Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Advies over bouw eigen pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte,
dit is mijn eerste post op dit forum dus ik weet niet of mijn vragen wel in het juiste topic behoren, maar ik probeer het toch eens hier!

Ik heb enkele vragen over de bouw van mijn eigen pc, ik zit namenlijk al een tijdje te kijken vooer terug van mijn laptop over te stappen naar een desktop omwille van GAMING redenen

Ik heb een budget van om en beide 1300à1400 euro
ben van plan een dual monitor setup te gebruiken, 1 voor het echte intensieve werk ( het spel zelf ) , de ander voor louter internet/guides/ streaming chat open te zetten, geen intensief gebruik dus (valt dus eigenlijk te verwaarlozen indien het aankomt op een duurder pakket te moeten kopen hiervoor )

Ik zou graag een snel werkende pc hebben, met een sterke grafische kaart, met toch nog overclock mogelijkheden in de toekomst

Ik dacht dus aan volgende setup:

- Cooler Master HAF 912 Advanced als mid-tower case (voor iets meer ruimte indien extra fans/etc nodig -zouden zijn in de toekomst

- 700 Watt Cooler Master voeding

- Ik twijfel bij de processor tussen de Intel® Core™ i5-4670K en de Intel® Core™ i7-4770, hier zou ik graag wat advies over willen hebben Mijn twijfel bestaat uit het enerzijds misschien niet voldoende zijn van de i5, ik heb altijd met een i7 gewerkt en weet niet of de on-board memory van de i5 zoveel verschilt met die van de 7, en of dat het daadwerkelijk een groot verschil te merken valt, de prijs speelt mij parte in deze beslissing, 80 euro minder hier, is 80 euro meer voor een betere grafische kaart. De vraag is dus, is de 80 euro meer het waard wetende dat ik buiten gaming niet veel anders van plan ben met mijn pc (for instance battlefield 4 op ultra graphics op de 1e monitor en op de 2e monitor een landkaart die open staat )

- Corsair Hydro Series H60, hier gis ik nog wat in het onbekende, ik zou graag een watergekoeld systeem hebben met het zicht op overclocken, maar weet niet echt veel van de koelers en deze zag me er degelijk uit

- MSI N760 TF 2GD5/OC ( De NVIDIA GTX760), De 2GB geheugen hier lijkt mij meer dan voldoende om eender welk spel op de maximale settings te kunnen spelen ( wel las ik in de comments dat deze kaart niet water-gekoeld kan worden) graag even wat meer info hierover indien mogelijk

- ASRock Z87 Pro3 Als moederbord, Ik heb gekozen voor de Z87 vanwege de mogelijke inbreng van de i7 erin, ook heb ik niet gekozen voor een crossfire setup omdat ik niet van plan ben er bv 2 grafische kaarten erop te installeren

- Voor mijn harde schijf twijfel ik tussen HGST Deskstar NAS, 3 TB en Samsung 840 EVO MZ-7TE250BW, 250 GB SSD, ach waarom twijfel ik nog vraag ik me af, ik denk dat iedereen mij wel de SSD zal aanraden, het enige dat mij parte speelt is de vrij dure prijs voor de weinige opslag dat je ervoor krijgt, de 3 terra HDD kost me minder als 250 Gig SSD, hou er rekekening mee, ik heb nog een laptop waar ik 800Gig aan ruimte op heb, en een externe schijf van 1 Terra, dus ik denk dat de SSD een logische keuze wordt?

- Kingston HyperX 8 GB DDR3-1600 Kit 8GB lijkt me hier weer meer dan genoeg, heb speciaal gekozen voor de 2x4 indien ik later nog beslis er bij te steken, en kingston stelt niet vaak teleur

Zo, dit was even een hele boterham, ik hoop dat ik genoeg uitleg heb kunnen geven, en ik hoop dat jullie mij ook wat info kunnen terug bezorgen over mijn vragen

Alvast bedankt
mvg
Laurens

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 03:53 ]