Toon posts:

PC voor in de kampeerbus

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben een oude bus omgebouwd tot kampeerauto en willen het volgende inbouwen:

Scherm 7 of 10 inch over de km tellen waarop het volgende zichtbaar moet zijn:

Navigatie en snelheid
4 parkeercamera's

Verder willen wij dat er muziek in de bus komt, radio en muziekbestanden.
Een scherm voor achter in de bus voor een filmpje.

Wij hebben een laptop met windows 8 en zitten te denken aan een tablet.

Wie heeft zoiets al een gezien/zelf ingebouwd of weet hoe dit te realiseren.

Alvast bedankt,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
http://www.mp3car.com/vbulletin/

Hier staat wel het een-en-ander over zulke projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Domdo,

Bedankt voor de link, helaas ben ik vrijwel een leek in dit soort dingen en dan ook nog in het engels.
In mijn simpele brein zie in een tablet gemonteerd over de km teller met daarop geinstalleerd de navigatie + snelheid en de vier camera's. De tablet kan ook als scherm fungeren voor de laptop.
Vanuit de laptop komt dan de muziek en film voor achterin de bus, voor de film een flatscreen of pc monitor.

Of zie ik dit te simpel?

Groet,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ja dat zie je inderdaad te simpel.

Tablet zou ik vergeten, die zijn slecht tot niet uitbreidbaar en niet zomaar bruikbaar als scherm voor een laptop.

Je kunt beter een zuinige pc of een laptop gebruiken. Daar kan je wel meerdere cams op aansluiten en ook navigatie op draaien (Daarvoor heb je wel een gps module in de pc/laptop nodig.) groot scherm achterin voor de films, en een klein 7" (touch) scherm voor op/in het dash.

Lees deze reeks topics even door, daar staat zat info :) [CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Het lijkt me dat dit op dit moment nog niet veel met EL te maken heeft. loanum: Lees het topic wat Meelobee aanhaalt eens door en doe dan zelf eens wat research. (Je had bijvoorbeeld vrij makkelijk kunnen nagaan of je een kilometerteller ed op een tablet had kunnen aansluiten.) Als je dan nog specifieke vragen hebt die wat met electro te maken hebben ben je hier altijd welkom :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.