dell inspiron 17

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbertharm
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-02-2022
hoi allemaal,

ik heb een vraag.
mijn moeder heeft een dell inspiron 17 met windows 8 gekregen maar ze kan niet wennen aan windows 8.
weet iemand ook of ik ongestraft een windows 7 op deze laptop kan zetten het gaat om een nieuwe laptop.
ik weet al dat het gpt partities gaat en die kan wel omzetten met een programma alleen weet ik niet of dell andere beperkingen heeft aangebracht in de laptop.

alvast bedankt,
grt hilbert-harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:52
is het zo moeilijk dan? zet er eens Windows 8.1 op en kijk is in de help-app... die geeft hele goede tips en informatie... en booten naar de desktop. ik zou het eerst een keer goed proberen. daarna kan je alsnog iets van classic shell er op zetten.

Van proberen kan je leren, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update naar Windows 8.1. Deze versie boot automatisch naar de bekende desktop. Verder inderdaad Classic Shell installeren daar zit ook een optie in dat je gelijk naar de desktop boot. Windows 8 is verder niet zo moeilijk, maar soms wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbertharm
het gaat mij er niet om hoe ik windows 8 kan verfraaien met classic shell want die heb ik al geinstalleert.
ik wil weten of ik tegen problemen ga op lopen wanneer ik alles van dell eraf gooi en de partities in orde maak en er dan een windows 7 op zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hilbertharm schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:57:
het gaat mij er niet om hoe ik windows 8 kan verfraaien met classic shell want die heb ik al geinstalleert.
ik wil weten of ik tegen problemen ga op lopen wanneer ik alles van dell eraf gooi en de partities in orde maak en er dan een windows 7 op zet
Als er Win7 drivers (die de setup van Win7 niet aan boord heeft) zijn te downloaden voor de hardware heb je geen tot weinig problemen.. (uiteraard)

En Dell kennende, zal Win7 best ondersteund worden..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:06:
[...]

Als er Win7 drivers (die de setup van Win7 niet aan boord heeft) zijn te downloaden voor de hardware heb je geen tot weinig problemen.. (uiteraard)

En Dell kennende, zal Win7 best ondersteund worden..
Dit!

Drivers downloaden en gaan met die kar. Zolang er drivers zijn, gaat het werken :Y)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• hilbertharm
bedankt voor de tips.
het is al gelukt.
ik moest de aantal partities terug brengen naar 3 stuks en omzetten van gpt naar mbr en ik kom er zonder problemen windows 7 opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
hoe is dit afgelopen?
is het gelukt en waar heb je werkende drivers gevonden?
erg intressant want mijn ervaring is tot nu toe dat de geleverde os. systemen niet goed werken (altans mijn HP ervaring)

ik heb maar een Dell in onderhoud maar hier heb ik weinig problemen mee.

wie heeft nog meer eervaring met OS systemen van dell?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 13:10 ]

Pagina: 1