[Windows 7] Freezes en BSOD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NldxFeelMyFury
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-03-2021
Beste forumleden,

Ik ben ten einde raad en wordt knettergek. Al een aantal weken heb ik last van random freezes en (steeds verschillende) bluescreens. Een aantal voorbeelden van mijn bluescreen codes:

0x0000007F
0x0000003B
0x0000000A
0x0000004E

Na deze bluescreens moet ik de computer handmatig uitzetten. Ik heb Windows 7 x64.

Ik heb al een aantal dingen ondernomen, zoals het herinstalleren van mijn videokaartdriver en een memtest waar niks uit kwam. Ik heb een best goede custom-build PC, dus ik vind het super maf. Ik heb gisteren mijn Windows weer helemaal opnieuw geïnstalleerd en alle drivers ook geïnstalleerd. Ook zijn alle Windows updates geïnstalleerd. Vandaag heb ik weer een freeze gehad. Het lag dus helaas niet aan een software fout.

Ik ben van plan om sowieso nog een extra memtest te doen. Ik hoop dat daar wat uit komt.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want ik snap er niks meer van!

Groeten,

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
lijkt inderdaad op een hardware issue...

wat ik zou aanraden is ook je harde schijf eens te testen, want deze symptomen heb ik ook gehad toen mijn harddisk failde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NldxFeelMyFury
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-03-2021
Hoe doe ik dat?

(Net weer een memtest gedaan, geen resultaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 15:06
Voor een lijst van de codes, zie hier: MSDN: Bug Check Code Reference (Windows Debuggers). Dit kan ook een driver probleem zijn.

Best kun je eens je dumps bekijken (of je dumps uploaden zodat iemand anders ze eens kan bekijken).

Is je systeem stabiel in safe mode?