Toon posts:

Probleem DLNA server en Ziggo Modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een ander modem heb ontvangen van Ziggo (Cisco EPC3928AD) zie ik mijn Media Server op de Synology NAS niet meer staan. Heel soms wel even maar dat is maar van korte duur.

Ik heb de Firewall IP6 en SPI al een keer uitgezet maar dat helpt niet.

Vervelend omdat alles met het het oude Ubee modem wel goed werkte. Als ik die er weer even tussen zet ziet dit modem de NAS direct en werkt alles goed. Dit oude modem is alleen geen optie meer ivm met onstabiel wifi.

Iemand hier enig idee wat ik nog kan doen? Ik heb inmiddels al een paar keer met een peperduur Service Plus nummer gebeld en daar schiet ik niks mee op :-(

Dit modem mag ik alleen retour sturen als het niet werkt. En het modem werkt wel volgens hun. (inderdaad ik kan op internet..)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DLNA is gebouwd bovenop uPnP. Heb je uPnP opties in de modem/router staan? Bovendien werken uPnP en DLNA voor discovery met broadcasts. Als iets broadcasts tegenhoudt kan dat ook dit soort gedrag geven. Ook iets om na te kijken.

Voor de duidelijkheid: hoe zijn NAS en client aangesloten? Dit soort gedrag zie je meestal bij de overgang LAN/WLAN (dus als de een vast en de ander draadloos aangesloten is). Als dat zo is, even checken wat er gebeurt vanaf een bedrade client.

Sowieso beetje raar verhaal dat je andere modem aangevraagd hebt wegens instabiele WiFi. Dat is werk voor een Access Point. Jezelf afhankelijk blijven maken van de halfbakken low-end AP's in kabelmodems is niet verstandig. Beter was geweest om gewoon een simpele AP te nemen. Of een losse router/AP en dan modem in bridge mode te zetten.

Dat laatste is iig ook nu een oplossing, waar je tegenaan loopt is niet de modemfunctie maar de routerfunctie die blijkbaar op de (W)LAN een en ander niet zomaar doorlaat.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor je reactie al gaat het technisch wat ver voor me. Situatie was altijd een modem/router combi naar Switch. De NAS hing in de Switch. Van het modem naar switch doe ik met Devolo. Heeft altijd prima zo gewerkt. Om het direct te testen heb ik de nas ook direct op het modem/router aangesloten maar dat levert geen resultaat op. Misschien dat ik nog even naar die broadcast instelling kan kijken. Zou jammer zijn als ik een aparte router nodig zou hebben maar denk wel dat dit een goede oplossing kan zijn. Maar omdat het altijd goed gewerkt heeft met een modem/router combi wil ik het toch een kans geven.

Op dit moment hangt de Nas aan een Devolo en is de rest van de apparatuur gewoon draadloos verbonden. (De Switch is er nu dus tussenweg)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe zit het met instellingen in de modem/router? Zoals ik aangaf, kijk eens naar uPnP en evt dingen met broadcast. Kan soms onder andere settings hangen (IP Flood Detection is meestal een drama).

Oslik blyat! Oslik!