Microsoft belt, fraude?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.108 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Beste Tweakers, zojuist werd ik plotseling gebelt door een "Microsoft helpdesk" van twee Engels sprekende doch sterk Oosters (India) accent voerende mensen.

De eerste persoon vertelde mij dat mijn computer een virus heeft en dat die elke keer als ik mijn mail ophaal, een programma download. Na deze uitleg werd ik zogenaamd doorverbonden met de "senior manager" die mij zou helpen de infectie op te lossen.

Meteen vanaf het begin vertrouwde ik het niet, toch heb ik even gekeken waar het toe zou leiden. De vrouw met een accent uit India zei dat ik naar "uitvoeren" moest gaan, en vervolgens "eventvwr" moest intikken. Waarna je bij logboeken e.d. komt. Ze vroeg nu naar opties, waarna ik zei dat ze even moest wachten. Toen ik het snel even op Google intypte kwam er al gauw een Microsoft site tevoorschijn met een waarschuwing voor fraude en dat Microsoft niet zomaar zou bellen. Na 10 seconden wachten verbrak ze de lijn.

Nu ben ik erg benieuwd wat hier de bedoelingen van zijn, en niet onbelangrijk hoe komen ze bij mij uit (hoe komen ze aan mijn nummer, kunnen ze iets in mijn computer zien/volgen? Wat is de bedoeling hier van (bankgegevens?).

Moet ik verder stappen ondernemen? Dit geeft mij niet bepaald een vertrouwd gevoel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

is fraude,en hoe ze bij jou komen...tja dat kan van alles zijn.willekeurig bellen een gekochte of gehackte database...noem het maar

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 09:20
ligt eraan wat je ze hebt doorgegeven. dit zijn inderaad gewoon oplichters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarom bellen ze mij nou nooit .... :(

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Fraude, ze willen toegang tot je pc dat de meeste mensen gewoon geven die er intrappen

[ Voor 86% gewijzigd door NLKornolio op 12-02-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd zsm neerleggen.
Dit gesprekje van +/- 1:10 heeft ons €6,87 aan belkosten gekost. Via een of andere dooschakeling werd ik ineens de beller en waren de kosten voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
nickertNL schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:06:
ligt eraan wat je ze hebt doorgegeven. dit zijn inderaad gewoon oplichters
Ik heb helemaal niks doorgegeven, zoals gevraagd heb ik windows+r gedrukt, vervolgens eventvwr ingedrukt. Daarna vroeg ze wat ik zag staan, waarop ik antwoorde "logbooks". Toen ze doorvroeg zei ik dat ze eventjes moest wachten waarna ze dus op hing.

Het lijkt me dat ik hierbij niets fout heb gedaan? Of heb ik een virus ergens opgelopen die wordt getriggerd door het uitvoeren van de eventviewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee hoor,

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:17
Nee, niks aan de hand lijkt me. Alleen volgende keer zelf ophangen om belkosten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:22
Heb ze ook al iets van 2keer aan de lijn gehad, en dat hebben we best even volgehouden met ze aan de lijn.
Totdat ze het door hadden ik helemaal geen Windows in huis had :+

Toen hingen ze snel op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:12:
Heb ze ook al iets van 2keer aan de lijn gehad, en dat hebben we best even volgehouden met ze aan de lijn.
Totdat ze het door hadden ik helemaal geen Windows in huis had :+

Toen hingen ze snel op..
En heeft dat je iets gekost? Uiteindelijk klinkt het helemaal niet zo raar, ik heb wel eens vaker gehoord dat Microsoft op afstand één en ander kan repareren voor je alleen dan op aanvraag, daarnaast hebben veel multinationals callcenters in India....

Maar gegevens geven/dingen veranderen ga ik nooit doen voordat ze iets concreets kunnen bewijzen. Daar is deze wereld al veel te verrot voor blijkt alweer.
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:08:
Altijd zsm neerleggen.
Dit gesprekje van +/- 1:10 heeft ons €6,87 aan belkosten gekost. Via een of andere dooschakeling werd ik ineens de beller en waren de kosten voor mij...
Dat zou helemaal mooi worden? Dan kunnen KPN en ik nog wel eens een meningsverschil krijgen.

Maar ik begrijp dus dat ik me verder geen zorgen hoef te maken? Ze zei wel "I see that your computer is on", alleen dat kwam nadat ik tegen de andere persoon had bevestigd dat mijn pc aan stond.

[ Voor 54% gewijzigd door Brazos op 12-02-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:15

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Brazos schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:13:
[...]

Dat zou helemaal mooi worden? Dan kunnen KPN en ik nog wel eens een meningsverschil krijgen.
Mwah, ik denk dat je niet ver komt, jij legt immers niet neer.
Moeten ze mij eigenlijk eens bellen, lijkt me leuk: "you sir hev virus and we hev 2 do dis and det so it removed." Die mensen hebben echt geen leven, excuses als ik iemand kwets, maar het is wel echt zielig om mensen lastig te gaan vallen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:13:
[...]

Dat had volgens ziggo te maken met een dooschakeling in het buitenland waardoor dit omgedraaid kon worden.
Hun advies: zsm de verbinding verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik ben een poos geleden (jaren terug al) ook eens gebeld met een vergelijkbaar verhaal, ik heb ze toen zo lang mogelijk aan de lijn gehouden door de "domme consument" uit te hangen onder het mom van: "jullie bellen vanuit een ver land, dat zal jullie vast geld kosten"

Toen de meneer doorkreeg dat ik niet van plan was zijn instructies op te volgen werd hij kwaad en begon te vloeken en te schelden, veel kon ik niet verstaan door het gebrekkige engels maar het woord FUCK kwam meerdere malen voorbij.. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:16:
[...]

Dat had volgens ziggo te maken met een dooschakeling in het buitenland waardoor dit omgedraaid kon worden.
Onzin natuurlijk. Jij bent klant bij Ziggo, wat ze in het buitenland doen zoeken ze maar uit, en dat hoort Ziggo te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
RemcoDelft schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:17:
[...]

Onzin natuurlijk. Jij bent klant bij Ziggo, wat ze in het buitenland doen zoeken ze maar uit, en dat hoort Ziggo te voorkomen.
Dat lijkt mij dus ook, ik ben verder niet verantwoordelijk voor het functioneren van het netwerk, dan wel de tekortkomingen daarvan.
kuusj98 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:16:
[...]

Mwah, ik denk dat je niet ver komt, jij legt immers niet neer.
Moeten ze mij eigenlijk eens bellen, lijkt me leuk: "you sir hev virus and we hev 2 do dis and det so it removed." Die mensen hebben echt geen leven, excuses als ik iemand kwets, maar het is wel echt zielig om mensen lastig te gaan vallen.
Diefstal en fraude is ook zielig vind ik, en ik heb daar echt geen medelijden mee. Andere mensen bedonderen, ze zullen gelukkig verder wel geen leven hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Brazos op 12-02-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Hoe langer wij ze aan de praat houden, hoe minder onwetende mensen ze kunnen oplichten. Want in die tijd hebben niemand meer kunnen bellen.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15
Ik heb er eentje laatst in de maling genomen. Ik moest namelijk mijn Windows computer op starten maar ik heb een Apple computer. Dus het spelletje meegespeeld waarbij ik steeds allerlei handelingen moest verrichten die ik niet kon verrichten. Start menu? Oh waar zit ie dan... trolololol :D

Uiteindelijk had ie me door en begon te vloeken en te tieren :P

Het is alleen sneu dat mijn schoonmoeder het ook overkomen is en mij in paniek opbelt dat haar computer niet in orde is en of ik die meneer van Microsoft wil terug bellen :|

Gelukkig heeft Microsoft zelf een goed vindbaar artikel geplaatst: http://www.microsoft.com/...cy/avoid-phone-scams.aspx

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 12-02-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik heb ze welgeteld drie kwartier een keer aan de lijn gehouden. Hierna was ik het zat en heb de persoon aan de andere kant verteld wat ze van plan waren. Hierna werd na een zooi gevloek en getier de lijn door hun verbroken.. Humor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:26:
Ik heb er eentje laatst in de maling genomen. Ik moest namelijk mijn Windows computer op starten maar ik heb een Apple computer. Dus het spelletje meegespeeld waarbij ik steeds allerlei handelingen moest verrichten die ik niet kon verrichten. Start menu? Oh waar zit ie dan... trolololol :D

Uiteindelijk had ie me door en begon te vloeken en te tieren :P

Het is alleen sneu dat mijn schoonmoeder het ook overkomen is en mij in paniek opbelt dat haar computer niet in orde is en of ik die meneer van Microsoft wil terug bellen :|
Maar jij hebt dus verder geen kosten gekregen op je telefoonrekening?

En dat van je schoonmoeder vind ik dan weer sneu, dat soort mensen zoeken ze natuurlijk en het zijn altijd de mensen met weinig verstand van de techniek die er intrappen en vervolgens de grootste ellende ervan hebben. Ik verwacht dat had ik naar hem geluisterd, dat mijn bankrekening morgen leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Nee, ik heb geen aparte rekening daarvoor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:33

Standeman

Prutser 1e klasse

Brazos schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:28:
[...]

Maar jij hebt dus verder geen kosten gekregen op je telefoonrekening?

En dat van je schoonmoeder vind ik dan weer sneu, dat soort mensen zoeken ze natuurlijk en het zijn altijd de mensen met weinig verstand van de techniek die er intrappen en vervolgens de grootste ellende ervan hebben. Ik verwacht dat had ik naar hem geluisterd, dat mijn bankrekening morgen leeg was.
Er worden nooit kosten berekend wanneer je gebeld wordt. De enige wijze waarop dit kan is wanneer het gaat om een collect call, maar daarvoor moet je eerst toestemming geven. Volgens mij is het zelfs wettelijk geregeld.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Het komt er op neer dat je eerst zogenaamd bevestigt krijgt dat je een virus hebt. Een willekeurig bestandje op de C: schijf of iets in je logboeken wat volledig onschuldig is wordt aangemerkt als het bewijs. Zeker als ondeskundige trap je er daardoor in. Lees: ziet u bestandje X daar in dat mapje, ja? dan heb je dit virus. Vervolgens wordt je naar een website geleid waar je je betaal gegevens invult zodat zij je pc kunnen opschonen. En daar begint de ellende, je CC gegevens wordt ontfutselt en als het even meezit heb je er ook een keylogger en andere meuk opzitten waarmee ze nog meer ellende kunnen aanrichten.

Je telefoonnummer komt waarschijnlijk uit een telefoonboek of aangekocht dan wel gehackt van een website waar je ooit zaken mee hebt gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 12-02-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Ja die Indiërs heb ik ook al een paar keer aan de lijn gehad.

Ik had ook direct door dat het een scam was, volgens mij proberen ze je gewoon over te halen om mallware te installeren.

Hoe zou MS bij jou via de telefoon moeten uitkomen? En MS heeft in ieder land personen die te taal daar spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Ja ze bellen ook op de huistelefoon, en dat is gewoon een openbaar nummer.

Ze wou inderdaad dat ik naar de logboeken ging, maar verder ben ik niet gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Zodra ze een programma alá Logmein of een ander RDP hebben geinstalleerd bij je, dan ben je de sjaak.
Nooit zover laten komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:16:
[...]

Oh my gosh. Weet iemand hiervan de details? Dat zou toch te zot voor woorden zijn? Of juist een kans om dit zelf en-masse te gaan doen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOTG schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:39:
Hoe zou MS bij jou via de telefoon moeten uitkomen? En MS heeft in ieder land personen die te taal daar spreken.
Ik ben vorig jaar een keer uitgebreid op afstand geholpen door Microsoft zakelijk. Dit werd gedaan door Indiërs, dus in zoverre klopt het wel dat Microsoft Indiërs inzet voor hun support op afstand.

Een klein verschil is dat ik om hulp heb gevraagd door een ticket in te dienen bij Microsoft. Overigens perfect geholpen, in eerste instantie via e-mail alle relevante gegevens besproken, daarna telefonisch uitgebreid geholpen. Nadat de 1e support er niet uitkwam doorverbonden met een 2e support welke op afstand mijn PC heeft overgenomen en het probleem heeft bevestigd. Ook heeft deze uitgebreide logs ed verzameld en mij gevraagd die door te mailen Een tijd later kwam Microsoft met een hotfix voor het probleem waarvan ik direct per e-mail op de hoogte werd gesteld.

Toen de case werd afgesloten werd ik nog gebeld door de manager van de persoon die mij geholpen had om te vragen hoe ie het had gedaan. Natuurlijk geantwoord dat hij het perfect had gedaan en ik heel erg tevreden was met de hulp en blij was dat ik niet gek was en er inderdaad een probleem in de software zat.

Ik werd gebeld met een nummer uit Redmond, dus het was direct te herkennen als zijnde Microsoft. Wel grappig dat ik dus geen Nederlander of Amerikaan aan de lijn kreeg maar een Engels sprekende Indiër. Het Engels was niet echt geweldig, maar goed genoeg, mijn eigen Engels is ook niet geweldig als je het vergelijk met een native Engels sprekende.

Microsoft zet dus wel Indiërs in, maar zal ooit alleen contact opnemen als je daar zelf om hebt gevraagd. Niet gevraagd dan gewoon ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Brazos schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:04:
Beste Tweakers, zojuist werd ik plotseling gebelt door een "Microsoft helpdesk" van twee Engels sprekende doch sterk Oosters (India) accent voerende mensen.

De eerste persoon vertelde mij dat mijn computer een virus heeft en dat die elke keer als ik mijn mail ophaal, een programma download. Na deze uitleg werd ik zogenaamd doorverbonden met de "senior manager" die mij zou helpen de infectie op te lossen.

Meteen vanaf het begin vertrouwde ik het niet, toch heb ik even gekeken waar het toe zou leiden. De vrouw met een accent uit India zei dat ik naar "uitvoeren" moest gaan, en vervolgens "eventvwr" moest intikken. Waarna je bij logboeken e.d. komt. Ze vroeg nu naar opties, waarna ik zei dat ze even moest wachten. Toen ik het snel even op Google intypte kwam er al gauw een Microsoft site tevoorschijn met een waarschuwing voor fraude en dat Microsoft niet zomaar zou bellen. Na 10 seconden wachten verbrak ze de lijn.

Nu ben ik erg benieuwd wat hier de bedoelingen van zijn, en niet onbelangrijk hoe komen ze bij mij uit (hoe komen ze aan mijn nummer, kunnen ze iets in mijn computer zien/volgen? Wat is de bedoeling hier van (bankgegevens?).

Moet ik verder stappen ondernemen? Dit geeft mij niet bepaald een vertrouwd gevoel....
Ik was toevallig bij mijn ouders toen zij een telefoontje kregen van 'Microsoft', ik was ook de gene die de telefoon opnam. Microsoft belt niet voor fraude (hoe komen ze ten eerste aan dit huisnummer) en ten tweede is het niet iemand uit India/Bangladesh (of iemand uit west azie). Ik wist al hoe laat het was toen hij belde dus ik ging even kijken hoe ver ik kon gaan, bij mij heeft ie wel 10 minuten aan de lijn gezeten en het gesprek eindige van uit zijn kant: I fuckt you in dé es. (zachtjes gezegd kennelijk mocht niemand anders het horen) Ik kon er wel om lachen en mijn ouders zouden er ook niet intrappen.

eventvwr is niks anders dan event viewer, handig om fout meldingen te bekijken thats it.
Ze willen alleen laten zien dat er iets fout is en je dan doorsturen naar een betaal site.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Laatst online: 08-10 22:04

Echt niet.

Gewoon niet.

Volgens mij bellen ze gewoon het complete telefoonboek af. Mijn tante woont in een andere wijk in dezelfde stad, maar werd op dezelfde dag gebeld als wij. We kregen zelfs diezelfde week nog een telefoontje. Vreemd genoeg hing hij op toen ik op youtube een geluid van een nijlpaardscheet afspeelde.

Daarnaast: zou MS niet bijzonder veel personeel moeten aannemen om iedereen te bellen die een virus heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:52:
[...]

Ik ben vorig jaar een keer uitgebreid op afstand geholpen door Microsoft zakelijk. Dit werd gedaan door Indiërs, dus in zoverre klopt het wel dat Microsoft Indiërs inzet voor hun support op afstand.

[...]
Bijna elk bedrijf outsourced zijn IT activiteiten naar Indië of elders in Azië, omdat dat nou eenmaal goedkoper is. Bij ons zijn er net 13 uitgegooid, omdat ze te duur zijn - hoewel je die reden nooit echt zal horen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nederlander zo te horen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Jolke schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:00:
[...]

Bijna elk bedrijf outsourced zijn IT activiteiten naar Indië of elders in Azië, omdat dat nou eenmaal goedkoper is. Bij ons zijn er net 13 uitgegooid, omdat ze te duur zijn - hoewel je die reden nooit echt zal horen. :P
Dat was twee jaar terug. Vorig jaar kwam men erachter dat de cultuurverschillen te groot waren, dus toen kwam alles terug naar Nederland. Dit jaar gaat men erachter komen dat het te duur is, en nu gaan ze outsourcen naar Polen, waar ze wel Nederlands spreken en waar ook colleges Nederlandse Cultuur wordt gegeven op de lokale universiteiten.

Ik acht de kans wel aanwezig dat het bij Polen blijft, maar India zal het niet zo snel meer worden voor helpdeskwerk.

Ik ben wel heel benieuwd hoe je op zo'n bel-lijst kunt komen. Ik zou graag een keer willen worden gebeld door zo'n malafide bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Niet alleen de cultuur verschillen (hoewel de "ja" cultuur een groot probleem is), maar ook de kosten zijn een probleem. Ze worden duurder daar, en dan ben je de winst zo kwijt door alle overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Trommelrem schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:11:
[...]

Dat was twee jaar terug. Vorig jaar kwam men erachter dat de cultuurverschillen te groot waren, dus toen kwam alles terug naar Nederland. Dit jaar gaat men erachter komen dat het te duur is, en nu gaan ze outsourcen naar Polen, waar ze wel Nederlands spreken en waar ook colleges Nederlandse Cultuur wordt gegeven op de lokale universiteiten.

Ik acht de kans wel aanwezig dat het bij Polen blijft, maar India zal het niet zo snel meer worden voor helpdeskwerk.

Ik ben wel heel benieuwd hoe je op zo'n bel-lijst kunt komen. Ik zou graag een keer willen worden gebeld door zo'n malafide bedrijf.
Hier zijn ze al achter gekomen en ze outsourcen nu alles naar Roemenië en Bulgarije , Roemenen schijnen een taalknobbel te hebben. :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Kun je deze gasten niet zelf doorschakelen naar een duur nummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
Dit heeft natuurlijk weinig met Windows Clients te maken enneh.....dit soort topics hebben we volgens mij ook wel genoeg gezien...toch. Beetje Googlen doet ook wonderen lijkt me.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.