Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mordaunt Mezzo/Genie -> Boston A-serie? Upgrade?

Pagina: 1
Acties:

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:15
Ik overweeg vanuit
* esthetisch oogpunt
* ontevredenheid over m'n center performance
een verandering in m'n homecinema setup. Homecinema/muziek toepassings-verhouding is 80/20.

Ben gebonden aan hooguit bookshelves als fronts, en de rears mogen qua breedte/diepte eigenlijk niet groter worden dan wat ik nu heb.

Momenteel:
Receiver: Marantz NR-1601 (slim-line)
Fronts: Mordaunt Short Mezzo 1
Center: Mordaunt Short Genie 404C
Rears: Mordaunt Short Genie 402
Sub: Mordaunt Short Avant 309i

Wat ik aan het overwegen ben in volgorde van prioriteit:
Center: Boston-Acoustics A225C
Fronts: Boston-Acoustics A25
Rears: Boston-Acoustics A23 of Boston-Acoustics Soundware S

De vraag is echter of dat ik niet iets slechters in huis haal als wat ik al heb staan.
Iemand ervaring met bovengenoemde speakers? Goed/slecht plan? Tips?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Die ontevredenheid over je center is natuurlijk geen eerlijke vergelijking als je er een Boston Acoustics A225C voor in de plaats gaat zetten. Je hebt nu een center wat simpelweg een melkpakje is, een center met meer body gaat dan altijd verbetering opleveren. Het zou eerlijker zijn als je een Mezzo-center zou hebben. De A25 vind ik een grappige speaker maar van de bijbehorende subwoofer (al haal je die niet aan) en de center ben ik niet zo onder de indruk. Enige echte antwoord op de vraag of het beter is wordt om te gaan luisteren en zelf bepalen of de sound je aan staat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• catchingfire
Over m'n sub ben ik op zich best tevreden al is het me nog niet gelukt om 'm prettig af te stellen. Qua plaatsing ben ik zeer gelimiteerd, in een hoekje aan de rand van een bank. Hij is of te aanwezig, of nauwelijks aanwezig (qua geluid dan). Maar om 'm zo af te stellen dat je een voelbare sensatie krijgt bij een van 'm film wil nog niet lukken helaas.

De Mezzo 5 center vind ik te groot/lomp. Ik begrijp dat ik momenteel met een "melkpak" zit, en dat waarschijnlijk alles wat wat meer body heeft al snel een vooruitgang is. De A-serie spreekt me esthetisch erg aan, de A25 is in elke dimensie 2-3cm kleiner dan de Mezzo1, is zeer betaalbaar en de reviews zijn erg goed. De A225C leek me dan een logische keuze als center, al vind ik de afmetingen al op het randje.

edit: Werd verliefd toen ik deze foto elders op GoT zag:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iVBIC9LaeDtYGrWYcQtsvZFU/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door catchingfire op 12-02-2014 13:27 ]

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:06

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb ze ook, zelfed opstelling als dit. Ik heb zelfs de center weggehaald, deze bracht voor mij geen meerwaarde met zich mee.. alleen een hoop ruimtegebrek.

mijn fronts staan ook zo dicht op elkaar dus die geven het dialoog prima weer.

• catchingfire
Dat is apart, ik vind een center juist veel toevoegen bij dialoog. Maar inderdaad, de footprint van de A225 is best flink 40x23cm ongeveer. Dat weerhoudt me momenteel ook van het indrukken van de buy-know knop.

En ik twijfel nog wat over zwart/wit... op de foto's is het wel mooi strak, maar ik vraag me af of het niet teveel afleidt.

• Nickrsd

Nickrsd

ik wil juist overstappen van mn boston setje, ik wil naar 2 zuilen en meer niet. dus een 2.0 opstelling.
het spul van mij is nog geen 4 weken oud haha..

• catchingfire
Dan ligt je homecinema/muziek verhouding waarschijnlijk iets anders dan bij mij?

Spijtig dat je zover woont :)

• Nickrsd

Nickrsd

Ik was op zoek naar dali zensor5 zuilen, gister geprobeerd in huis. Maar heb te bass weergaven. Die man zei dat het aan m'n woonkamer ligt.. Heb plavuizen en alles is stenen muu/plafond. Hangen ook nog geen gordijnen.. Dus enorm veel lage tonen komen terug

• AppleNANdO
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-11 08:44
Ik zou je mezzo1 als rear gaan gebruiken en in front de mezzo2.
Als center de mezzo 5 of de 905C, Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Mijn voorkeur gaat uit naar MS speakers, dus mocht je ervan af willen ;) Hou me aanbevolen voor de Mezzo1.

• catchingfire
AppleNANdO schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:53:
Ik zou je mezzo1 als rear gaan gebruiken en in front de mezzo2.
Als center de mezzo 5 of de 905C, Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Mijn voorkeur gaat uit naar MS speakers, dus mocht je ervan af willen ;) Hou me aanbevolen voor de Mezzo1.
Ik krijg de Mezzo1 onmogelijk kwijt als rear. Ik vind 'm als front al aan de forse kant.

Mezzo5/905c vind ik te lomp in mijn inrichting.

We spreken elkaar nog over de Mezzo1 8)

• AppleNANdO
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-11 08:44
catchingfire schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:02:
[...]

We spreken elkaar nog over de Mezzo1 8)
Ok stuur me maar een PM als je zover bent. _/-\o_

• catchingfire
Change of plans...

De Mezzo1 blijft. Schijnt toch een stuk beter te zijn dan de Boston A25.

Wel ga ik de center en wellicht rears vervangen.

Elders kreeg ik de input dat de Genie center (MS 404C) niet bepaald een uitblinker was.
Me werd geadviseerd om eens te kijken naar de MS Alumni5 welke aanmerkelijk beter zou moeten zijn.
Voor de rears werd me geadviseerd om de Genie's te vervangen door Cambridge Audio Minx speakertjes (11 of 21), melkpakjes gebaseerd op het "BMR" principe met zeer lovende reviews.

Zit nu dus met het dilemma wat ik ermee ga doen. Wil geen wildgroei aan verschillende speakers in m'n woonkamer hebben. Het liefst zou ik de center en rears dan maar allemaal vervangen naar CA Minx 21. Maar geen idee of deze als center weer minder is dan de MS Alumni5.
Pagina: 1