Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil graag GTA V kunnen spelen als hij naar PC komt. Verder speel ik dingen als Battlefield en Saint's Row.
Zo nu en dan ben ik ook bezig met programma's als Photoshop, Premiere, After Effects en Cubase voor fotobewerking en audio/video opname en bewerking. Realistisch gezien doe ik dit niet heel vaak/intensief en op het moment moet het op een first gen i3 laptop, dus het zal sowieso een verbetering zijn..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Full hd LG tv die ik als scherm gebruik, toetsenbord, muis en 2 logitech speakertjes met sub er aan
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD zodat alles lekker snel laadt, genoeg ram en een sterke videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt. Ik heb de Zalman Z9 gekozen omdat ik die een tijdje geleden samen met mijn vriendin heb uitgekozen voor haar systeem en ik vind het wel een mooi ding. Alternatieven zijn ook welkom, maakt me op zich niet zo heel veel uit hoe de kast er uit ziet, al zijn die blauwe LEDs wel mooi
Hij heeft iig genoeg fans er al in en genoeg USB (3.0) poorten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
4 USB poorten aan de voorkant waarvan 2 USB 3.0 vind ik wel handig. Verder maakt het me niet zoveel uit
Dingen waar ik nog over twijfel
- 4570 of 4670 ? Ben niet van plan over te clocken
- Moederbord ? ASRock B85 Pro4, H87 Pro4 of H81 H81M-HDS ?
- Kast alternatieven ? Al is deze is op zich wel mooi/goed
- Is 430W voeding genoeg of is 520W aan te raden ?
- MSI Radeon R9 280X GAMING 3G of Asus R9280X-DC2-3GD5 ?
- Is die extra Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 fan nodig of volstaan de standaard fans ?
Na wat onderzoek en andere lijstjes doorkijken ben ik hier op uitgekomen:
Ik wil graag GTA V kunnen spelen als hij naar PC komt. Verder speel ik dingen als Battlefield en Saint's Row.
Zo nu en dan ben ik ook bezig met programma's als Photoshop, Premiere, After Effects en Cubase voor fotobewerking en audio/video opname en bewerking. Realistisch gezien doe ik dit niet heel vaak/intensief en op het moment moet het op een first gen i3 laptop, dus het zal sowieso een verbetering zijn..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Full hd LG tv die ik als scherm gebruik, toetsenbord, muis en 2 logitech speakertjes met sub er aan
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD zodat alles lekker snel laadt, genoeg ram en een sterke videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt. Ik heb de Zalman Z9 gekozen omdat ik die een tijdje geleden samen met mijn vriendin heb uitgekozen voor haar systeem en ik vind het wel een mooi ding. Alternatieven zijn ook welkom, maakt me op zich niet zo heel veel uit hoe de kast er uit ziet, al zijn die blauwe LEDs wel mooi
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
4 USB poorten aan de voorkant waarvan 2 USB 3.0 vind ik wel handig. Verder maakt het me niet zoveel uit
Dingen waar ik nog over twijfel
- 4570 of 4670 ? Ben niet van plan over te clocken
- Moederbord ? ASRock B85 Pro4, H87 Pro4 of H81 H81M-HDS ?
- Kast alternatieven ? Al is deze is op zich wel mooi/goed
- Is 430W voeding genoeg of is 520W aan te raden ?
- MSI Radeon R9 280X GAMING 3G of Asus R9280X-DC2-3GD5 ?
- Is die extra Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 fan nodig of volstaan de standaard fans ?
Na wat onderzoek en andere lijstjes doorkijken ben ik hier op uitgekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | ASRock H87 Pro4 | € 68,- | € 68,- |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3G | € 269,99 | € 269,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,90 | € 46,90 |
| 1 | Zalman Z9 U3 | € 53,60 | € 53,60 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 23,- | € 23,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 60,94 | € 60,94 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 43,04 | € 43,04 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 59,90 | € 59,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 805,36 | |