OS X Mavericks Bootable USB/DVD maken via Windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicalMagic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 22:28
Na lang zoeken op internet, en op dit forum heb ik de oplossing nog niet gevonden, vandaar hier mijn vraag.

Ik had mijn MacBook Pro, gepartitioneerd, en op de andere partitie een kopie van OS X Mavericks geïnstalleerd. Een aantal dingen op die boot van OS X werkten niet helemaal goed meer, en ik wilde die partitie toch opschonen en had besloten de hele partitie te verwijderen. Nu heb ik vanaf de andere 'basispartitie' mijn andere partitie geformatteerd, maar daarbij (heb ik het idee) zijn ook bestanden verwijderd die mijn huidige OS X nodig heeft. Het gevolg hiervan is dat ik OS X nog wel op kan starten, mijn muis kan bewegen, maar dat er verder helemaal niks reageert. Ik ben hierdoor niet in staat een repair DVD/USB te maken, en mijn huidige DVD ben ik kwijt.

Nu is mijn vraag:
Is er een manier om via Windows een bootable USB/DVD voor OS X te maken? (Ik heb de .app installer voor Mavericks al kunnen downloaden, maar kan nergens vinden hoe ik deze zo zou kunnen branden dat hij die ook boot)

Alvast bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Kan je ook niet meer in Recovery mode opstarten? Je kan daarin terecht komen door tijdens het booten CMD+R ingedrukt te houden (of Option/Alt inhouden tot het keuzemenu verschijnt).

Van daaruit zijn er een aantal zaken mogelijk waaronder een verse installatie doen. Daarvoor heb je geen USB nodig, de installer kan nl. de installatiebestanden downloaden.
Meer info:
http://support.apple.com/kb/PH13871
http://osxdaily.com/2012/...ns-recovery-hd-partition/

[ Voor 15% gewijzigd door Darkstar op 12-02-2014 11:18 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicalMagic
Totaal niet aan gedacht idd! Dat ga ik eerst eens even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicalMagic
Helaas mocht dit allemaal niet baten, de schijf 'Macintosh HD' is beschadigd, en daarom kan ik er geen OS X op installeren. Ik heb hierna geprobeerd de schijf te herstellen via de disk utility, maar 'schijfherstel' blijft grijs en ik kan er dus niet op drukken. Wel kon ik schijfherstel voor de volledige HDD doen (ipv voor alleen de partitie Macintosh HD) maar die stopte halverwege, dus dat mocht ook niet baten.

Nu heb ik besloten mijn volledige MacBook maar te formatteren en opnieuw te installeren. (er staan geen belangrijke files op, aangezien ik hem alleen gebruik voor live performances -DJen/VJen-, en mijn complete database aan muziek en beelden op een externe HDD staat)

Nu is mijn vraag, is er een makkelijke manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
PhysicalMagic schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:26:
Helaas mocht dit allemaal niet baten, de schijf 'Macintosh HD' is beschadigd, en daarom kan ik er geen OS X op installeren. ......
Nu heb ik besloten mijn volledige MacBook maar te formatteren en opnieuw te installeren. .....
Ehh, als je schijf echt beschadigd is, is het dan wel verstandig om hem nog te gebruiken? Ik weet niet wat voor machine het is, maar als het mogelijk is, is het dan niet handiger/verstandiger om een nieuwe HDD of liever nog een SSD in te (laten) bouwen?

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicalMagic
Het is een MacBook Pro (late 2011) die sinds ik hem in maart 2012 heb gekocht in het uiterste geval zo'n 800-1000 uur heeft aangestaan. Nog geen 10 uur per week dus. Hierdoor ga ik er niet vanuit dat het slijtage is ofzo..

Het rare is ook dat ik er nog nooit problemen mee heb gehad, tot ik afgelopen week mijn 2e partitie heb geformatteerd. Ik heb meer het idee dat er bestanden missen, dan dat de schijf echt kapot is..

[update]
Ook heb ik niet het idee dat de HDD kapot is, aangezien hij aangeeft dat de HDD in orde is wanneer ik deze wil herstellen en/of controleer op fouten. Hij geeft dit alleen aan wanneer ik dit bij de partitie 'Macintosh HD' probeer..

[ Voor 22% gewijzigd door PhysicalMagic op 12-02-2014 13:43 ]

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Je zou de schijf gewoon volledig kunnen formateren incl recovery en dan kan je hem herstellen via Internet recovery.
Deze kan je oproepen via CMD + R bij het opstarten.
Dan is hij 100% clean.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:25

nexhil

BAM!

Psycho_Mantis schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:43:
Je zou de schijf gewoon volledig kunnen formateren incl recovery en dan kan je hem herstellen via Internet recovery.
Deze kan je oproepen via CMD + R bij het opstarten.
Dan is hij 100% clean.
Dit lijkt me ook een goede oplossing :)

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Wel even erbij vermelden dat internet recovery weer de OSX versie erop zet waarmee je je mac hebt gekocht.
Waarschijnlijk Mac OSX Lion?
Je kan wel gewoon direct upgraden naar Mavericks als dit het geval is.
Pagina: 1