Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[2012R2] Printers laden enorm traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Betreft een terminal server die draait op Server 2012 R2. Print Management rol geïnstalleerd. 20 lokale printers via IP toegevoegd. Sommigen bevinden zich op een andere site over VPN tunnel en sommigen staan uit.

Als ik naar 'Devices & Printers' ga krijg ik onmiddelijk heel de lijst te zien, nog geen seconde wachten. Als ik Word open en een document wil afprinten doet hij er 2à3 minuten over om de printer lijst weer te geven.

Heb al liggen Googlen maar het gaat altijd over het probleem dat het laden van 'Devices & printers' traag is, maar dat is hier niet het geval.

Iemand tips?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Geen oplossing, maar waarom zou je nog een hele berg printer drivers aan 2008 R2 en hoger toevoegen?

http://blogs.msdn.com/b/r...ndows-server-2008-r2.aspx

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn maar 2 verschillende printer drivers. We hebben eerst geprobeerd met een dedicated print server en de printers pushen via group policy maar dit faalt echt veel te vaak. Zelfs contact gehad met Microsoft en ze zijn er zelf al weken mee bezig. Dan maar old skool lokaal.

Heb het trouwens net zelf opgelost denk ik. Als ik als default printer een lokale printer pak dicht bij mij die aanstaat (dus niet over VPN etc of eentje die uitstaat) dan krijg ik wel meteen de lijst te zien.. Dus misschien dat hij daarop blijft hangen, als de default printer eentje is aan het einde van de tunnel of eentje die uitstaat.

Maar volgende probleem, ik kan dus geen enkele instelling van een printer wijzigen.. Telkens ik iets wil wijzigen in de properties krijg ik "Operation could not be completed. The device is not ready." Al gereboot maar helaas..

Moet zeggen, die 2012 R2, wat een klucht! Nog nooit zoveel problemen gehad met een server OS.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Hoe gaat het als je de Print Management Console van de RSAT pakt? Zelf had ik meer problemen met 2003 R2 dan 2012 R2 met printers. Het kan natuurlijk zo zijn dat je driver nog niet 100% compatible is. Er printen over een VPN is natuurlijk altijd wat trager, omdat zoiets gewoon wat meer latency heeft dan echt lokaal op dezelfde locatie. Hangt natuurlijk ook af van de specs van je VPN. Zelfde geldt voor een WAN/LAN verbinding.

[ Voor 86% gewijzigd door Turdie op 12-02-2014 14:41 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Waarom geen printserver inrichten en die aanbieden in plaats van je RDS servers rechtstreeks naar de printers laten printen?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
zit iedereen "lokaal" of via WAN?
Printers lokaal installeren op een TS werkt soms minder efficient dan easy print gebruiken met redirection. Dat werkt vooral lokaal vaak beter. Werk je met thin clients is het natuurlijk een ander verhaal of mensen uit andere sites (al werkt dat vaak ook wel prima).
Door de printers lokaal te installen op RDS haal je je problemen met de spooler service op de hals. Deze kan in gekke gevallen alle resources opsnoepen van je RDS en dus de performance beinvloeden.
Ik zou in alle gevallen Easy Print gebruiken en alleen lokaal installeren als er easy print issues zijn...
Wim-Bart schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:45:
Waarom geen printserver inrichten en die aanbieden in plaats van je RDS servers rechtstreeks naar de printers laten printen?
Dan install je ze alsnog "lokaal" en heb je ook nog de issues met drivers etc. Easy Print or bust O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Razwer op 13-02-2014 15:26 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1