 1
Acties:

• Marnixzzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 18:15
Ik heb een paar dagen terug de videodriver van mijn Nvidia quadro K1000m in mijn elitebook 8570w geupdate en sindsdien viel het me op dat de brightness van mijn scherm steeds heel licht veranderd. Na het is goed bekeken te hebben viel het me op dat het bijvoorbeeld gebeurde tijdens het scrollen bij tweakers. Als ik een contextmenu open in het donkere gedeelte verandert de brightness met misschien 3%.

De helderheid lijkt zich dus aan te passen aan de inhoud van het scherm, en niet door een lichtsensor o.i.d. Uiteraard heb ik direct de opties van het nvidia configuratie scherm doorgekeken, en de powersave functies van windows, maar daar kon ik nergens een 'pas helderheid aan inhoud' functie vinden. Hij doet het zowel bij de 'gebruik nvidia instellingen' en de 'gebruik toepassingsinstellingen' opties.

Het heeft duidelijk met de nieuwe driver (versie 327.02) te maken, maar hoe los ik deze irritante feature op?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:55
[HP EliteBook 8570w] Brightness niet constant

hier staat al veel meer over dezelfde vraag.