[Windows 8] SSD/HDD setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwanzi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08 12:07
Hi allemaal,

op he forum kon ik niet zo goed iets recents hierover vinden

Ik heb zojuist een nieuwe desktop in gebruik Medion Akoya P5370 en wil mijn Windows zo goed mogelijk inrichten t.b.v. mijn 256 GB SSD.

Nou lees ik nogal tegenstrijdige berichten over de allocatie van de user files op de 1 TB HDD. Ik twijfel nu of ik alleen de folders onder het niveau "username" of uberhaupt de user folder zelf moet verplaatsen. Dit zou volgens mijn research tot nu toe vooral eventuele upgrades in de weg staan.

Verder heb ik de indexering in zijn geheel uitgezet. Maar zou deze eigenlijk wel willen laten draaien voor mijn HDD. Kan ik bereiken door instellingen aan te passen od heb ik iets zoals Xsearch nodig?

Allicht vergeet ik nog andere zaken. Please let me know if that is the case.

Groet,

Noob-meisje

[ Voor 6% gewijzigd door nwanzi op 12-02-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
via indexeringsopties kan je gewoon aangeven welke locaties je wel en niet wil laten indexeren... dus dan zet je gewoon je HDD aan.

dat ssd verhaal ken ik niet :P sorry!

groet, ssd-noob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwanzi
xFeverr schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:23:
via indexeringsopties kan je gewoon aangeven welke locaties je wel en niet wil laten indexeren... dus dan zet je gewoon je HDD aan.
Wat fijn nog een noob, thanks voor je reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een SSD is in principe meer dan snel genoeg, dat het extra verplaatsen van folders weinig tot geen nut heeft. Het komt maar amper voor dat Windows maximale vraagt van een SSD (of je gaat MKV's etc overkopieren), ik zie ook niet de verdere meerwaarde om je hele userfolder van een supersnelle SSD over te zetten naar een (stuk) tragere HDD (zeker als die ook nog in powersave staat en je continue spin-up/down hebt).

Indexeren kan je inderdaad per station, via deze computer/verkenner eigenschappen op de schijf, daar staan alle opties (of je hebt de hele index-service uitgezet?).

Zou het gaan om 'userfiles' zoals muziek, dan kan je beter je bibliotheek aanpassen naar een extra folder op je HDD.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 12-02-2014 17:36 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwanzi
SinergyX schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:35:
Zou het gaan om 'userfiles' zoals muziek, dan kan je beter je bibliotheek aanpassen naar een extra folder op je HDD.
thanks voor je reply! Ik wil naturrlijk alle data (muziek, films, foto's etc) op de HDD zetten, maar de hoofdreden is dat ik hoewel ik nu ongeveer +/- 10 GB aan installaties en data op de SSD heb staan, er wel 70 GB in beslag wordt genomen!

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2qx52cj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/5bs3q.jpg

Aangezien ik de bloatware reeds heb verwijderd begrijp niet zo goed hoe dit komt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je zegt 256GB SSD, ik tel maar 120GB :P

Maar pak een programma als TreeSize (Free versie), die kan precies in tree-structuur laten zien waar je grote bestanden/folders zitten. Ik gok dat je aardig wat systemstates heb, nog een flinke hoeveelheid aan swapfile (hibernate file) en alsnog wat bloatspul op je schijf, maar mogelijk dat je ook gewoon een aantal flinke programma's erop hebt staan.

~40GB vrij is alsnog netjes als je verder niets meer gaat installeren, maar meest ideale oplossing is altijd met een compleet kale installatie te beginnen, afaik is een normale Win8 installatie maar ~15GB groot.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwanzi
SinergyX schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:05:
Je zegt 256GB SSD, ik tel maar 120GB :P
En dan ben ik niet eens blond. Het moet natuurlijk ook gewoon 128 GB zijn.
Maar pak een programma als TreeSize (Free versie), die kan precies in tree-structuur laten zien waar je grote bestanden/folders zitten. Ik gok dat je aardig wat systemstates heb, nog een flinke hoeveelheid aan swapfile (hibernate file) en alsnog wat bloatspul op je schijf, maar mogelijk dat je ook gewoon een aantal flinke programma's erop hebt staan.
Ik ga er vanuit dat systemstates herstelpunten zijn. Daarvan heb ik er eentje van 230 MB. De schuif staat op maximaal 5%, moet ik dit aanpassen?

Resulaten Treesize:
  • hiberfil.sys was 13 GB en is middels het commando "powercfg /hibernate off" verwijderd
  • pagefile.sys is 2.4 GB en swapfile is 16 MB: beiden door windows beheerd. Dat laat ik zo staan. Tenzij jij goede argumenten hebt dit anders aan te pakken...
  • De windows installatie is huge: iets meer dan 22 GB. Ik zit er over na te denken om een clean install te doen. Weet jij of dit mogelijk is zonder losse CD (vanaf restore schijf dus)? De drivers heb ik volgens mij wel op een losse schijf.
~40GB vrij is alsnog netjes als je verder niets meer gaat installeren, maar meest ideale oplossing is altijd met een compleet kale installatie te beginnen, afaik is een normale Win8 installatie maar ~15GB groot.
Volgens mij zijn wij allebei vreselijk blond want 70.3 GB beschikbaar is toch echt 70.3 GB beschikbaar en niet 70.3 in gebruik!

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2qx52cj.jpg

Onwijs bedankt wederom voor je hulp. Ik waardeer het enorm! :)
Pagina: 1