XS4ALL groen gekleurd modem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn schoonouders hebben al vele jaren een ADSL-verbinding via xs4all. Ook nemen zij telefonie af.

Vandaag werden zij gebeld door XS4ALL met de mededeling dat hun huidige modem (een Alcatel) verouderd is. Per post zou een nieuw modem opgestuurd worden. Volgens mijn schoonmoeder een "groene". Meer wist zij niet te vertellen.

Als ik de site van XS4ALL zo zie levert men alleen nog Fritz!Boxen. Die zijn echter niet groen, maar rood/grijs van kleur. Er is zelfs een actie waarbij je een Fritz!Box 7360 krijgt als je je abonnement met een jaar verlengt.

Weet iemand welk merk en type bedoelt wordt met dat "groene modem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDragon2002
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 14:08
Even een ruwe gok, de enige groene modem die ik ooit heb gehad heeeeeeel lang geleden
Alcatel SpeedTouch USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en dat was een drama ding he .... oei oei oei

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Groen in energieverbruik misschien?? Of je wacht een paar dagen op de postbode en ziet het vanzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Volgens mij levert XS4All tegenwoordig bij adsl abonnementen een Fritzbox 7360
Het 'groen' zal inderdaad slaan op energiebesparende 'eco' functies.
Misschien duurt het dit keer langer dan een paar dagen, want XS4All een beetje kennend zetten ze er voor verzending eerst de nieuwste firmware die vandaag uitkwam op. Dit in verband met de kwetsbaarheid van de Fritzboxen:
Nieuwe update telefonie-fraude

edit: Bericht stond zaterdag al op T.net:
nieuws: Xs4all raadt klanten aan lek in FritzBox-routers te dichten met update

[ Voor 72% gewijzigd door Henk007 op 11-02-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga er maar vanuit dat het inderdaad een Fritz!Box is. Als dat niet zo is, ga ik klagen bij XS4ALL, want ben zelft juist zo tevreden over mijn 7390 icm glasvezel via XS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

BamSlam_ schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:35:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga er maar vanuit dat het inderdaad een Fritz!Box is. Als dat niet zo is, ga ik klagen bij XS4ALL, want ben zelft juist zo tevreden over mijn 7390 icm glasvezel via XS.
Klagen ?????

- Ze hebben een werkend modem.
- Ze krijgen een gratis een nieuwe die ongetwijfeld beter is dan de oude takke alcatel

En jij overweegt te klagen :? terwijl het geeneens jouw modem is maar van je schoonouders die ook nog eens geen eisen stellen?

U spoort niet helemaal ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:15
fish schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:08:
[...]
En jij overweegt te klagen :? terwijl het geeneens jouw modem is maar van je schoonouders die ook nog eens geen eisen stellen?
Ook is het modem niet van zijn grootouders...bij XS4ALL krijg je de fritzbox in bruikleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ik denk dat ze de alcatel niet meer terug willen hoor. 8 jaar geleden wilden ze mijn speedtouch home ook niet meer terug. (ik heb em nog wel denk ik, ouwe moek)

Ze mogen iig blij zijn dat het modem nog niet uit zichzelf is om gevallen. met een beetje mazzel is het modem ook sneller (adsl2+ vdsl weetik veel)

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 12-02-2014 11:27 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 22:01
Modems kunnen anders jarenlang mee gaan hoor, het is meer dat je inderdaad niet mee gaat met snelheid e.d.

Overigens werden die oude modems wel weggegeven (bezit) en geen bruikleen, dat is pas sinds de fritz.
Altijd handig om een oude, nog wel (traag) werkende, te hebben liggen om bij uitval even wat te hebben voor een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kan ja, maar ik heb toch wel een paar modems mogen vervangen om dat ze het niet meer deden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcl! schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:35:
Modems kunnen anders jarenlang mee gaan hoor, het is meer dat je inderdaad niet mee gaat met snelheid e.d.

Overigens werden die oude modems wel weggegeven (bezit) en geen bruikleen, dat is pas sinds de fritz.
Altijd handig om een oude, nog wel (traag) werkende, te hebben liggen om bij uitval even wat te hebben voor een paar dagen.
Volgens mij gaat die oude meuk niet meer werken als je gemigreerd bent naar VDSL.

Pas overigens wel op met "telefoontjes van de provider". Een collega hier had ook zo'n "telefoontje over een nieuw modem" gehad en we hebben nu dus een nieuw jaarcontract voor een VDSL-abonnement en een Fritz 7360. Was niet bij XS4all overigens. Die DSL lijn gebruikten we hier enkel voor videoconferencing en mooi dat het voor geen meter meer werkte via de Fritz. Dat ding zal vast op een of andere manier werkend te krijgen zijn, maar bij de Linksys op ADSL2 hadden we geen problemen (met de juiste port-forwards) en bij de nieuwe Fritzbox is het een en al gestotter en gehaper en klaagt onze apparatuur over packet-loss.....

Helaas voor de betreffende provider heb ik nu de videoconference gemigreerd naar 1 van onze glasvezel lijnen. Was wel even stoeien met de firewall, maar het werkt nu stukken beter. Gelukkig hebben we nog een andere DSL-lijn voor een gasten netwerk, die we per direct op kunnen zeggen. Dan houden we die VDSL met de Fritzbox wel voor het gasten netwerk.
Pagina: 1