Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Minister Plasterk overleeft motie van wantrouwen

Pagina: 1
Acties:

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Wat is het doel van dit artikel op Tweakers precies? Dit heeft alleen maar met politiek te maken en niets met techniek. De motie ging puur over het onjuist informeren van de kamer. Zie deze reactie bijvoorbeeld:

Verwijderd in 'nieuws: Minister Plasterk overleeft motie van wantrouwen over verwarring metadata'

Een betere titel zou zijn: "Minister Plasterk overleeft motie van wantrouwen over verkeerd informeren kamer."

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Techniek loopt als een rode draad door deze kwestie, dat we graag van begin tot eind wilden brengen. Overigens hebben we al heel veel rond Plasterk niet gebracht vanwege te politiek, maar dit was wel de ontknoping.

Verkeerd informeren kamer is inderdaad de politieke reden achter de motie, maar inhoudelijk zou je kunnen beargumenteren dat de verwarring over de metadata de oorzaak van het verkeerd informeren was.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Oke dat kan, maar ik vindt het nogal bizar dat Tweakers hier om 3 uur 's nachts een artikel over publiceert. Jullie zijn toch geen Nu.nl waar dit breaking nieuws is? De reacties zijn ook grotendeel politiek van inhoud.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
tweaker2010 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:33:
Oke dat kan, maar ik vindt het nogal bizar dat Tweakers hier om 3 uur 's nachts een artikel over publiceert. Jullie zijn toch geen Nu.nl waar dit breaking nieuws is? De reacties zijn ook grotendeel politiek van inhoud.
Het was een twijfelgeval, maar als een minister was afgetreden vanwege de metadata-kwestie (hetzij indirect) was dat voor ons zeker breaking news geweest.

Ik ben helemaal geen stagiair

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Ik vind het anders prima dat Tweakers ook rapporteert over dit onderwerp. Het afluisterschandaal werd tot nu toe telkens afgedaan als iets wat vooral van de NSA was, de 'het zijn de Amerikanen'-kaart werd gespeeld. Nu heeft de minister dus moeten toegeven dat dat onjuist was en het weldegelijk NL-inlichtingendiensten zijn die gegevens verzamelen van NL-burgers. Nu wordt het (in theorie) dus mogelijk om verder te gaan kijken naar de privacy-discussie in bredere zin, in Nederland. Hoe gaan onze inlichtinendiensten om met zaken als integriteit, noodzaak, proportionaliteit? Niet dat dat nou per se gaat gebeuren, maar de 'show' in de Tweede Kamer van gisteren zou dat in principe (politiek) mogelijk moeten maken.

En het maakt toch niets uit of het om 3 uur 's nachts wordt gepost? Er worden op de meest gekke tijdstippen berichten gepost. Je hoeft nieuwsberichten ook niet direct te lezen op het moment dat ze geplaats worden hoor ;)

wild mutant space hamsters

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Ik sluit me helemaal aan bij pkopf. Ik had eerlijk gezegd eigenlijk wel verwacht dat hier al eerder over geschreven zou worden door onze redactie, maar dat is als ik Olaf zijn reactie lees een weloverwogen beslissing geweest. Ik vind het echt niet zo gek dat de ontknoping uiteindelijk op Tweakers is gepubliceerd

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Misha schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:59:
Ik sluit me helemaal aan bij pkopf. Ik had eerlijk gezegd eigenlijk wel verwacht dat hier al eerder over geschreven zou worden door onze redactie, maar dat is als ik Olaf zijn reactie lees een weloverwogen beslissing geweest. Ik vind het echt niet zo gek dat de ontknoping uiteindelijk op Tweakers is gepubliceerd
Welke ontknoping bedoel je precies? Want dit debat heeft uiteindelijk niet het beoogde doel opgeleverd, alles blijft bij het oude. Of gaat Tweakers in de toekomst dan ook berichten als er evt een minister opstapt?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

tweaker2010 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 01:35:
[...]

Welke ontknoping bedoel je precies? Want dit debat heeft uiteindelijk niet het beoogde doel opgeleverd, alles blijft bij het oude. Of gaat Tweakers in de toekomst dan ook berichten als er evt een minister opstapt?
Dat Plasterk op zijn plek blijft lijkt me prima voldoen aan de omschrijving "ontknoping"... :?

Verder: hij is in opspraak gekomen door zaken die zeker relevant zijn op om Tweakers te melden. Ik zie niet in waarom het fout is om dan een artikel over de aftermath van die onthullingen te plaatsen? En zelfs als je het persoonlijk niet waardevol vindt, dan lees je het toch gewoon niet? Wat is het probleem nu precies?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
tweaker2010 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 01:35:
[...]

Wel als dat is naar aanleiding van een metadata-schandaal, ja.

Ik ben helemaal geen stagiair

Pagina: 1