Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:43
Ik ben in het bezit van een Acer Aspire V3 571G laptop en een TL-WR1042ND router. Nou zit ik sindskort met het probleem dat mijn laptop mijn router niet kan vinden en wanneer dit wel gebeurt geen verbinding kan maken. Wanneer ik met WiFi analyzer op me telefoon alles bekijk, zie ik dat de router niet een stabiel signaal uitzend. Ook deze app kan niet altijd mijn router vinden. :(

Even een situatieschets : de router ligt met een gigabit etherkabel verbonden met het router/modem van Ziggo beneden. Om NAT problemen te voorkomen is er een DMZ ingesteld voor de TP-Link na deze een statisch IP-adres gegeven te hebben. Dit is aangelegd omdat de afstand naar het modem/router beneden te groot was voor een goed/stabiel signaal. Tot voor kort heeft deze oplossing altijd gewerkt, echter na een firmware update van Ziggo voor het modem is het volgens mij pas fout gegaan. Desondanks het feit dat dezelfde stappen zijn ondernomen als voor de eerste keer.

Heeft iemand een oplossing om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het probleem zit in WiFi ontvangst tussen router en laptop kan Ziggo hoog en laag gesprongen hebben met updates voor de modem, het heeft hier niets mee te maken. Een router is verbindingspunt van twee netwerken, jouw laptop zit dus helemaal niet meer op zelfde netwerk als de modem.

Wat hier ws eerder aan de hand zou kunnen zijn:
- interferentie in de lucht wat WiFi verstoort
- router die over z'n nek gaat van wat ervan gevraagd wordt (teveel simultane connections bijv)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:43
@dion_b mijn laptop en mijn telefoon zijn de enige apparaten die connectie zouden moeten maken met mijn router.

Vanwege dit probleem zijn er momenteel zijn er geen draadloze verbindingen met de router alleen een ethernet verbinding naar de desktop. Met het instellen van de router is er rekening gehouden met de kanalen die andere routers hier in de buurt gebruiken om zo min storing te krijgen van de andere routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ThaAresX schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:08:
@dion_b mijn laptop en mijn telefoon zijn de enige apparaten die connectie zouden moeten maken met mijn router.
Dat zegt niet veel. Het kan software op je laptop zijn waardoor het mis gaat. Zaak om dit dus uit te sluiten.
Vanwege dit probleem zijn er momenteel zijn er geen draadloze verbindingen met de router alleen een ethernet verbinding naar de desktop. Met het instellen van de router is er rekening gehouden met de kanalen die andere routers hier in de buurt gebruiken om zo min storing te krijgen van de andere routers.
Uhuh. En zitten die andere routers nog steeds waar ze toen zaten?

Sowieso, vergeet niet dat non-WiFi devices ook de boel kunnen verstoren. Babyfoons en beveiligingscamera's zijn vooral berucht. Die zie je niet terug in zo'n overzicht maar kunnen we je verbinding (zo goed als) onbruikbaar maken.

Begin eens met alle 13 kanalen in 2.4GHz-band af te lopen met de router en kijken wat er gebeurt. Als gedrag identiek blijft over alle kanalen dan wijst het erop dat interferentie niet het probleem is (of de interferentie beslaat de gehele frequentieband), maar het kan evengoed zijn dat je een kanaal vindt waar het wel goed werkt.

Oslik blyat! Oslik!