zorgt Sata Hub voor vertraging?

Pagina: 1
Acties:

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-01 06:05

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Topicstarter
Hi iedereen,

de vraag:
zorgt het gebruik van een SATA splitter of hub voor vertraging?

Ik ben volop bezig met het uittekenen van de plannen voor mijn eerste grote computermod. Ik heb een oude Mac Pro G5 case kunnen bemachtigen en wil daarin mijn Hardware onderbrengen. In ieder geval de details verschijnen wel in het case-mod forum wanneer ik er effectief aan begin.[/td][/td][/td]

Ik ben nu wat research aan het doen maar ik heb zoveel kleine vragen en het internet biedt niet echt een eenduidig antwoord, vandaar dat ik hier even kom horen, kans bestaat dat er nog meer kleine threads zullen volgen :).

ik wil mijn HDD's onderbrengen in een apart compartiment en om het gebruik van kabels te minimaliseren ben ik aan het overwegen een sata hub of splitter te gebruiken. het zou handig zijn moest ik slechts 2 kabels nodig hebben buiten de behuizing, 1 naar het Mobo voor de data en 1 naar de voeding voor stroom (die tweede heb ik en wordt volgens mij standaard bij de meeste voedingen geleverd, dus dat is geen probleem)

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:33
jan.d.deken schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:05:
zorgt het gebruik van een SATA splitter of hub voor vertraging?
Een sata port multiplier bedoel je waarschijnlijk? Dat ligt grotendeels aan je gebruik, als je één schijf tegelijk aanspreekt zul je er in principe niets van merken maar ga je bijvoorbeeld vier snelle schijven via die pm in software raid 5 draaien dan kàn het een bottleneck opleveren.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49
En houd er rekening mee dat al die schijven over 1 SATA poort moeten.
Want vanuit je PM gaat er maar 1 kabel naar je mobo en die is dan SATA 600 neem ik aan.
Als die SATA 300 is zou ik er niet aan beginnen, dan slibt alles meteen dicht.

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42
Ik heb zelf ook een PM in gebruik op een sata 300 poort en qua dicht slippen valt het wel mee, zelfs op 2 schijven tegelijk schrijven is geen probleem.
Nu moet je niet op alle 5 de schijven tegelijk gaan schrijven/lezen maar hoe vaak komt zoiets voor?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

-Venom- schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:53:
Nu moet je niet op alle 5 de schijven tegelijk gaan schrijven/lezen maar hoe vaak komt zoiets voor?
Raid5 of raid6? Met een setje van 4 SATA-300 schijven kom ik vaak genoeg boven de 300MB/s uit.

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-01 06:05

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Topicstarter
Denk dat ik gewoon een oplossing ga zoeken voor het cable management :-) wil niet het risico lopen dat ik achteraf te klagen heb over snelheidsverlies en dan alsnog veel kabels ga moeten trekken.

Ik ben namelijk wel van plan om een degelijke raid configuratie te gebruiken (ben er nog niet helemaal uit de welke)

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

Pagina: 1