Beste mede-tweakers 
Ik ben vandaag even bezig geweest met het maken van een webdesign in HTML en CSS en loop nu tegen een probleem aan. Ik heb namelijk een <div> waarin ik een <h2> en twee <p>'s heb staan, maar nu worden die <p>'s niet meegenomen in de hoogte van de <div>.
Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd, zoals de 'display' soort aanpassen van de paragraphs, de 'clear: both' verwijderen uit de HTML, maar het goede resultaat heb ik nog steeds niet
Wanneer ik de floats weghaal van de <p>'s is dit probleem er niet, maar deze heb ik nodig om de 2 verschillende <p>'s naast elkaar te krijgen (of is hier ook een andere manier voor?).
De code die hierbij van toepassing is:
Een screenshot van het probleem:

Zoals te zien is, hebben de <p>'s niet de achtergrond die ik de <div> waarin ze staan heb meegegeven. In plaats daarvan hebben ze de achtergrond van <body> (welke ik grijs heb gemaakt om het probleem aan te tonen).
Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Ik ben vandaag even bezig geweest met het maken van een webdesign in HTML en CSS en loop nu tegen een probleem aan. Ik heb namelijk een <div> waarin ik een <h2> en twee <p>'s heb staan, maar nu worden die <p>'s niet meegenomen in de hoogte van de <div>.
Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd, zoals de 'display' soort aanpassen van de paragraphs, de 'clear: both' verwijderen uit de HTML, maar het goede resultaat heb ik nog steeds niet
De code die hierbij van toepassing is:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <div class="content"> <div id="about"> <h2>About</h2> <div class="clearfix"></div> <p class="content-paragraph-left">Paragraaf 1 tekst.</p> <p class="content-paragraph-right">Paragraaf 2 tekst.</p> </div> <!-- about --> </div> <!-- content --> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| .content { width: 100%; box-sizing: border-box; -moz-box-sizing: border-box; text-align: center; } .content h2 { background-color: #ff675f; color: #ffffff; line-height: 40px; padding: 0 40px; display: inline-block; font-size: 30px; text-transform: uppercase; border-bottom: 3px solid #ffa39f; margin-bottom: 80px; } .content p { font-size: 14px; line-height: 20px; color: #44505b; text-align: justify; } .content-paragraph-left { width: 48%; padding-right: 2%; float: left; } .content-paragraph-right { width: 48%; padding-right: 2%; float: right; } #about { padding: 80px 180px 0px; background-color: white; } .clearfix { clear: both; } |
Een screenshot van het probleem:

Zoals te zien is, hebben de <p>'s niet de achtergrond die ik de <div> waarin ze staan heb meegegeven. In plaats daarvan hebben ze de achtergrond van <body> (welke ik grijs heb gemaakt om het probleem aan te tonen).
Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!