Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce-TotalCare
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 13:21
Dag allemaal,

Ik heb een kleine vraag; voor welke videokaart kan ik het beste gaan als de prijs geen rol speelt.
De MSI GeForce GTX 770 Gaming of de MSI Radeon R9 280X GAMING 3G. De ene heeft 1GB meer geheugen en de ander heeft enkele zaken beter die mij vrij weinig zeggen. Doel voor de videokaart: zo futureproef als mogelijk games kunnen spelen met de kaart.

Vriendelijke groet,

Bruce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:13
Wat voor een soort games? Welke resolutie? Wil je gaan renderen dus cuda cores? Of wil je gaan mijnen naar (.....)coins dan heb je streamprocessors nodig.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce-TotalCare
Battlefield 4 etc. Dus vooral shooters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce-TotalCare
Pataar schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:50:
Wat voor een soort games? Welke resolutie? Wil je gaan renderen dus cuda cores? Of wil je gaan mijnen naar (.....)coins dan heb je streamprocessors nodig.
Resolutie atm 1920x1080 maar misschien later ultra HD, games als Battlefield 4 en dergelijke. De rest allemaal niet dat mijnen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:32
Voor een nog hogere resolutie zou ik zeker de kaart met meer geheugen en grotere geheugenbus nemen, dat gaat je zeker voordeel opleveren.
Op dit moment op FHD zit er niet zoveel verschil in, afhankelijk van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce-TotalCare
Stel er komt Battlefield 5 waar je een sterkere videokaart voor nodig hebt, voor welke kan ik dan beter gaan ervan uitgaande dat ik nog even op FHD blijf steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

280x, alleen al vanwege dat BF4 liever op een AMD draait. Ook is die ene GB extra best handig over een tijdje.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce-TotalCare
Ook in het geval ik qua resolutie niet verhoog? Battlefield is trouwens slechts een voorbeeld voor de duidelijkheid. Het gaat om echt van alles aan games, van Battlefield tot Minecraft zegmaar.
Pagina: 1