Toon posts:

Sunon 120mm/220V fan CFM's

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb eergisteren eens een Sunon 120mm 220V fan uit het stof getrokken die ik ergens goedkoop gekocht had. Dat ding blaast dus heel wat harder dan de papst die ik eerst gebruikte. En da's leuk, want dat scheelt weer 5-6 graden cpu temp.

Maar weet iemand hier hoeveel CFM die fan eigenlijk produceert? Dan kan ik ook eens meepraten over CFM's, en weet ik gelijk hoe het zou zijn om een Delta Black Label in je PC te hebben zitten.

't gaat om de volgende fan:
Sunon 120mm x ca. 40mm.
220V, ca. 10W (ff gemeten)
metalen huis, plastic rotorbladen.

Verwijderd

staat er heel toevallig geen type nummer op?

Verwijderd

Topicstarter
nope, want dan had ik wel ff www.sunon.com oid ingetiept.

Verwijderd

Uhh tsjah, da wee'k niet.
dan wordt het gokken :)

Als je nou gewoon naar de grootte en wattages kijkt ?

Van wat daar staat, zijn de 10 watters vrijwel allemaal 70 tot 78 cfm.
(Vink wel weinig.. mmhh)

Een 5 watt papst is al gauw 100 cfm .. humfhh..
:Y)

Verwijderd

Ziet'ie d'r zo uit ?

Afbeeldingslocatie: http://www.sunon.com.tw/images/pageDoc/Image10.gif

Verwijderd

Topicstarter
Yup, alleen dan met niet-leesbare sticker. Daar zitten overigens nog wat zwemen paars op, mocht dat helpen.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Word lastig te acherhalen.

Kan je alleen zeggen dat die CA. 40mm precies 38mm is.

Scheelt deze fan op je radiator (neem aan dat je hem daarvoor gebruikt) 5-6 graden in de temp van de processor ???

Geen inspiratie

Verwijderd

Nou,
de enige andere metalen 220v 120mm heeft dus 7 bladen i.pv. 5 en is 20/25 watt en is 110 cfm.

Deze is bij 10/11 watt dus 70/78 cfm.

(Maar niet paars zo te zien..)

Verwijderd

Oeps en ze zijn idd 38 mm yep.

Verwijderd

Ik heb dus net al mijn fans gesloopt. Nouja iets op mijn moederbord dat de fans aanstuurt waarschijnlijk. Op deze manier: ik had draadje van de fan van buiten de kast door een gaatje gedaan waar (dus later bleek) ook een pin doorging van het frontje van de kast waardoor het draadje van de fan in contact kwam met de kast(12v). Dus kortsluiting en nu doen alle fans het niet meer waaronder ook mijn cpu fan. Ik vond heel toevallig ook nog diezelfde dag een sunon 220v 120*120*38 fan (serienr. dp200a) die wil ik nu tijdelijk op mijn cpu plaatsen maar heb geen idee hoe hem te plaatsen, omdat hij best zwaar is (stalen behuizing). Iemand ideeen ?

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Umm... waarom sleep je dit oude topic naar boven dan?

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

ok dan nieuw topic dan maar. Aangezien dit topic toch nog niet bestond. Of dit probleem toch nergens is terug te vinden.
Pagina: 1