Toon posts:

keuze processor of videokaart eerst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond tweakers,

ik heb een vraag ik heb thuis een processor x4 955 black phenom 3,2 ghz en videokaart 6970 ati radeon flashed 6950. Nu wil ik beide gaan vervangen maar niet in 1 maal. Eerst de 1 dan de ander. Vervangende onderdelen worden i5 4670k of de gtx 770 nu is mijn vraag welke zou mij tussen de aanschaf van de 2 onderdelen de grootste improvement bieden/ met welke ben ik beter af.

iig beankt voor het lezen

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor taal fouten haastig getypt op mobiel

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:30

M2M

medicijnman

wat doe je met die machine?

De grootste performance boost ga je krijgen met een nieuwe processor, maar let wel dat je dan ook een nieuw moederbord nodig hebt, en mogelijk ook nieuw geheugen.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ik game er veel mee.moederbord heb ik rekening mee gehouden en geheugen heb ik nog 8gb dat kan ik ws direct overplaatsen. Blijft je advies dan nog processor?

Verwijderd

Check CAA beleid en beantwoord vragen als welke games speel je, welke resolutie etc.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:30

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:07:
Ik game er veel mee.moederbord heb ik rekening mee gehouden en geheugen heb ik nog 8gb dat kan ik ws direct overplaatsen. Blijft je advies dan nog processor?
ik denk dan dat je beter af bent (momenteel) met een nieuwe videokaart. Zie ook de charts van Tomshardware. Hoewel je nieuwe kaart dan niet volledig benut zal gaan worden omdat je processor het niet meer bijhoudt.

Maargoed, andersom ga je er helemaal geen extra FPS bij krijgen en staat je processor enkel uit zijn neus te eten.

-_-

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

M2M schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:03:
wat doe je met die machine?

De grootste performance boost ga je krijgen met een nieuwe processor, maar let wel dat je dan ook een nieuw moederbord nodig hebt, en mogelijk ook nieuw geheugen.
De grootste performanceboost in de meeste games ga je toch echt met de 770 krijgen,maar wellicht is het beter om voor een AMD variant te gaan, zeker met Mantle (hoewel er nu nog maar 2 games ondersteund worden). SSD erbij en je pc draait weer als een zonnetje. Daarna een nieuwe CPU, Ram en Mobo, en dan gaan je framerates zeker nog omhoog, maar niet heel veel (game afhankelijk).

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
Spellen die ik speel zijn onder andere, Civ 5, Loadout, Wow, Hearthstone, Planetary ahnilation, Starcraft 2, Heroes of Newerth eig van alles. De resolutie waarond ik speel is altijd 1920*1080. De PC is nu 2,5 jaar oud en vandaar dat ik naar vernieuwing kijk. Ik heb overwogen voor een AMD te gaan maar sinds ik deze maand nog kan genieten van 10% korting op alle componenten omdat ik bij een Computer zaak werk (waar ik binnenkort wegga). heeft dit voor mij weinig zin (slechte levertijd etc). Vandaar mijn keuze voor GTX 770. Maar ik begrijp dus dat de beste aankoop voor mij momenteel dus de videokaart zal zijn.

• Dude360
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 21:50
+1 voor een nieuwe videokaart. Die 955 is trouwens prima te overclocken, misschien dat combineren met een nieuwe videokaart?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik denk dat je alle spellen die je noemt met je huidige setup al ongeveer maxed out kunt draaien, dus waarom updaten?

Mocht je 1 van de games niet voluit kunnen draaien, kijk dan voor die game of de processor (minimaal 1 core), of de videokaart op 100% staat.

De games die je noemt zijn best wel processor afhankelijk, wellicht kun je beter toch eerst de i5 binnenhalen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De meeste spellen in dat lijstje zijn idd niet echt multicore te noemen. Overigens is de Phenom II serie in singlecore zo heel slecht nog niet, en overklokken doen 955'jes wel. Leuke koeler erop [Mugen 4, Macho, True Spirit 140] en klokken maar.

People as things, that’s where it starts.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:25

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dude360 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:40:
+1 voor een nieuwe videokaart. Die 955 is trouwens prima te overclocken, misschien dat combineren met een nieuwe videokaart?
Mijn 965 Black Edition haalde makkelijk 4Ghz, er zit genoeg puf in deze dingen, enige reden waarom ik hem weg deed was de performance die hij net iets te kort had voor een 280X

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for the info guys. Reden dat ik nu overstap is niet omdat ik denk dat me systeem te slecht is. Maar sinds ik nu 10% korting kan krijgen liever nu upgrade dan say over een half jaar. Dit systeempje kan ik nu ook nog voor waarschijnlijk een leuk prijsje wegdoen dus dat komt wel goed :). Heb uiteindelijk besloten dan maar wat meer van me spaarrekening te plunderen en beide te kopen. zit ik iig voor de komende 3 jaar weer even goed :D.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Als het 3 jaar mee moet gaan wil je misschien een videokaart met meer dan 2GB geheugen (en een 256 bit bus).
Pagina: 1