Nee nee, ik kom niet vragen welke de betere CPU is want eerlijk gezegd merk ik nergens verschil in. 
Ik heb dus 2 rigs staan hier en het plan is dat 1 mijn game PC gaat worden en 1 mijn Hyper-V host.
Rig1:
Gigabyte GA-Z87-HD3
i5 4670k
16GB 1600Mhz RAM
Rig2:
Gigabyte GA-970A-UD3
FX-8350
16 GB 1600Mhz RAM
Verder zal de host bestaan uit 1 SSD 128GB en 2x 1TB in RAID 0.
Nu zoek ik valide argumenten waarom welke rig mijn Hyper-V host moet worden.
Waarom Intel?
- Intel RST is voor zo ver ik kan vinden een betere/fijnere RAID oplossing.
- CPU is zuiniger. (Ik denk echter dat ik niet genoeg CPU intensiteit ga genereren om dat verschil voelbaar te merken.)
Waarom AMD?
- 8 cores voor meer flexibiliteit met VM's.
- Processor ondersteund meer virtualisatie extensies.
Verder dan bovenstaande kom ik dus niet. Ik zou het zonde vinden als ik nu denk van "ach het maakt niets uit" om er zometeen achter te komen dat functie XXX niet werkt op platform ZZZ (wat jullie mij al vanaf het begin hadden kunnen vertellen).
Ik neig momenteel naar de AMD vanwege de extra cores, graag jullie input!
(Voor de duidelijkheid, als een van de 2 zeg 1% sneller is in Hyper-V toepassingen hoor ik dat dus graag, ook al staat daar 20% performance op mijn gaming rig tegenover, dat is niet zo belangrijk.
)
Dankjewel!
EDIT: Het is de AMD geworden. O.a. na aanleiding van deze post:
Ik heb dus 2 rigs staan hier en het plan is dat 1 mijn game PC gaat worden en 1 mijn Hyper-V host.
Rig1:
Gigabyte GA-Z87-HD3
i5 4670k
16GB 1600Mhz RAM
Rig2:
Gigabyte GA-970A-UD3
FX-8350
16 GB 1600Mhz RAM
Verder zal de host bestaan uit 1 SSD 128GB en 2x 1TB in RAID 0.
Nu zoek ik valide argumenten waarom welke rig mijn Hyper-V host moet worden.
Waarom Intel?
- Intel RST is voor zo ver ik kan vinden een betere/fijnere RAID oplossing.
- CPU is zuiniger. (Ik denk echter dat ik niet genoeg CPU intensiteit ga genereren om dat verschil voelbaar te merken.)
Waarom AMD?
- 8 cores voor meer flexibiliteit met VM's.
- Processor ondersteund meer virtualisatie extensies.
Verder dan bovenstaande kom ik dus niet. Ik zou het zonde vinden als ik nu denk van "ach het maakt niets uit" om er zometeen achter te komen dat functie XXX niet werkt op platform ZZZ (wat jullie mij al vanaf het begin hadden kunnen vertellen).
Ik neig momenteel naar de AMD vanwege de extra cores, graag jullie input!
(Voor de duidelijkheid, als een van de 2 zeg 1% sneller is in Hyper-V toepassingen hoor ik dat dus graag, ook al staat daar 20% performance op mijn gaming rig tegenover, dat is niet zo belangrijk.
Dankjewel!
EDIT: Het is de AMD geworden. O.a. na aanleiding van deze post:
Spekkie88 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:10:
Wil je met je huidige hardware IOMMU/VT-d ondersteuning is AMD je enige optie...
[ Voor 10% gewijzigd door chaoscontrol op 12-02-2014 18:54 ]