Notificatie op basis van totaalprijs?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindcrimeNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 11:31
Zou het mogelijk zijn om een prijs notificatie te kunnen krijgen op totaalprijs ipv basisprijs als keuze.

Bij sommige shop staat bijv 10 EUR als basisprijs, maar dan moet je toch 25 EUR incl. verzendkosten betalen. De laagste prijs staat dan bijvoorbeeld op 20 EUR.

Zie bijv. pricewatch: ICIDU Wireless Nano Router 150N

Als ik niet in de buurt woon heb ik niets aan afhaalprijs. En ik zou bijv. graag een notificatie krijgen als ergens de totaalprijs op bijv. 15 EUR komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:33

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Deze featurerequest verplaats ik bij deze naar Mooie Features.

Om alvast op de zaken vooruit lopen. Waarschijnlijk gaat dit hetzelfde probleem opleveren als het tonen van de totaalprijs in de productlisting (bijvoorbeeld http://tweakers.net/categorie/822/tablets/producten/). Het kost veel servercapaciteit om dit te kunnen realiseren. Je kan namelijk een verzend- en betaalmethode kiezen en elke methode kan een aparte prijs hebben. Dat betekent dat je voor elke gebruiker apart moet bepalen wat diegene heeft gekozen en op basis daarvan een prijs berekenen en al dan niet een prijsalert sturen. Om dit te cachen is ook niet te doen, er zijn 15 betaalmethodes en 5 verzendmethodes, wat betekent dat je 15x5=75 verschillende prijzen moet opslaan en steeds opnieuw moet genereren op het moment dat de nieuwe shopprijzen worden ingeladen.

• MindcrimeNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 11:31
Ja, caching wordt een probleem, maar jullie laten toch ook een standaard een totaalprijs zien? Ik zie zo één-twee-drie niet waar je de verzendkosten en betaalmethode kunt aanpassen. Ik kan het niet vinden in mijn profiel noch in het filter van de lijst...

Die standaard totaalprijs is een indicatie, maar zoals het nu is, kan ik de notificatie niet gebruiken.

Bijvoorbeeld wehkamp.nl hanteert altijd een relatief lage basisprijs, maar daar heb je altijd verzendkosten en die zijn veel hoger zijn dan gemiddeld. Dus dat is eigenlijk sjoemelen met de totaalprijs, want andere bedrijven hanteren gratis verzending vaak.
En bijvoorbeeld bij die pricewatch: ICIDU Wireless Nano Router 150N is één bedrijf dat een hele lage basis prijs hanteert, maar je wel meer dan 10 euro betaalt voor verzendkosten, en dan kan ik totaal niets met die basisprijs... Daarmee kan ik dus geen "reële echte" notificatie prijs instellen, omdat dat ene bedrijf altijd onder die "reële echte" prijs zal zitten...