Meerdere iPads op dezelfde manier configureren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:55
Ik post het even hier want ik vind het teveel van het goede om hier een topic aan te wijden.
Ben op het werk bezig met iPads, die collega's gaan gebruiken. Nou wil ik eigenlijk dat elke iPad er hetzelfde uitziet qua icoontjes etc etc. Kan ik er met iCloud voor zorgen dat ik de iPads kan klonen oid?

Edit: dus het doel dat ik wil bereiken is, 1 iPad helemaal naar wens instellen en dit vervolgens kopieren naar alle andere iPads (die geregistreerd zijn met zelfde iCloud-account).

[ Voor 23% gewijzigd door Black-Death op 11-02-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Black-Death schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:30:
Ik post het even hier want ik vind het teveel van het goede om hier een topic aan te wijden.
Ben op het werk bezig met iPads, die collega's gaan gebruiken. Nou wil ik eigenlijk dat elke iPad er hetzelfde uitziet qua icoontjes etc etc. Kan ik er met iCloud voor zorgen dat ik de iPads kan klonen oid?

Edit: dus het doel dat ik wil bereiken is, 1 iPad helemaal naar wens instellen en dit vervolgens kopieren naar alle andere iPads (die geregistreerd zijn met zelfde iCloud-account).
http://help.apple.com/configurator/mac/1.4.1/ is een betere optie. Anders moet je elke keer de account weer uitloggen...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:55
kmf schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:26:
[...]

http://help.apple.com/configurator/mac/1.4.1/ is een betere optie. Anders moet je elke keer de account weer uitloggen...
Ik heb begrepen dat dit eerst op een Mac dient te worden geïnstalleerd, die heb ik momenteel niet voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Deze posts zijn afgesplitst van [iPad] Ervaringen & Discussie - deel 13. Voor specifieke vragen en problemen graag een nieuw topic openen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:19

talin

ES-MA

bij geen mac is er altijd nog het beste tooltje waar ik ook ooit mee begonnen ben ( laat je niet misleiden door de naam ) de Iphone Configurator tool dus ook voor Windows.

hier kan je al een heleboel meer mee.

je kan een profiel maken zonder een iPad in handen te hebben, eenmaal je profiel klaar, hang je de iPad aan de pc en sync je het profiel naar de iPad.
dit is een kwestie van minuten en zo heb je altijd de iPad als het config profiel.
komen er veranderingen, ( nieuw wifi wachtwoord of vpn instellingen ) verander je dat eenmalig in je config profiel in de tool, hang de ipads er aan en sync.
je kan zelfs apps me syncen die er dan standaard op komen te staan etc.

( let wel er zijn in Nederland nog geen volume aankopen mogelijk )
ik ben bij Apple geweest en daar navraag naar gedaan, toen vroegen ze mij hoe doe je dat nu?
antwoord ik koop apps op 1 account, die pre install ik, zet automatisch updaten aan en log dat account weer uit, zo kan ik met dat account op al mijn apparaten die gekochte apps zetten.
zij stelden voor om een ieder een budget te geven om zelf apps te kopen of de apps te schenken vanaf dat account, het is een grijs gebied.
waar het op neer kwam is dat de belastingdienst bij een hele grote controle wel eens moeilijk zou kunnen gaan doen.

dan zijn er ook nog hele servers die dat voor je kunnen doen, dat heet MDM servers ( mobile device management ) daar zijn er legio van, die kan je lokaal hebben draaien maar ook online.

ik maak al een aantal jaar gebruik van Maas360 van Fiberlink http://www.maas360.com, dan betaal je een paar euro per maand per device en kan je ze realtime voorzien van nieuwe settings en nog veel meer.
werkt hetzelfde als de config tool maar dan online, deze genereert een QR code, die scan je met je mobiele apparaat en je krijgt je profiel binnen, deze tool kan ook je apparaten beheren en wipen als ie kwijt word.

sorry voor het lange verhaal maar begin eens met de iPhone Configurator tool.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!