Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ios] ballon nieuwe berichten werkt niet (goed)

Pagina: 1
Acties:

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
Ipad 2, ios6.1.3
Browser: chrome 32.0.1700.20

Probleem(pje): als ik op het ballonnetje links van een forumtopic klik springt deze meteen naar onderaan de pagina naar het reageerveld. Niet naar de eerste omgelezen reactie. In het verleden, tot enkele dagen geleden, werkte dit wel op dezelfde ipad. Niks veranderd aan instellingen of software in de tussentijd.

Cache geheugen op de ipad gewist: geen verandering.

Op win7 (ook chrome) werkt deze functie wel goed.

Is dit een probleem op mijn ipad, of wellicht een bugje in het responsive design??

Dank!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

rob_erwt

What does this button do?

Het zou me niet verbazen als dat te maken heeft met [productreviews] Anchor op reactiefilter, maar dat moeten we even beter nagaan.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

@rob_erwt: dat lijkt hier niet echt het geval. Er wordt wel een redirect gedaan met een fragment, maar blijkbaar gaat Chrome op iOS daar de mist in met de plaatsbepaling.

@jorisjan: krijgt het reageerveld ook focus misschien?

Intentionally left blank

• jorisjan
@crisp: nee, het reageerveld krijgt geen focus, ik krijg geen On Screen Toetsenbord te zien.

maar nu ga ik het "probleem" nog wat gekker maken:

als ik ingelogd ben op IOS, maar de win7 PC staat uit, dan gaat het zoals boven omschreven
als ik Ingelogd ben op IOS EN de win7 PC staat ook ingelogd op het forum, dan springt IOS niet meer helemaal naar onderaan de pagina. ook niet naar de 1e ongelezen, maar naar de ~3e post.

voorbeeld: in SG --> Woonruimte gezocht

springt Win7 naar --> merauder in "Woonplaats gezocht: waar wonen gelijkgestemde mensen?"
springt IOS naar ----> Maasluip in "Woonplaats gezocht: waar wonen gelijkgestemde mensen?"

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dat is niet "gekker" maar hoe het bepalen van de eerste ongelezennieuwe post werkt, en daarvoor maakt het uit of je ingelogged bent (dan is het op basis van je vorige sessietijd in je profiel) of niet (dan wordt je vorige sessietijd bijgehouden in een cookie). Het tijdstip van de vorige sessie wordt bijgewerkt als er langer dan 15 minuten geen activiteit meer is gemeten.

In feite gaat het ook niet om ongelezen posts (dat houden we namelijk helemaal niet bij), maar om nieuwe posts sinds je vorige sessie.

Wellicht dat met deze uitleg het gedrag wel logisch is?

Intentionally left blank

• jorisjan
Nee, eigenlijk niet.

Ik ben rond 11:30 voor het eerst deze woensdag online geweest, de laatste keer daarvoor was dinsdag einde van de avond.

Ik heb eerst ingelogd met ios7 en die springt naar het 3e ongelezen bericht om 9:41.
Open ik vervolgens win7 PC (5min later, dus om 11:35 voor het gemak) dan springt die keurig naar mijn eerste (feitelijk) ongelezen bericht (di-avond 23:34)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hmm, ik zie daar wel een klein logica-bugje in de code; denk dat ik die maar eerst eens ga fixen want ik zie nu soms ook onlogisch gedrag :P

Intentionally left blank

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wellicht hoort dit hier ook bij:

Het gedrag binnen de berichten veranderd nog wel eens.

Zoals nu; als ik een bericht trash, dan spring ik nu terug naar de forumlijst.
Ik wil gewoon terug naar mijn berichten....

Dit is zo af en toe aan verandering onderhevig :)

Mooie aanvulling wellicht: Als ik geen nieuwe berichten heb en ik klik op het ballonnetje, waarom ga ik dan niet gewoon naar mijn berichten inbox...

edit: heeft niet veel met ios te maken...ik merk dit met FF27.01 op Win8.1

[ Voor 29% gewijzigd door albino71 op 17-02-2014 11:46 ]

Te koop....

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

albino71 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:44:
Wellicht hoort dit hier ook bij:

Het gedrag binnen de berichten veranderd nog wel eens.

Zoals nu; als ik een bericht trash, dan spring ik nu terug naar de forumlijst.
Ik wil gewoon terug naar mijn berichten....

Dit is zo af en toe aan verandering onderhevig :)
Dat staat hier iig helemaal los van; daar mag je eventueel een nieuw topic voor openen ;)
Mooie aanvulling wellicht: Als ik geen nieuwe berichten heb en ik klik op het ballonnetje, waarom ga ik dan niet gewoon naar mijn berichten inbox...
Dat klinkt meer als een (ook niet gerelateerde) feature-request, en dat mag in Mooie Features ;)

Intentionally left blank

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Excuus voor de vervuiling dan!

Ik ga andere topics aanmaken.

Te koop....

• jorisjan
crisp schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 00:34:
Hmm, ik zie daar wel een klein logica-bugje in de code; denk dat ik die maar eerst eens ga fixen want ik zie nu soms ook onlogisch gedrag :P
Ik heb de onlogica nog steeds, soms lijkt het goed te zijn, bij ommige topics zit ie dr 10+ berichten naast.

Sluit niet uit dat het aan mn ipad ligt overigens, of aan chrome voor ipad.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dit fix waar ik het over had komt morgen online ;)

Intentionally left blank

• jorisjan
Helaas, niet de fix voor het oorspronkelijke probleem
Pagina: 1