Ik wil graag mijn laptop underclocken, omdat hij snel oververhit raakt en enorm veel lawaai maakt, maar als ik naar de bios ga dan kan ik daar niet de kloksnelheid aanpassen. Ik kan het wel zien, maar het is gelocked. Ik weet niet waarom dat is en zou graag willen weten hoe ik dit kan omzeilen. Mijn processor is een AMD A6-4400M APU with Radeon HD Graphics 2.70GHz. Mijn laptop model is HP Pavilion g6 Notebook PC. Ik heb voor de rest niet heel veel verstand van pc's, dus als jullie mij er stap voor stap doorheen kunnen helpen zou het fijn zijn. En als jullie mij ook kunnen adviseren naar hoeveel GHz ik minimaal moet hebben dan word dat is dat ook erg fijn. Ik gebruik de laptop voor browsen, draai er een VMware Player op, Office Word, Excel en Powerpoint, ik draai er wel eens een apache server op en een MySQL server. Hopelijk is dit verhaal te volgen, anders typ ik het wel even opnieuw.
Dit topic voldoet helaas niet aan Het algemeen beleid .
Probeer eerst zelf even wat op te zoeken en een wat duidelijkere TS te maken waarin ook staat wat je zelf al hebt geprobeerd. Vragen om een compleet stappenplan is niet de bedoeling.
Topic gaat op slot.
Probeer eerst zelf even wat op te zoeken en een wat duidelijkere TS te maken waarin ook staat wat je zelf al hebt geprobeerd. Vragen om een compleet stappenplan is niet de bedoeling.
Topic gaat op slot.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Dit topic is gesloten.