Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Serverruimte beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een simpele norm/standaard voor het inrichten van een serverruimte op het gebied van beveiliging? Qua bekabeling, cooling, brandblus, toegang, stroom etc.

Ik vind de TIA-942 bijvoorbeeld veel te groot/ingewikkeld en deze is volgens mij ook veel meer bedoeld voor datacenters.

Is er misschien ergens een lijstje met best practises of een Jip en Janneke Norm beschikbaar waar we zoal op moeten letten?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 21:15
Voor de lokale visclub of ??
Dergelijke informatie kun je niet in Jip en Janneke taal beschrijven, als dat gespecificeerd is zal dat eenduidig moeten.

Een of ander lijstje: https://www.google.nl/sea...practices+server+security https://www.google.nl/sea...ices+data+center+security

Edit: Stomme Google instant search. Dan werkt kopiëren van de URL niet. @TS: Ben dan eens wat duidelijker wat je wilt. Specificaties in Jip en Janneke taal spreekt elkaar tegen. Verder kan het om een serverruimte van een hostingbedrijf gaan, maar ook van een enkele NAS van de lokale visclub.

ps2: Echte experts vind je hier: Professional Networking & Servers

[ Voor 49% gewijzigd door Miyamoto op 12-02-2014 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Funny. Ook nog eens een foute zoekterm, "server security" had ik het niet over. En ik heb al ge-googled, vandaar dat ik hier nu even vraag aan echte experds, maar in ieder geval bedankt voor je poging.

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Wellicht dat je hier iets aan hebt:

https://www.google.nl/search?q=best+practices+data+center

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:16

lier

MikroTik nerd

Wat rooot probeert te zeggen (denk ik) is dat het goed is om een juiste context te schetsen. Waar komt je vraag vandaan? Heb je informatie nodig voor een bedrijf, zitten we je huiswerk te maken? Welke informatie heb je precies nodig (verwijzing naar normen, praktische zaken waar je aan moet denken, enz.)?

Wat mij betreft is het antwoord op je vraag "nee".

Om het antwoord van rooot met "funny" te bestempelen zegt niet alleen iets over de reactie die je krijgt. Bedenk eens goed aan wie je je vraag voorlegt...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Laten we beginnen met het melden van het systeem dat je wilt beveiligen, hoeveel servers, hoeveel data, hoe groot is de ruimte.... :?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:45:
Is er een simpele norm/standaard voor het inrichten van een serverruimte op het gebied van beveiliging? Qua bekabeling, cooling, brandblus, toegang, stroom etc.

Ik vind de TIA-942 bijvoorbeeld veel te groot/ingewikkeld en deze is volgens mij ook veel meer bedoeld voor datacenters.
Wat is in jouw ogen het verschil tussen een serverruimte en een datacenter? In mijn ogen is dat nl. precies hetzelfde...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ja, een datacenter kan meerdere serverruimtes bevatten
(en een toiletruimte, en een kantine ruimte, etc )

Maar iets zegt me dat de ts nog niet op die schaal bezig is :+

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 12-02-2014 15:31 . Reden: meer ruimte ]

Iperf

Pagina: 1