Ssd boot windows niet

Pagina: 1
Acties:

• daniel96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 15:56
Hallo allemaal,
Ik heb net mijn systeem binnen en heb t meteen in elkaar gezet. Moederbord op de doos voor een test run kijken of alles t doet.
Kom in uefi zonder moeite maar als ik via mijn ssd windows opstart krijg ik een blauw scherm en reboot de pc. de ssd is als boot en opslag disk gebruikt in mijn vorige pc.

Moet ik de ssd partitioneren??

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-01 06:53
Als je een nieuw moederbord heb, dan moet je windows opnieuw installeren. Want windows ziet dit dan als andere pc.

• daniel96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 15:56
Potverdriedubbeltjes. Daar gaat al me data. Pc is verkocht. Maarja dan maar partitioneren

• jovael
misschien kan je hem aan een ander pctje hangen en dan de data eraf halen..
En als je anders de windows cd er in stopt en de boel opnieuw installeert over je ssd heen, dan krijg je ook een windows.old map met al je oude bestanden. Maar dit weet ik niet heel zeker(dus even googlen).

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 13:10

itsalwaysme

Graast voor DB

Dat je windows moet installeren is bullsh*t. Je kan hem wel overzetten, maar je moet ook je drivers goed installeren. Waarschijnlijk stond je vorige pc niet op ACHI of deze juist niet. Volgens mij is hier genoeg over te vinden op Google.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarnaast, windows installatie eroverheen knallen betekent niet automatisch dat er ook data verloren gaat...

• jovael
itsalwaysme schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:39:
Dat je windows moet installeren is bullsh*t. Je kan hem wel overzetten, maar je moet ook je drivers goed installeren. Waarschijnlijk stond je vorige pc niet op ACHI of deze juist niet. Volgens mij is hier genoeg over te vinden op Google.
Het is toch algemeen bekend dat je een nieuwe windows licentie nodig heb bij een nieuw moederbord?
En drivers installeren zonder windows op te kunnen lijkt mij ook geen fijne bezigheid..

Bovendien is een schone installatie van windows altijd beter..

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:15
jovael schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:46:
[...]
Een schone installatie is natuurlijk altijd beter, dat gaan we niet ontkennen.
Maar Windows 7 of Windows 8 zal echt wel booten en alle drivers opnieuw proberen te installeren.

Waarnschijnlijk heeft 'itsalwaysme' gelijk en zal je in de bios even de sata instelling aan moeten passen van AHCI naar IDE (of andersom). Of ipv UEFI de 'ouderwetse' BIOS?

• jovael
Dus ik kan gewoon mijn moederbord vervangen zonder dat ik daarvoor gezeik krijg met licenties?
Oke dat wist ik niet :P

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:15
jovael schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:15:
Dus ik kan gewoon mijn moederbord vervangen zonder dat ik daarvoor gezeik krijg met licenties?
Oke dat wist ik niet :P
Dat mag: http://answers.microsoft....f9-477a-940b-d8d9003f9246

• jovael
Ow, dus het is alleen voor niet zelf gebouwde pc's.. joh wist ik veel.

excuses voor het misverstand allen.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 13:10

itsalwaysme

Graast voor DB

jovael schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:46:
[...]

Het is toch algemeen bekend dat je een nieuwe windows licentie nodig heb bij een nieuw moederbord?
En drivers installeren zonder windows op te kunnen lijkt mij ook geen fijne bezigheid..

Bij OEM licenties wel ja. Maar bij 'normale' licenties niet.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Pagina: 1