Windows 8.1 Toshiba Satellite C870D-11M

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:46
Beste,

Ik wil windows 8.1 installeren op een Toshiba Satellite C870D-11M. Nu heb ik van de windows iso een bootable usb gemaakt. Nu begon het probleem al bij booten vanaf usb, dit wou hij met geen enkele mogelijkheid doen.

Na het een en ander zoeken op internet kwam ik er achter dat secure boot moest uitzetten in de bios. Ook moet ik het boot type veranderen van UEFI Boot naar CSM Boot.

Dit heb ik gedaan en nu boot de usb netjes, maar zodra ik windows op een partitie wil installeren krijg ik het een melding dat windows niet op de partititie geinstalleerd kan worden.
(Windows cannot be installed on this disk. The selected disk is of the GPT partition style.)

Ik lees op verschillende sites dat je alle partities van die schijf moet verwijderen en dat het dan wel werkt. Maar dit betekend ook dat de recovery partities en dergelijke verwijderd moeten worden. Stel dat windows dan uiteindelijk nog niet installeerd dan is de laptop waardeloos?

Ik krijg met geen mogelijkheid de usb of enig andere vorm van opslag geboot in UEFI.
Ik heb geen enkel idee meer hoe ik dit nu kan oplossen, daarom hoop ik dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg dat de bootable usb, fat32 geformatteerd is.

Als je de usb maakt met die microsoft tool maakt ie er NTFS van, als die klaar is de inhoud van de usb veilig stellen, usb formatteren naar Fat32 (mbr blijft intact), inhoud weer terug kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:46
Helaas heb ik dat ook al geprobeerd, hij wil gewoon niet booten bij UEFI. in CSM boot de fat 32 stick wel maar krijg ik nog altijd de GPT error.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

44