Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PureNL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-12-2021
In dit topic helpen we elkaar met de vraag welk merk en type een Android telefoon is op basis van o.a. een foto.

Voor toestel specifieke vragen of discussies dient uiteindelijk een "eigen" topic aan gemaakt te worden.

Hallo mensen,

Ik was vandaag op zoek naar een nieuwe goedkope GSM, deze kwam ik op het net redelijk goedkoop tegen (marktplaats) deze is van een oude mevrouw en zou deze graag willen overkopen

Het probleem is ik kan niet achter verdere specs komen van de gsm, wellicht zouden jullie mij kunnen helpen hierbij.

Wat ik weet:

Android Smartphone - Versie 4.2.2 - Dual Sim ( voor 2 Simkaarten ) - 8.0 megapixel camera
WIFI - 3G - Bluetooth
Afmetingen telefoon:
Hoogte: 13.2 cm
Breed: 7.7 cm
Dikte: 1.9-
Afmetingen scherm:
Hoogte: 9.5 cm
Breedte: 5.8 cm

En hieronder een foto wat de lieve mevrouw heeft gestuurd, al redelijke tijd inmiddels liggen zoeken zonder resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/N7oAAOxygPtS-gag/$_85.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/WmwAAOxyOMdS-ga4/$_85.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/ckkAAMXQVERS-gax/$_85.JPG

Het zou namelijk erg fijn zijn als ik weet wat ik koop _/-\o_ Quad Duo single core ?

[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 11-02-2014 20:21 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

laat die lieve vrouw even naar
(home -> apps->) settings-> about phone

En daar staat als het goed is staat "model number" het nummertje wat jij nodig hebt

Iperf

• PureNL
Dit heb ik inderdaad aangegeven om dit te doen, met de onderstaande link

http://www.wikihow.com/Ch...of-Android-Phone-You-Have

Maar ik kreeg helaas als antwoord:

Modelnr: Android
Android versie 4.2.2

Dus hier kan ik niet echt veel mee :) is duidelijk dat mevrouw deze verkoopt omdat ze er niet mee overweg kan.

[ Voor 4% gewijzigd door PureNL op 11-02-2014 18:04 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

whehehe en bij het opstarten aan het begin geen splash screen met een leuk naampje ?

btw, ik geloof dat er ook echt android staat, want wat er onder staat klopt namelijk wel

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 11-02-2014 18:06 ]

Iperf

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Volgens mij is dit een Star W450.

Hoeveel wil je ervoor betalen?
Niet meer als 80-90 euro hoop ik, want anders wordt er flink winst gemaakt..

Loopt ook een topic over hier op Tweakers, door de lage prijs hebben een aantal tweakers deze smartphone geïmporteerd:
[W450] Ervaringen en Discussie

[ Voor 38% gewijzigd door dutchgio op 11-02-2014 18:09 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ziet er net iets anders uit imho.

Baterij lostrekken en kijken of daar wat leuke stickers in staan

Iperf

• PureNL
de specificaties komen inderdaad helemaal overeen met elkaar van de Star W450. Maar het toestel ziet toch anders uit ?

Ik was er nog niet zeker van om deze over te kopen, je gaat natuurlijk niet iets kopen wat je niet weet wat het is.

Mevrouw geeft aan dat deze splinter nieuw nog in de doos zit, en inderdaad ik zou 100 euro moeten betalen.

Nu kreeg ik vandaag ook nog een aanbod voor de Cubot GT99‏, ook voor 100 euro.

Wat is jullie advies want ik begin natuurlijk nu te twijfelen.

[ Voor 4% gewijzigd door PureNL op 11-02-2014 18:12 ]

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Ik ben er toch niet zo zeker van dat het de Star is. Kleine details komen niet overeen zoals de back-arrow die hoekig is, opening luidspreker, breedte (deze lijkt wel heel grote bezels te hebben) maar het is heel moeilijk te zeggen zo.

Gewoon een merkloos chineesje en zonder verdere specs kan het evengoed een singlecore 256mb RAM telefoon zijn.

De Cubot GT99 lijkt me in ieder geval toch een stuk beter. (omdat je dan ook zeker bent wat je hebt en het is een chinees "merk")

• PureNL
Dat ben ik zeker volledig met je eens, zoals ik het zelf heb kunnen zien op het internet zijn en vrij weinig van deze type gsm's met een slechte CPU, het is immers een vrij nieuw model te zien aan de android 4.2.2

Het is wel zo dat de Cubot als in gebruik is geweest, en daarintegen is deze gsm helemaal nog nieuw in doos.

Ik zal eens op google kijken hoe je de CPU kan zien van de gsm, of informatie op de sticker navragen aan de lieve mevrouw.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Lijkt op mijn oude Huawai, kostte 60 euro in de winkel :')
http://cdn2.gsmarena.com/.../huawei-ascend-y300-1.jpg

Last.fm | Code Talks

• PureNL
die dingen lijken toch allemaal op elkaar tegenwoordig,,, ik geloof ik heb er vandaag 30 gezien die erop lijken maar toch niet zijn xD

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als hij aan kan is er echt wel wat meer info te halen uit de systeem info dan alleen de android versie.

Zoals je in de link al kan zien staat er iets als 'model number', en ook uit de baseband of buildnummer kan je nog informatie halen. Vaak staat daar namelijk wel een typenummer in verstopt. Kan je aan die mevrouw vragen of ze dat hele scherm overtypt zodat je wat specifieker kan zoeken dan alleen de android versie?

Ook de info over het scherm slaat natuurlijk nergens op. Hoogte en breedte in cm zegt niets over bijvoorbeeld de resolutie en het type scherm. Voor € 100 kan je geen topspecificaties verwachten, maar ik zou wel graag willen weten wat ik zou kopen voor ik blind € 100 overmaak.

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Ik zou er gewoon niet voor gaan als je niet weet wat het is.

Wat wel grappig is: Blijkbaar hebben ze de handleiding vertaald naar het Nederlands, maar het is een beetje "Engrish-Nederlands".

Ga dan naar perso
"beltoon-beltoonmeldingen"
Androidsystem
naar symbool wereldbol

Ook Googlen op "Dream form here" of "happy to share" levert weinig op.
Je hebt btw veel tools waarmee je de CPU ed. op kan zoeken, bijvoorbeeld AnTuTu, kan je meteen de resolutie zien, de hoeveelheid geheugen en of de camera wel echt 8MP is. Maar nogmaals, ik zou gewoon verdeer zoeken...

[ Voor 23% gewijzigd door thefal op 11-02-2014 18:32 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 07:33

Bullet NL

Eigen Wijs

topic titel aangepast, mochten er in de toekomst andere "onbekende" telefoons opduiken kunnen deze ook in dit topic worden besproken.

Cogitationis poenam nemo patitur

• PureNL
Joaa ik weet zelf ook heel veel af van android, maar deze mevrouw van waarschijnlijk 70+ weet niet hoe de hele telefoon werkt. Ik ben allang blij dat ze me kon voorzien van de informatie wat ik nu al reeds heb. Maar ik ben nog even haar mail af het wachten ik heb namelijk navraag gedaan naar eventuele informatie op de sticker achter de accu. Ook heb ik haar gevraagd naar de Systeem version, Baseband version, webtop version, en de kernel version.

en natuurlijk voor mevrouw duidelijk hoe het moet :P
http://www.wikihow.com/Ch...of-Android-Phone-You-Have

• PureNL
Bullet NL schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:34:
[mbr] topic titel aangepast, mochten er in de toekomst andere "onbekende" telefoons opduiken kunnen deze ook in dit topic worden besproken.

[/]
Will do that !!! :9

• dutchgio
  • Nu online
Niet doen dus.. ;)
Ik had het vermoeden dat het de W450 was, maar de kleinere details kloppen inderdaad niet..
Ga voor die Cubot, want je weet hiermee niet wat je binnenhaalt.

• PureNL
Ik heb net dus het volgende gevonden:

MT6589 :

http://i.ebayimg.com/00/s...ONgDBSfb2DfDrw~~60_12.JPG

Dit blijkt dus de immitatie te zijn van de MediaTeK, maar ik kan helaas de sleuf naast de camera niet zien op de foto's maar hij lijkt superveel op die wat ik misschien wilde kopen

linkje hele post

http://www.ebay.com/itm/5...&var=&hash=item2c7641c9da

• dutchgio
  • Nu online
Dat is 5 inch, en dat is op de foto's in de OP niet het geval.
Dat is eerder iets van 4.3 of 4.5 inch.
Bezels en gedeelte onder en boven het scherm is ook kleiner.

Overigens is 'mediatek' niet de merknaam van de telefoon maar de fabrikant en leverancier van de SoC; de processor.
Nagenoeg alle goedkope chinese smartphones hebben een SoC van Mediatek, dus daar schiet je ook niet echt wat mee op.

[ Voor 41% gewijzigd door dutchgio op 11-02-2014 18:44 ]

• PureNL
Zojuist ook een hele fijne mail terug gekregen van de verkoper:

DAT KLOPT ER ZIJN ER GENOEG VOOR 80 EURO TE KOOP, DEZE HEEFT MIJ 125,00 GEKOST

EN ER STAAN GENOEG NRS IN MAAR DIE GEVEN ME HELAAS NIETS AAN INFORMATIE DOOR

Dat zegt op zich al genoeg voor mij, dit gaat hem in ieder geval niet worden :P

Mijn post

Ik heb verder onderzoek proberen te doen naar deze GSM, tegenwoordig zijn er namelijk heel veel Chinese telefoons in de omloop. Ik heb echter nog niet helemaal kunnen ontdekken welke het precies is, wat mij natuurlijk wat twijfels brengt . Er zijn namelijk diverse van deze telefoons in de omloop wat je nieuw kan kopen voor 80 euro. Nu probeer ik natuurlijk niet voor een dubbeltje eerste rang te zitten, maar ik wil natuurlijk er wel zeker van zijn wat ik koop..

[ Voor 43% gewijzigd door PureNL op 11-02-2014 18:44 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-11 20:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het ziet er serieus low-end uit. Ik zou het zeker niet doen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• PureNL
De volgende informatie is naar boven gekomen:

SMALBANDVERSIE MTK6589TQUAD - CORE + QUAD - CORE
KERNEL-VERSIE 3.0.8
HARDWARE VERSIE MTK6589T V1.2.0

Wie kan hier iets uithalen ?

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Last.fm | Code Talks

• PureNL
dat had ik ook gevonden, nog wel meer. Maar het is niet dezelfde phone ? wat heeft dit voor resultaat betreft specificaties?

Dus ik kan ervanuit gaan dat het een 1.5GHz Quadcore is?
De rest van de gegevens is natuurlijk niks over te zeggen.

Verwijderd

PureNL schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:11:
dat had ik ook gevonden, nog wel meer. Maar het is niet dezelfde phone ? wat heeft dit voor resultaat betreft specificaties?

Dus ik kan ervanuit gaan dat het een 1.5GHz Quadcore is?
De rest van de gegevens is natuurlijk niks over te zeggen.
Die gegevens staan ook in de instellingen? Zo ja die zijn allemaal te faken als fabrikant/gebruiker dus dat zegt nog niks.

• PureNL
Als ik de gok wil wagen, waar moet ik dan op letten als ik het toestel in mijn handen neem ?

Of even een app installeren voor de informatie na te kijken ?

Wat is jullie advies

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
De W450 heeft een MTK6582 op 1.3 Ghz dus dat is nog eens een "bewijs" dat het niet de W450 is.

Een manier om een beetje zeker te zijn is Antutu te draaien. De telefoon zou zo'n score van 14000-15000 moeten halen, anders is het gefaked.

Maar iets zegt me: als het 100 euro is laat het dan maar zitten. Je kan beter iets nieuw importeren uit China dan want zo tweedehands heb je sowieso geen garantie als ie stuk gaat en je bent nog eens vrij duur af ook.

Ook omdat ie merkloos is betekent het dat het geen Chinese topkwaliteit is ;)

• dutchgio
  • Nu online
PureNL schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:06:
De volgende informatie is naar boven gekomen:

SMALBANDVERSIE MTK6589TQUAD - CORE + QUAD - CORE
KERNEL-VERSIE 3.0.8
HARDWARE VERSIE MTK6589T V1.2.0

Wie kan hier iets uithalen ?
Dan zijn het fake specs...

De mt6589T is een ge-upgrade versie van de mt6589, maar in buildnummers, en informatie die uit te lezen is in de instellingen en Antutu enz. Wordt nooit melding gemaakt van de T in mt6589T.
Je kunt het verschil alleen aan de clock speed zien, 1.5Ghz.
En aan de hogere Antutu scores.

Daarnaast is die kernel versie ook lager dan voor de mt6589T. Logisch is.

Dus reken maar op een trage dualcore, en geen quad.

• PureNL
Ik ga proberen of ik die mevrouw zover krijg dat ik een Benchmark mag laten draaien inderdaad, wat zou een degelijke score zijn dan voor een Quadcore 1.5 socket? dan heb ik een idee waar het in de buurt moet liggen.

• dutchgio
  • Nu online
Met mijn mt6589 1.2Ghz op 5 inch full-hd haal ik rond de 12.500, dus met de 1.5Ghz versie op een scherm van iets van 4.5 inch wat waarschijnlijk qHD of lager is, zou je minimaal 15.000 moeten halen.
De W450 haalt bijvoorbeeld 17.000 met zijn 800x480 resolutie en mt6582.

Maar ik vermoed dat het een 'nepperd' is en je rond de 10.000 zit.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 11-02-2014 22:05 ]

Pagina: 1